annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

***Wijzigingen in afbeeldingen.***

Hebben jullie dit al gelezen. Er staan een paar zaken in...


 


D.

Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Betreft: ***Wijzigingen in afbeeldingen.***

Ja gelezen, is daar iets mis mee?



m.
Bericht 2 van 12
laatste antwoord

Betreft: ***Wijzigingen in afbeeldingen.***

ja, ik denk dat er wel behoorlijk wat zondigen tegen deze regel


 


 Gebruik geen kaders, tekst of graffiti in de afbeeldingen


Alle tekst en kaders moeten verwijderd worden voor een duidelijkere weergave voor kopers. Watermerken mogen alleen gebruikt worden ter bescherming van auteursrechten.

Bericht 3 van 12
laatste antwoord

Betreft: ***Wijzigingen in afbeeldingen.***

Pff, ik heb dat al zien aankomen. In het buitenland is deze regel al een tijdje aangekondigd. Wel (voor de zoveelste keer) verbaasd dat deze regel bij het nieuws verschijnt dan dat we hier geen mail over krijgen zoals met andere belangrijke updates. Er staat ook nergens wanneer deze policy van kracht wordt.


 


Volgende stap is dat je een witte achtergrond moet gebruiken.


 


 

Bericht 4 van 12
laatste antwoord

Betreft: ***Wijzigingen in afbeeldingen.***

mja ze willen een standaard gaan qua afbeeldingen om uiteindelijk te doen wat ze bijvoorbeeld op de .com al een tijdje geintroduceerd hebben , namelijk meerdere verkopers in één zoekertje zetten.


 


kpeis ni dak dat spel nog ga meespelen, mijn 4 maand omzet is nu gezakt onder de omzet die ik ooit in een maand haalde (met minder aangeboden producten zelf) dus tis het werk niet meer waard

Bericht 5 van 12
laatste antwoord

Betreft: ***Wijzigingen in afbeeldingen.***

tja, mogen we zeggen dat ebay.be op sterven na bijna dood is?


 


Op enkele uitzonderingen na hebben we het volgende:


iedere verkoper zegt dat hij 25% tot 35% minder verkoopt, terwijl onze kosten wel gelijk blijven.


Ebay legt ons zulke verplichtingen op dat het sop de kool niet meer waard is.


 


beseft Ebay dan niet dat wij verkopers een probleem hebben, ik zie hier één voor één goede verkopers afhaken, zag gisteren zelfs een verkoper die al een heel lange tijd op Ebay zit de deur dichtdoen...

Bericht 6 van 12
laatste antwoord

Betreft: ***Wijzigingen in afbeeldingen.***

Tja, verkoop die nie meer marcheert. Wat wil je. Ik weet niet wat ze met de sortering in Best Weergave gedaan hebben, maar zo lang ze die zo blijven sorteren is er niemand die nog normaal zal verkopen.


 


Bv. de categorie PS3. 83 pagina's met objecten.


 


* Eerst 20 pagina's met een combinatie van nu kopen objecten en veilingen. De weergave zoals die vroeger was


* Pagina 21-46: enkel en alleen veilingen. Geen enkel Nu Kopen Objectt


* Pagina 47-83: allemaal Nu Kopen Objecten zonder veilingen


 


 


In de eerste 20 pagina's vind ik quasi geen enkel van mijn eigen objecten. Ik moet dus door 46 pagina's (=meer dan 50% van alle objecten) bladeren om mijn objecten te vinden.


 


Ik begrijp ten volle dat niet iedere verkoper met alles bovenaan kan staan. Maar dit is te gek voor woorden. De moment dat je iets op Ebay zit staat dit systematisch onderaan.


 


En dit gaat ver. Ik verkocht in iets meer dan 24u 2 keer hetzelfde spel en bood dit telkens opnieuw aan. Normaal gezien zou ik vroeger helemaal bovenaan gestaan hebben. Nu kan ik dit object nauwelijks vinden. De laatste tijd niet de eerste keer dat dit gebeurt.


 


Hoe kun je nu als verkoper nog iets verkoper als systematisch 90% van al uw items helemaal onderaan de resultaten geplaatst worden???


