annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer begint datum met 75 gratis aanbiedingen ?

Ik ben particuliere verkoper ,dus ik heb 75 gratis aanbiedingen per maand. Mijn factuur loopt van de 16de tot en met de 15de van de volgende maand. Dus zou ik normaal telkens de 16de terug kunnen beginnen met mijn gratis aanbiedingen te plaatsen. Dat is al enkele maanden niet zo . Vandaag 20/5/15 geprobeerd maar ze willen plaatsingskosten aanrekenen, dus geannuleerd. 2 maanden geleden heb ik dit ook gemeld, geen antwoord gekregen van e-Bay. Zojuist nog eens gemeld, hopend deze keer op een antwoord. Ik verkoop mijn persoonlijke cd/vinyl collectie, ben gestart met meer dan 5000 items 12 jaar geleden, nu nog ongeveer een 3000 om te verkopen. 

Zijn er nog particuliere verkopers die moeilijkheden hebben met dit probleem ?

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Wanneer begint datum met 75 gratis aanbiedingen ?

Aanbiedingen tellen steeds van begin tot einde maand.

 

Ik vertik het om nog plaatsingskosten te betalen, want dit kost je echt een bom geld.  De centjes die je verdiend hebt ben je zo weer kwijt in plaatsingskosten.

 

Daarentegen, het beleid van EBAY is wereldwijd in alle landen anders.

 

Ik bied nu aan op EBAY.COM en daar is het gratis.  EBAY.BE stelt echt niets meer voor.

 

Ik bied enkel nog treintjes en daarbij horende items aan en stop aanbieden van het moment ik moet betalen.  De verkoop is bedroevend.

 

Maar probleem met EBAY.COM is dat die verzendkosten zo ingewikkeld zijn en dat dan de Belgische of andere internationale kopers je aanbiedingen niet zien.

 

Nu, het EBAY verhaal kan je volgen hier op de fora maar er zit geen animo meer in want het werd tal van vaste posters moeilijk gemaakt.

 

EBAY België is volgens velen van ons op sterven na dood.  De gouden tijden zijn voorbij.

 

Vaak ben je beter op Vlaamse 2de hands sites.  Vlamingen voor de Vlamingen want geen kat kijkt nog op Ebay in vergelijking met jaren terug.

 

 

Dus,  ik wil je niet ontmoedigen maar ik vrees voor een goeie verkoop.

 

Tal van EBAY verkopers hebben bloed, zweet en tranen gelaten en zo hard hun best gedaan om EBAY wakker te schudden, om hen te wijzen op het feit dat er iets grondigs verkeerd loopt.

 

Helaas werd dit alles in de wind geslagen.  Grote verkopers zijn weggetrokken.  

 

Het lijkt precies of men wil niet langer dat mensen op EBAY.BE aanbieden.   Er is ook GEEN ENKELE publiciteit te zien op de tv, dit terwijl we wel andere Vlaamse sites regelmatig zijn verschijnen.

 

EBAY was toen ik jaren geleden starte met een andere account een prachtig platform om te verkopen. Op het moment we aan het opbouwen waren en de verkoop goed ging is er iets veranderd aan de software en het beleid en samen met mij kunnen velen beamen dat OP SLAG de helft en minder omzet gehaald werd.

 

 

Spijtig   ,-) 

 

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Wanneer begint datum met 75 gratis aanbiedingen ?

Spoor2015, bedankt voor uw antwoord. Ik heb de vraag reeds 2X aan e-Bay gesteld wanneer de datum begint, toch telkens geen antwoord. Als het op de 1ste begint dan falen ze soms, in april'15 kon ik rond de 5de nog steeds niets plaatsen van mijn 75 gratis aanbiedingen. Ik heb nog veel te koop van mijn privé cd/lp verzameling. Dat het de laatste jaren minder heb ik ook het gevoel heel sterk. Het zal waarschijnlijk wel te maken hebben voor een deel met de economische wereld crisis, en een stuk aan het e-Bay beleid tegenover de verkopers. Inmiddels zet ik mijn cd's en lp's ook op andere sites. Er zijn ook cd/lp beurzen, dus er is nog keuze. Hetgeen mij hard stoort is het feedback systeem, als verkoper sta je tegen een muur. De koper kan indien hij wenst niet betalen en achteraf een een slechte feedback geven aan de verkoper, men kan daar als verkoper niks tegen beginnen. Men beschermd zogezegd de koper tegenover de oneerlijke verkoper, tot daar ben ik akkoord , maar niet dat de eerlijke verkopers het  moeten bekopen als er oneerlijke kopers zijn, die worden nu beschermd. Ok tot hier mijn mening over het e-Bay beleid, en bedankt.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Wanneer begint datum met 75 gratis aanbiedingen ?

Dat de verkoop hier op Ebay niet meer marcheert ligt maar aan 1 iets en dat is Ebay zelf.

