annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ZICHTBAARHEID ! 0/10 Dank U Ebay !

Ik bied op een privéaccount 2 sets tupperware aan.

 

Dit omdat het een privéverkoop betreft en alsook omdat wanneer ik het aanbied op m'n zakelijke account, veel duurder uitkomt.

 

Als ik het niet verkoop kost het mij toch maar 0.85 euro op de zakelijke account terwijl het gratis is op de privé, dus bij niet verkoop doe ik geen kosten.

 

Nu denk ik, vanaf m'n zakelijke account tik ik "tupperware" in de zoekrobot en wat ik ales eerste op mijn scherm krijg is aanbiedingen uit Italië, Duitsland, VK en Frankrijk.

 

Ik krijg  5.126 resultaten voor tupperware, maar Belgische verkopers, op Ebay . be zijn niet of zeer moeilijk zichtbaar.

 

Ik krijg mijn eigen aanbieding op m'n privéaccount niet te zien.

 

Dus, gelukkig maar heb ik deze als privé aangeboden want als iets niet zichtbaar is in eigen land, wat wil je dan gaan verkopen en ik betaal niet graag voor iets wat geen kans maakt op verkoop !!!???

 

Het zou een oude topic kunnen zijn want we hebben hier al over geklaagd en ik heb ooit met een medewerker aan de lijn hier over gesproken en ze wisten dat dit een probleem was en er zou aan gewerkt worden maar ...... euh .....

 

Triestig !

 

 

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

ZICHTBAARHEID ! 0/10 Dank U Ebay !

Als je Belgie aanklikt zie je ze wel staan.

Ik klik meestal alleen Belgie aan als ik omvangrijke zaken zoek van geringe prijs.

Bericht 2 van 15
laatste antwoord

ZICHTBAARHEID ! 0/10 Dank U Ebay !

Ik ben ingelogd op Ebay.be,  dan vind ik het maar normaal dat je eerst de Belgische aanbiedingen vind.

 

Niet iedereen is zo bedreven met zoeken.  Vandaar het allemaal met een simpele klik moet kunnen in plaats van uitgebreid zoeken en aan te klikken.

 

Er is op dit moment een generatie op internet, 50 + die het liefst allemaal simpel wilt en als ze te veel moeten klikken om ergens te geraken dan houden ze het voor bekeken.  Aan mezelf ken ik de hele wereld.

 

 

Johan

 

 

Bericht 3 van 15
laatste antwoord

ZICHTBAARHEID ! 0/10 Dank U Ebay !

Het is een gekend probleem. Ook bij eBay.

Ik had dit een tijdje geleden aangekaart bij de helpdesk.

Ze vonden dat ik 100% gelijk had. Case hierover geëscalleerd naar hogerop.

Maar zonder resultaat. 

.
Bericht 4 van 15
laatste antwoord

ZICHTBAARHEID ! 0/10 Dank U Ebay !

Ik heb ook eens aan de klantendienst geschreven,  ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte.

 

Beste Ebay,

Wij hebben ook een winkel en maken via deze winkel ook reclame voor Ebay. Echter, onze klanten vinden vaak onze produkten niet terug omdat het "zoeken" op Ebay nogal omslachtig is. Als je op EBAY.BE ingelogd bent, dan lijkt het mij logisch dat je ook de Belgische verkopers eerst ziet en dan pas eventueel aan kunt klikken om internationaal te gaan. Zoals jullie software nu al maandenlang ingesteld is, krijg je eerst internationale verkopers te zien en worden de Belgische verdrongen. Ik heb zelf de proef op de som genomen, bood met een privé account Tupperware aan en met veel moeite vond ik m'n eigen aanbiedingen met een andere account terug. Ik werd eerst overstelpt met Franse, Duitse, U.K. aanbiedingen. Ik ben beslist NIET de eerste die hier over klaagt, op het forum zijn al zovele onderwerpen geweest en er komt geen actie van Ebay. Het blijft precies in dovemansoren vallen ! Graag heel concreet ACTIE zodat Ebay.be terug een goed verkoopplatform word VAN en VOOR de Belgische (Franstalig, Nederlandstalige) Ebayer.