 


Hier en daar heb je een verkoper die nog wel goed verkoopt. Wel zie in de resultaten. Die hun objecten worden nog wel bovenaan in de resultaten weergegeven. Zoals comp-shop vermeldde. Bood onder een nieuwe account een paar items aan en die waren direct verkocht. Dit is gewoon account gebonden.


 


De slechte verkoop die al maanden duurt, is bij mij al veel langer bezig. Met Kerstmis/Nieuwjaar toen ik ook heel slecht verkocht merkte ik op een gegeven moment ook dat mijn objecten zo laag weergegeven werden. Toen dacht ik dat dit was om dat ik toen voor de allereerste keer ooit mijn Top Rated seller status verloren was. Nu weet ik beter.


 


En ik denk dat Ebay het zelf niet meer weet. Toen ik hierover een vraag stelde kreeg volgende antwoord:


 


"Dank u wel voor uw reactie in verband met het aanbiedingsvolgorde.


In de zoekresultaten wordt een bepaalde volgorde aangehouden, welke in grote lijnen als volgt kunnen worden beschreven:


In eerste instantie krijgt u aanbiedingen te zien van verkopers die de optie "top aanbieding" hebben gekozen. Hiervoor zijn kosten verschuldigd, waartegenover staat dat eBay deze aanbiedingen een hogere plaats in de zoekresultaten garandeerd. Vervolgens komen de Top verkopers en Power Sellers in de volgorde eerste de sellers uit eigen land, gevolgd door topverkopers uit een buitenland, die ook in Nederland leveren/verkopen.


Hierna volgen in de regel de zakelijke verkopers, gevolgd door particuliere verkopers.


De preciese volgorde is van meerdere factoren afhankelijk. Onder meer de wijze van verzenden, gratis verzending wordt hoger in de zoekresultaten weergegeven en de reputatie van de verkoper. Hoog gewaardeerde verkopers, welke door een hogere waardering hebben getoond betrouwbare verkopers te zijn, worden eveneens op een hogere plaats in de zoekresultaten weergegeven."


 


 


Wel ik ben zakelijker verkoper, ik ben top rated seller PowerSeller, op het merendeel van mijn items bied ik gratis verzending. Waarom worden mijn items (en die van andere verkopers) dan systematisch onderaan de resultaten weergegeven????

Bericht 7 van 12
laatste antwoord

Betreft: ***Wijzigingen in afbeeldingen.***

Tja, het ergste is dat we betalen voor een service die op dit moment allesbehalve is.


Particuliere verkopers die niks betalen halen betere resultaten dan wij professionele verkopers.


 


Zoiets als naar de dokter gaan omdat je draaiingen hebt en bij buitenkomst na het betalen van 30 euro, nog steeds niet weet waarom je draaiingen hebt. (vb), zou je dan nog blijven gaan naar die dokter? Ik niet... bij Ebay kunnen we helaas bijna niks anders..we moeten blijven gaan...

Bericht 8 van 12
laatste antwoord

Betreft: ***Wijzigingen in afbeeldingen.***

Ik geloof niet dat ebay veel te maken heeft met jullie slechte verkopen.


Mensen zijn veel prijs bewuster geworden.,


Als ik een object bvb een PS 3 zoek,zoek ik op titel ,selecteer dan Europese unie ,NU KOPEN.


Kijk helemaal niet naar dat BESTE RESULTAAT volgens ebay,maar selecteer op LAAGSTE PRIJS VERZENDKOSTEN INBEGREPEN.


Dan komt die EVIL 6 als 11 de te voorschijn.


Denk je dan niet dat kopers de nieuwe versie bij een Engelse verkoper gaan aanschaffen.


Dan is er nog de concurrentie van amazon..


Het ligt in de menselijke natuur om de schuld op anderen af te wentelen.


Kopers zoeken op hun beste,goedkoopste koop en ebay maakt prijsvergelijkingen heel simpel.


 


En wat kleding betreft ,elk merk heeft zijn eigen Eshop,er zijn de outlets...en gezien het slechte weer is overal de verkoop erg laag.

Bericht 9 van 12
laatste antwoord

Betreft: ***Wijzigingen in afbeeldingen.***

beste, siemenpoes,


 


ik snap het niet wat je bedoelt...


 


het enige wat ik snap is dat ik 35% ben achteruit gegaan tegenover vorige maand ...


 


D.

Bericht 10 van 12
laatste antwoord