annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Weet er iemand iets goedkoper dan de post voor objecten te versturen?

Ik betaal momenteel 4euro voor taxipost 24H voor binnenland
en 8,10euro voor buitenland kilopost
en ik vind dat redelijk duur
weet er iemand misschien een ander bedrijf dat goedkoper is?
dank u voor uw antwoord
Bericht 1 van 55
laatste antwoord
54 ANTWOORDEN 54

Ik vrees dat je moeilijk een relatief betrouwbare verzenddienst gaat vinden voor minder ...

Er duikt hier op de fora met de regelmaat van een klok wel één of ander alternatief op, maar na verloop van tijd blijken alle andere organisaties hun tanden te breken, zeker als er over internationale verzendingen wordt gepraat.

Bericht 31 van 55
laatste antwoord

Je vergeet één belangrijk element, J-A, en dat is dat het hele verzendsysteem inherent faalt omdat er bij de meeste verzendingen (op aangetekende verzendingen na) geen terugkoppelingsmechanisme is voorzien naar de verkoper toe. In feite verzenden we als verkopers pakketjes in open loop, waarbij onze controlesfeer ophoudt op het moment we een pakket afleveren in het Kialapunt/Postpunt.

Als de koper nadien beweert dat hij/zij/het niets ontvangen heeft, dan kan het pakketje tijdens de verzending zoek geraakt zijn inderdaad, maar het is evengoed mogelijk dat de koper WEL zijn goederen ontvangen heeft, en het tegendeel beweert om zijn geld terug te krijgen zodat hij/zij/het uiteindelijk het item gratis krijgt.

Vermits de meesten van mijn objecten zeer zeldzaam zijn, kan ik niet zomaar een tweede exemplaar opsturen (dat op zijn beurt dan ook weer "verloren" kan geraken enz.). En vanaf het moment dat ik één terugbetaling zou doen, dan kan elke koper dat gaan eisen bij elk item... ik moet ze immers maar op hun woord geloven dat ze het object niet ontvangen hebben.

En voor je over aangetekende zendingen begint: je weet net als ik dat die zo duur zijn dat het onhaalbaar is dat consequent toe te passen. De optie "aangetekend" is meestal al dubbel zo duur als de waarde van het item + verzendkost samen...

Overigens, in al mijn aanbiedingen staat duidelijk vermeld:
"Item wordt geïnspecteerd voor verzending, verkoper is niet aansprakelijk voor schade tijdens verzending"
Kopers die dus een bod doen, accepteren daarmee de overeenkomst dat ik niet aansprakelijk ben als er iets misloopt tijdens de verzending ("verloren" is in mijn ogen een randgeval van "schade"). En zoals iedereen hier al herhaaldelijk heeft gezegd: "je moet niet komen zagen over problemen met overeenkomsten die je zelf geaccepteerd hebt". De kopers weten dus waar ze aan toe zijn.
Bericht 32 van 55
laatste antwoord

Overigens, in al mijn aanbiedingen staat duidelijk vermeld:
"Item wordt geïnspecteerd voor verzending, verkoper is niet aansprakelijk voor schade tijdens verzending"
Kopers die dus een bod doen, accepteren daarmee de overeenkomst dat ik niet aansprakelijk ben als er iets misloopt tijdens de verzending ("verloren" is in mijn ogen een randgeval van "schade"). En zoals iedereen hier al herhaaldelijk heeft gezegd: "je moet niet komen zagen over problemen met overeenkomsten die je zelf geaccepteerd hebt". De kopers weten dus waar ze aan toe zijn.

Je beseft toch dat dat niet rechtsgeldig is? Je mag dat in je advertentie zetten, maar als de koper het item niet krijgt, of kapot krijgt, ben JIJ verantwoordelijk volgens de wet.
Bericht 33 van 55
laatste antwoord

Ik ben er me zeer zeker van bewust dat dit niet rechtsgeldig is, Disneybelgium. Net zoals zoveel aspecten van de gang van zaken op het Internet.

