annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat is er aan de hand op ebay???

hoi,  nu zou ik toch weleens willen weten bij wie er het verkopen ook zo slecht loopt, ik verkoop de laatste twee weken bijna niets meer, zou het echt te maken hebben met de mensen die bang zijn voor wat er nog allemaal staat te gebeuren of wat??

Ik hoop dat het volgende maand toch terug een beetje los loopt, op deze manier moeten we weeral tegen de belastingen zeggen dat we dit jaar met verlies hebben gedraaid?  Ik hoor ze weeral zagen, dan is het misschien de tijd om ermee te stoppen!

Graag enige reactie

ps en als je dan al iets verkoopt, moet je nog afwachten of er word betaald, maar liefts 5 op de 10 kopers dien ik tegen woordig aan te manen om hun gekochte objecten te betalen, als er dan 2 ook effectief betalen is het veel

miserie, miserie!!!!!!!!

Bericht 1 van 121
laatste antwoord
120 ANTWOORDEN 120

Ebay software blijkt problemen te hebben !  waarom mijn aanbieding "automatisch" verwijderd en die andere aanbiedingen in voorbeeld niet?

Zie , dit is het antwoord aan mij gestuurd:

Als ik het goed begrijp zou ik dus geen 5 identiek dezelfde broeken mogen verkopen, zelfs als ze van taille verschillen!

Beste Saskia,

Bedankt dat u contact met ons heeft opgenomen over de verwijdering van uw aanbieding 250988628857 - Taille 58 WERKBROEK PANTALON TRAVAILLE LIQUIDATION HELLY HANSEN TROUSERS ASHFORD.

Ik begrijp dat het vervelend is dat deze aanbieding is verwijderd en dat wij geen contact hebben opgenomen, maar deze verwijderingen worden gemaakt door een filter in het systeem en de aanbiedingen worden niet persoonlijk nagekeken. Hierdoor kunnen wij ook niet persoonlijk nagaan of een lid een aanbieding heeft aangepast.

Het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat iemand geen toegang heeft tot zijn/haar  eBay account of het internet, door technische problemen, persoonlijke situaties etc. Dit zou betekenen dat de aanbieding alsnog niet verwijderd wordt en op de site actief zal blijven.

Onder andere om de redenen bovenstaand aangegeven verwijderen wij de overtredende aanbiedingen per direct. Ik hoop dat u hier begrip voor heeft.

De aanbieding 250988628857 is verwijderd omdat het exact dezelfde aanbieding was als 250979674195 -Taille 58 WERKBROEK PANTALON TRAVAILLE LIQUIDATION HELLY HANSEN TROUSERS ASHFORD.

U kunt identieke objecten met de verkoopvorm Vaste prijs niet langer in meerdere aanbiedingen verkopen. Identieke objecten moeten worden aangeboden in één enkele aanbieding met meerdere objecten. Het object van een aanbieding met een vaste prijs moet sterk afwijken van ieder ander object dat door dezelfde verkoper wordt aangeboden in andere aanbiedingen met een vaste prijs.

Wij hebben deze aanbieding op de site laten staan en deze is dus ook nog actief.

Dit beleid zorgt ervoor dat alle verkopers op eBay meer kunnen verkopen. Kopers krijgen nu steeds het hele spectrum van beschikbare objecten te zien. Dat geldt voor alle rubrieken op eBay.

Ik heb de volgende links voor u bijgesloten mocht u meer informatie willen:

http://pages.benl.ebay.be/help/policies/listing-multi.html

En voor meer informatie over waarom eBay een aanbiedingen kan verwijderen naar:

http://pages.benl.ebay.be/help/sell/questions/listing-ended.html

Dank u wel voor uw begrip en medewerking. Ik wens u nog veel succes en plezier op eBay.

Nog een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

Ellis Stijns

eBay Trust & Safety

Bericht 91 van 121
laatste antwoord

Deze mail beantwoordt je best met de vraag waarom ze dan jouw aanbiedingen wel weghalen en die van de screen-verkoper niet hé?

(zet er ook maar zijn nick bij, daar mag dit wel).

Als het toch een automatische filtering is, dan zouden die daar ook niet meer mogen staan volgens mij

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 92 van 121
laatste antwoord

Ok, heb ik gedaan,  heb letterlijk de vraag gesteld.

Ben benieuwd. 

Johan

Bericht 93 van 121
laatste antwoord

En er komen er nog altijd bij!

En toch kon hij er max. 50 leveren !

Heel raar hier allemaal!

Bericht 94 van 121
laatste antwoord

Ik denk dat er iemand wakker komt.

Zie hier de mail, wil hem graag met iedereen delen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Beste Johan of Saskia,

Wij zouden dit graag voor u onderzoeken.

Heeft u voorbeelden voor ons van de items die dubbel worden aangeboden?

En welke overtredingen zijn gemaakt door de verkoper? Verkoopt hij bijvoorbeeld imatie of replica artikelen of vermeld hij valse informatie in zijn aanbiedingen?

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

eBay Trust & Safety

[THREAD ID:1-16DNN3S]

Bericht 95 van 121
laatste antwoord

En .... ze zijn weer vastgevroren met de avond want de verkoop gaat lustig voort !

Voor de nieuwsgierigen die niet weten waar het over gaat, die nu pas inpikken op dit onderwerp.

Met verschillende posters zijn we hier getuige van het twee maten en twee gewichten beleid alwaar een dubbele aanbieding van mij op zaterdagnacht 4 februari prompt weggehaald werd, zogezegd door een automatische filter

We zijn nu reeds donderdagavond en we zijn met z'n allen getuige dat verschillende verkopers flagrant het ebayreglement aan hun laars lappen ZONDER DAT EBAY ook maar ingrijpt.