Bericht 5 van 15
laatste antwoord

ZICHTBAARHEID ! 0/10 Dank U Ebay !

Ik heb antwoord gekregen en ben daar NIET tevreden mee!

 

Vooreerst vind ik,  als je op EBAY.BE inlogd dat je dan automatisch en alleen, dus uitsluitend BELGISCHE aanbiedingen MOET zien en dat er dan bvb een zoekknop is als je ook internationaal wilt gaan.

 

Het antwoord van Ebay is kortgezegd "je moet maar zorgen dat je meer verkoopt zodat je beter in de zoekresultaten komt".

 

Maar verdomme toch, hoe kan je nu meer verkopen als je niet zichtbaar bent ????  Is een beetje tegenstrijdig hé !!!

 

Antwoord Ebay:

 

Geachte mevrouw,

 

Hartelijk bedankt voor de e-mail die u heeft gestuurd op 07/08/2014.

 

Allereerst wil ik u mijn oprechte excuses aanbieden voor de opgelopen vertraging in het beantwoorden van uw e-mail. Vanwege de enorme stroom berichten hebben wij enige vertraging opgelopen in het beantwoorden van e-mails.

 

Mijn naam is R.......l en ik ben een eBay klantenservice medewerker. Ik heb begrepen uit uw e-mail dat u een opmerking heeft over de plaats van uw objecten in de zoekresultaten. Ik zou u hier graag meer over willen vertellen.

Het is natuurlijk ontzettend vervelend wanneer u uw objecten laag in de zoekresultaten worden weergegeven, achter alle buitenlandse aanbiedingen.

 

De eBay-parameters voor beste overeenkomst bepalen de plaats van objecten op de pagina met zoekresultaten. Hierbij wordt rekening gehouden met hoe relevant de rubriek en de trefwoorden in de titel van het object voor de zoekopdracht van de koper zijn en hoe vaak soortgelijke objecten in het verleden zijn bekeken of gekocht. Er wordt ook rekening gehouden met gedetailleerde verkopersbeoordelingen. Voor meer informatie kopieert u deze link in een nieuw browservenster:

http://pages.benl.ebay.be/help/sell/searchstanding.html

Voor een hogere plaats in zoekresultaten moeten verkopers hun positie verbeteren. De overzichtsknop in uw verkoperprestaties laat zien hoe uw huidige beoordeling is berekend.

Hier volgen enkele suggesties voor hoe u een hogere plaats voor uw object kunt krijgen op de pagina met zoekresultaten:

1. Aantal recente verkopen: hoe meer van een aanbieding van meerdere objecten wordt verkocht, hoe hoger die aanbieding in zoekresultaten wordt weergegeven.
2. Relevantie van trefwoorden: dit wordt gebaseerd op de objecten waarop kopers hebben geklikt en die ze hebben gekocht toen ze in het verleden dezelfde zoekopdracht gaven.
3. Prijs/waarde: hoe beter de waarde van een aanbieding is, hoe meer kopers erop af zullen komen en hoe meer verkopen de aanbieding dus recentelijk heeft opgeleverd. Verkopers die lage prijzen voor objecten vragen en dat proberen te compenseren met hoge verzendkosten, scoren laag in de gedetailleerde verkopersbeoordelingen en krijgen daardoor een lagere plaats.
4. Gedetailleerde verkopersbeoordelingen van 30 dagen: als een van de gedetailleerde verkopersbeoordelingen van een verkoper gedurende de afgelopen 30 dagen lager is dan 4,4, krijgen de aanbiedingen van deze verkoper een lagere plaats in de zoekresultaten.
5. Duur van de aanbieding: we raden aan objecten aan te bieden met een lange duur, zodat uw recente verkopen toenemen terwijl tegelijkertijd de plaatsingskosten en de tijd die u kwijt bent aan het onderhoud van aanbiedingen omlaag gaan.