Maar hoe kan je je als verkoper dan wel indekken op een site als Ebay, die zijn verkopers aan hun lot overlaat?
Bericht 34 van 55
laatste antwoord

simpel, door hun regels te volgen. Verstuur aangetekend. Trouwens, jij dekt je ook niet in. Je mag nog zoveel melden in je veiling, dit is niet ingedekt zijn hoor. als verkoper ben jij verplicht een item te leveren in de staat die je beschrijft. Als de verzending misloopt ben JIJ verantwoordelijk.
Bericht 35 van 55
laatste antwoord

Je vergeet één belangrijk element, J-A

Ik vergeet helemaal niks.
Elf jaar eBay verkoop ervaring. 😉

Zoals hierboven door mij en anderen al gezegd:

DE VERKOPER is verantwoordelijk voor levering.
Je kunt hoog springen, je kunt laag springen maar de verkoper is wettelijk verplicht het artikel te leveren wat door de koper gekocht is.

In geval van verlies of beschadiging blijft DE VERKOPER verantwoordelijk en zal dan een oplossing moeten aanbieden waar koper mee akkoord kan gaan.

Hoe vaak moeten wij dat nog herhalen voordat het in je hersenpan binnenkomt? Trage leerling ben je hoor. :^O

Nemo me cohabitat inpuntem

Bericht 36 van 55
laatste antwoord

Maar hoe kan je je als verkoper dan wel indekken op een site als Ebay, die zijn verkopers aan hun lot overlaat?

Ik zal eens wat harder praten misschien helpt dat?

JE KUNT JE NIET INDEKKEN, HET IS DE WET, DE WET, DE BELGISCHE/EUROPESE WETGEVING, HEEFT NIETS MET EBAY TE MAKEN MAAR MET DE WET.

Bericht 37 van 55
laatste antwoord

@disneybelgium: vind je dat nu serieus een realistische oplossing? Voor de meeste van mijn objecten schommelt de prijs + verzendkost aan het laagste tarief (want zo ben ik, eerlijke verkoper, steeds het minimum aanrekenen) rond de 1.99 EUR. Daarentegen volgens de huidige posttarieven ( http://www.post.be/site/nl/residential/applications/calculators/letter_national.html ) is de optie "aangetekend" en "ontvangstbevestiging" samen 5.80 EUR! Dat maakt mijn object dus 391% duurder 😮 Kan je toch moeilijk concurrentieel noemen...
En wat te doen als het dan mits deze twee opties nog steeds niet aankomt?
Bericht 38 van 55
laatste antwoord

En wat te doen als het dan mits deze twee opties nog steeds niet aankomt?

Het totaal aan de koper terugbetalen of zoals eerder vermeld een oplossing zoeken waar koper mee akkoord kan gaan. :-)

Bericht 39 van 55
laatste antwoord

@funvetementsboutique (deze mens stelde een zinvolle vraag dacht ik zo, artic is naar mijn bescheiden mening een gebakken-lucht-verkoper die zich nuttiger zou maken door wat meer te studeren, dan zijn wij der tenminste vanaf)

- Wat transporteurs betreft, is voor Belgische zendingen het "Taxipost Bussiness Contract" inderdaad het voordeligste.

- Voor buitenlandse zendingen ligt het dan weer ietsje anders: daar ben je van enkele factoren afhankelijk:

1. locaties: binnen de Eurozone kan je voor Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en UK nog redelijk goedkoop verder geraken in vergelijking met de Kilopost Standaard of International.

2. Gewicht: voor Nederland en Luxemburg zijn de kleinste pakjes vooral voordeliger indien ze tussen de 350 en 500gr wegen.
Bij grotere pakketten kan je ook nog goede zaken doen tot 5000gr voor dezelfde landen als in punt 1

3. Mocht je toevallig in de buurt wonen van de Nederlandse grens, dan is het een idee om ook daar eens te gaan kijken wat betreft het tarief.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 40 van 55
laatste antwoord