annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

bedrogen als verkoper

Ik verkoop een object. Mr X koopt dit. Hij betaalt onmiddellijk, ik stuur het object op en geef hem goede feedback als snelle betaler.
Bij ontvangst krijg ik een boze mail dat het object beschadigd is; naar zijn zeggen is de verpakking intact en ongeschonden, dus de schade kan niet van de verzending zijn.
Ik ben onthutst, want ik was zeker dat het object intact was toen het hier vertrok. Mr X staaft alles met foto's. Ik stel hem voor het object terug te sturen en ik zal hem zijn aankoopsom terugbetalen. Dit gebeurt.
Bij het terugkrijgen van het object stel ik met zekerheid vast dat Mr X me een ander exemplaar opgestuurd heeft.
Ik ben dus gloeiend bedrogen ! Mr X heeft dit object op Ebay gekocht met de bedoeling om Ebay en de verkoper te bedriegen.
Wat kan ik doen ? Kan ik hem via Ebay laten straffen ?
Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

bedrogen als verkoper

U had pas moeten terugbetalen toen u het retour-pakket ontvangen had en het artikel had bekeken. Het is een van de gangbare oplichtingspraktijken uit de trukendoos.

Niets meer aan te doen. Een goede leer voor een volgende keer.
Tip: uw eigen artikelen altijd op een onopvallend plaats merken.

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 2 van 3
laatste antwoord

bedrogen als verkoper

Inderdaad weer een triestig voorbeeld van hoe Ebay zijn inkomstenbron, de verkopers, aan zijn lot overlaat. Je kan altijd eens een mailtje sturen naar Ebay, maar de ervaring leert dat tegen een muur praten productiever is.

Helaas dus. Jammer genoeg zijn niet alle Ebay leden even eerlijk als u en ik. Ik vrees dat je je geld dus kwijt bent...
Bericht 3 van 3
laatste antwoord