Verschillende posters hebben dit laten weten aan Ebay en dus een melding gedaan maar blijkt dat men daar geen gehoor geeft aan de klacht.

Waarover gaat ons voorbeeld?  tik volgende titel in zoeken en constateer samen met ons.

6 X films protections d'écrans pour iphone

Wij, zakelijke verkopers (ik spreek ook voor de andere vaste posters hier)  zijn erg teleurgesteld in deze zaak.

Te meer omdat de moderator totaal niets van zich laat horen maar wel de posts aanpast of verwijderd zonder ook maar actie te ondernemen en ons te steunen.

Als hier niet vlug een einde aankomt dan zijn we toch genoodzaakt om een zwaarderwegende klacht te formuleren aan het hoofdkantoor van Ebay.

Het is precies door veelvuldig identieke aanbiedingen te plaatsen in vaste koopvorm dat andere verkopers minder zichtbaar zijn, vandaar dit Ebay reglement en wij vinden dat Ebay het reglement voor IEDEREEN moet toepassen en niet toelaten aan een verkoper die blijkbaar veel geld in het laadje brengt.

Johan & Saskia

(ps,  als er posters zijn die zich de vraag stellen waarom wij ons hier aan ergeren, dan moet je het eens opnieuw lezen waarom. Anders, zie het vet gedrukte)

Bericht 96 van 121
laatste antwoord

Het is ver gekomen op Ebay. Het is een lotje in de loterij geworden. Kunnen verkopen heeft niets meer te maken met product en prijs maar met gezien worden. Met de huidige situatie op Ebay is dat onmogelijk geworden.

Wat zie ik gebeuren. Een aantal van mijn items worden hoog weergegeven in Best Weergave. Omdat die hoog weergegeven worden verkopen die goed en blijven die goed verkopen. Gezien het 2dehands objecten zijn, kan ik niet zo maar bij een leverancier bijbestellen. Soms val ik eens zonder voorraad. Als ik dan 1-2 weken nadien dat zelfde object dat als zoete broodjes verkocht opnieuw plaatst, verkoopt het plots totaal niet meer.

Ook omgekeerd. Een object dat ik totaal niet vaak verkoop wordt nadat het verkocht is opnieuw aangeboden. Plots verkoop ik er verschillende exemplaren van. Omdat het zo'n populair object is? Verre van, maar Ebay vind dit plots een belangrijk object,  geeft het een boost in Beste Weergave waardoor het door Ebay gepromoot wordt en plots veel beter verkoopt.

Van 2 maten en gewichten gesproken. De categorie waarin ik verkoop wordt volledig door 1 verkoper gedomineerd. Die verkoopt iets, biedt opnieuw aan en staat direct op de eerste pagina. Verkoop 7-8 exemplaren van een bepaald object en sta nog niet op de eerste pagina. Ben PowerSeller en Top Rated. Bied gratis verzending, dus alles zoals Ebay wil.

Dat gaat zelfs zover dat ander verkopers hetzelfde object niet verkocht krijgen zelfs aan een goedkopere prijs. Dus Ebay, bied je potentiële kopers zo de beste deal? Je maakt het andere verkopers volstrekt onmogelijk om te concurreren. Van twee maten en gewichten gesproken.

Schaf die Beste Weergave gewoon af en laat de de kopers zelf beslissen wat de beste keuze is.

-- Bewerkt door forumgutspiller_be om 9 Feb 2012 21:18 CET
Bericht 97 van 121
laatste antwoord

Het heeft bijna een week geduurd en er blijkt iets veranderd .... tjien .... spijtig voor die verkoper natuurlijk maar we moeten nu éénmaal met z'n allen het spel correct spelen.

Maar 't is nog niet helemaal, er zijn nog grote mazen in het net.

12 x films protections d'écrans pour ipod touch 4, 4G

,-)

-- Bewerkt door delamontcreationsoos.. om 11 Feb 2012 10:15 CET
Bericht 98 van 121
laatste antwoord

Kunnen verkopen heeft niets meer te maken met product en prijs maar met gezien worden.

Kan meespelen maar ik heb de indruk dat het ook aan de mentaliteit van de ebay kopers ligt. Een bep. artikel van mij verkoopt zeer goed op de gekende verkoopsite's.

Op ebay hetzelfde artikel, dezelfde beschrijving, dezelfde prijs.

Meestal wel een paar volgers, maar verkoop is 0

Dan krijg ik toch de indruk dat ze hier een houding hebben van 'het is ebay dus het moet gratis'

-- Bewerkt door speedsterboy1 om 11 Feb 2012 16:04 CET

Photobucket

Bericht 99 van 121
laatste antwoord

Om efkes terug te komen op de verkoper van de schermfilmpjes...

Ik heb hem eens gevraagd of hij bij een aankoop een officiële factuur kan bezorgen.

Zijn antwoord:

"bonjour, impossible car je n'ai pas de numéro de tva"

Ikke dus mijn verwonderdheid uitgesproken naar hem toe gezien zijn massale aanbiedingen waarop ik een nieuw antwoord krijg:

"justement ebay m'a contacter afin de vendre moins si je reste particulier. et c'est ce que je compte faire. Tout le monde n' a pas les moyens de passer professionnel. En ce moment les temps sont dure."

Ik vrees voor hem/haar dat de "temps" nog "duurder" zullen worden als de belastingen daar op botsen...

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 100 van 121
laatste antwoord