Wanneer een koper alleen wilt zoeken op objecten die zich in België bevinden, kan hij na het zoeken van een bepaald object aan de linkerkant van de pagina sorteren op objectlocatie. Hier kan een koper België selecteren, waardoor alleen nog aanbiedingen worden weergegeven waarvan het object zich in België bevindt. Kopers die dit niet hebben geselecteerd, krijgen alle aanbiedingen te zien die worden aangeboden op eBay België, waaronder aanbiedingen van Franse, Duitse en andere buitenlandse verkopers.

 

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Ik wens u verder een fijne dag en natuurlijk veel succes met het handelen op eBay.

Met vriendelijke groet,

R........ J........
eBay Klantenservice

Bericht 6 van 15
laatste antwoord

ZICHTBAARHEID ! 0/10 Dank U Ebay !

Op 7 dagen,  een game te koop gezet, slechts 6 viewers,  waarvan ik zelf wellicht 6 keer gekeken heb hoeveel views er al waren.

 

Het is over over over duidelijk dat ebay niet langer een goed verkoopkanaal is.  Kapaza werkt momenteel 10 keer beter en is gratis, dus ....  als iemand van Ebay dit leest,  maak ze daar eens wakker !!!  Dat ze er eens iets aan doen !!!

 

 

Johan

Bericht 7 van 15
laatste antwoord

ZICHTBAARHEID ! 0/10 Dank U Ebay !

Goed mogelijk dat ze dan beslissen om Kapaza op te kopen en verder niks zal veranderen Smiley Vrolijk




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 15
laatste antwoord

ZICHTBAARHEID ! 0/10 Dank U Ebay !

Zeer gekend probleem waar Ebay tot op heden nog steeds niets aan veranderd.

Nogthans eenvoudig te verklaren. Ebay.be is te kleinschalig om het op te nemen bv tegen landen als de UK.

Het is inderdaad niet zo dat je op Ebay.be ook daadwerkelijk eerst de aanbiedingen te zien krijgt van Belgische aanbieders, in tegen deel. Probeer het eens met in de zoekbalk het woord SMARTPHONE wauw gigantsch aanbod he, maar allemaal UK aanbieders en uiteraard allemaal TOPVERKOPERS waar wij als belegen niet tegen op kunnen. Topverkopers krijgen door hun status een betere zichtbaarheid in de zoeklijst, hoe beter je scoort hoe beter je zichtbaar bent en uiteraard hoe meer je verkoopt. Waarom past Ebay.be dit niet gewoon aan, ik ben belg en open automatisch ebay.be eenvoudig en logisch zou het zijn om meteen al eerste opbjecten waar te nemen in mijn eigen taal en uit mijn eigen land. Wil ik dan toch meer aanbiedingen uit buurlanden of Europa, klik dit dan aan in de linker balk EUROPA. Het is toch maar logisch dat wij als belgen het verdienen om op EBAY.be ook het meest zichtbaar te zijn, tenslote bieden wij daar ook op aan en betalen daarvoor. En ja laat er dan een volgorde zijn die onderscheid maakt in de status van de belgische verkopers. Maar nee ze vinden het echt nodig om een concurentie batlle te creëren die wij als belgen absoluut niet kunnen winnen van deze grootverkopers. Hopelijk veranderd dit en groeit Ebay uit tot een eerlijk verkoopppunt voor iedereen en groeit het niet enkel daar waar ze het meest aan verdienen. 

Bericht 9 van 15
laatste antwoord

ZICHTBAARHEID ! 0/10 Dank U Ebay !

e-Bay werknemers staken

"Ontevreden consumenten. De gebruikers hebben genoeg van de slechte service en toegenomen tarieven op e-Bay."

Is e-Bay te groot geworden om zich nog om de klanten te bekommeren?

"Steeds meer klanten verlaten e-Bay dat met een stokkende groei te maken heeft."

Bericht 10 van 15
laatste antwoord