 

Als ze hun verkopers met een beetje respect behandeld hadden was dat allemaal zo ver niet gekomen. Leef nu al een paar jaar van mijn online verkopen. Vroeger uitsluitend Ebay. Tot Ebay al zijn "verbeteringen" begon door te voeren. Met iedere verbetering ging de verkoop achteruit. Tot op een punt dat ik van de ene maand op de andere mijn verkoop met meer dan 70% zag terug lopen.

 

Ook niet moeilijk als ze uw concurrent systematisch met AL zijn objecten bovenaan zetten en ik die van mij in de eerste 50 pagina's niet kon vinden. Beide de 2 grootste shops in hun categorie. Zeer veel contact gehad met Ebay. Volgens was er niets aan de hand. Zal wel, een winkel die van vandaag op morgen meer dan 70% van zijn omzet verliest. Zeker wetende dat ik de enige in mijn categorie was waar dit gebeurd is.

 

En zoals ik begon, er is maar 1 probleem en dat is Ebay zelf. Was (en ben nog steeds) zo f*ck*ng kwaad op Ebay dat ik hier weg gegaan ben. Van een Ebayhandeltje waar ik een volledig inkomen kon uithalen verdiende ik nog het zout op mijn patatten niet meer. Heb Ebay volledig uit mijn leven geschrapt en ben me op andere kanalen beginnen focussen. Resultaat is dat ik nu een jaar later mijn werk nauwelijks nog kan bijhouden.

 

Op de home page staat er een melding dat Ebay en PayPal binnenkort gesplits worden. Is maar de tip van de ijsberg. Een jaar of 3 geleden ben ik in mijn kennissenkring al beginnen verkondigen dat Ebay België binnen de 2 jaar niet veel meer zou voorstellen. Ik voorspel nu dat het geen 2 jaar meer zal duren voor Ebay in zijn huidige vorm niet meer bestaat. Hoogst waarschijnlijk overgenomen door een andere bedrijf waar ik zelf gok op google.

 

Erg om te zeggen. Het is überhaupt dankzij Ebay dat ik nu eigen baas ben. Maar met wat er nu aan het gebeuren is verdienen ze niet beter. Het is omdat Ebay zo groot en bekend is dat ze überhaupt nog bestaan. Ieder ander bedrijf dat zijn klanten (=verkopers) zo behandelt was al lang volledig failliet geweest.

 

Het Ebay management had afgelopen jaren maar 1 doel voor ogen en dat was hun eigen zakken vullen op kap van hun verkopers. De huidige CEO die alle nieuwe policies goedgekeurd heeft en Ebay volledig kapot gemaakt heeft, heeft een bonus van 20 miljoen dollar gekregen. En dat is maar een klein deel van zijn vergoeding.

 

Het feit dat verschillende van het management ik weet niet hoeveel van hun aandelen verkocht hebben, toont aan hoeveel vertrouwen ze zelf nog in Ebay hebben.

 

Binnenkort komt er een nieuwe CEO aan het roer. Details zijn er nog niet vrijgegeven, maar die heeft al laten weten dat die ook weeral een heleboel nieuwe veranderingen plant. Wetende dat die voor een groot stuk verantwoordelijk voor het volledig van de pot gerukte feedback systeem dat nu van kracht is, belooft dat niet veel goeds.

 

En zelfs dan nog. Stond vroeger op de 1ste barricade om Ebay te verdedigen. Met wat ze mij en nog veel andere verkopers geflikt hebben zal ik Ebay NOOIT OF TE NIMMER nog vertrouwen. Ben hier uiteindelijk op Ebay weg gegaan omdat het niet meer te doen was. Ei zo na, of ik was op de fles gegaan. Zit nu in de luxesituatie dat ik Ebay totaal niet meer nodig heb. Dus voor mij ook totaal geen reden om ooit nog terug te komen. Ik weet dat er veel verkopers er identiek hetzelfde over denken.

 

Het leuke is dat dit meestal de oudgediende een meest trouwe Ebay verkopers waren. Waren ook de mensen die hier op het forum kwamen posten. Nu niet meer. Een aantal hebben Ebay ook verlaten. De andere weten dat zo mogen klagen en zagen zo hard ze willen. Ebay luister toch niet. Ze luisteren al jaren niet naar hun verkopers. En het is ook datgene wat hun ondergang aan het worden is

 

 

 

 

 

 

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Wanneer begint datum met 75 gratis aanbiedingen ?

Zoals velen zullen merken , ik ben gestopt .

Nog gepoogd om wat prive spulletjes op een nieuw account te verkopen , maar dat van die 75 gratis "vergeet het "

Ik krijg steeds bij het maken van een aanbieding de plaatsingskosten geserveeerd .

Bericht 5 van 5
laatste antwoord