annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eBay nieuwigheden II

hughwitte
Community-lid

Draadje voor Nieuwigheden en nieuws op eBay, internationaal en nationaal.

Vervolg op:
eBay nieuwigheden
http://community-benl.ebay.be/topic/Internationaal-Kopen/Ebay-Nieuwigheden/500003730
dat onder het Kopen forum is verzeild, en dat als draadje toch zwaar begon te worden.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 1 van 73
laatste antwoord
72 ANTWOORDEN 72

eBay nieuwigheden II

Alles eens te goei lezen é?


Deze regel geldt pas vanaf mei 2011 en daarnaast mag het perfect dat je je identieke aanbiedingen met verschillende prijs aanbiedt, "indien er een aanzienlijk prijsverschil is".


Vraag is echter of dit laatste zin heeft. Wie gaat er nu een duurder object kopen dat dezelfde aanbieder aan een goedkopere prijs aanbiedt?




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 21 van 73
laatste antwoord

eBay nieuwigheden II


eBay Frankrijk, nieuws voor verkopers, mei 2011


Er zijn daar wel wat veranderingen op komst voor zakelijke verkopers:


../..


Zakelijke verkopers met een winkel betalen geen plaatsingskosten meer voor 30 dagen en GTG vaste prijs aanbiedingen. Hierdoor is er maar één winkeltype meer nodig (19,95 EUR / maand).



 


Beste Hughwitte, kan je even laten weten waar meer info hierover staat ?


Kan het niet vinden ...


Bij mijn weten hadden we het hierover al in een ander draadje, en bleek het enkel van toepassing voor zakelijke verkopers ingeschreven in ebay.fr, en dus niet voor mensen van ebay.be met een winkel op ebay.fr.




Bericht 22 van 73
laatste antwoord

eBay nieuwigheden II

martijn@ebay.com
Community-lid

*****Belangrijke wijzigingen voor verkopers in mei 2011 op eBay.be*****


 


Beste eBay-lid,


 


In deze eerste editie van Nieuws voor verkopers van 2011 gaan we dieper in op onze inspanningen om u te helpen uw verkoop te stimuleren en om meer klanten aan te trekken door een betere en veiligere handelservaring te creëren.


Overzicht van de wijzigingen vanaf mei 2011:



Meer verkopen met kwaliteit



Introductie van nieuwe internationale prestatienormen



We voeren minimumprestatienormen in voor alle eBay-sites wereldwijd. Zo zullen verkopers die voortdurend een uitstekende dienstverlening aanbieden, beter opvallen.


Beleids- en andere wijzigingen


Gedetailleerdere waarden voor staat van object vereist in mediarubrieken


Verkopers moeten voortaan de staat van hun objecten in bepaalde mediarubrieken opgeven. Dat zal het aantal vragen van kopers en teruggaven verminderen.


Dubbele aanbiedingen worden verwijderd


Vanaf mei is het niet meer toegestaan om meerdere aanbiedingen met vaste prijs te maken voor identieke objecten. Dubbele aanbiedingen met vaste prijs worden automatisch beëindigd.


Lees meer hierover in het nieuws voor verkopers van mei 2011


Met vriendelijke groet,



Het eBay-team


Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 23 van 73
laatste antwoord

eBay nieuwigheden II

hughwitte
Community-lid


@paris


Voor Frankrijk:
http://sellerupdate.ebay.fr/may2011/
De ondertitels zijn ook aanklikbaar.


Nouvelle structure tarifaire pour les vendeurs professionnels

A partir du 4 mai 2011, les vendeurs professionnels bénéficieront d'une nouvelle offre tarifaire plus simple qui s'inscrit dans le cadre du modèle économique lancé en octobre 2010 sur eBay.fr :

* Les frais d'insertion seront supprimés pour les objets à prix fixe (format Achat immédiat) d'une durée de 30 jours ou de type « Valide jusqu'à annulation ».
* Les frais d'abonnement aux Boutiques deviendront uniques (19,95 EUR / mois).
* La commission sur le prix final sera simplifiée.

Découvrez ci-dessous les détails de notre nouvelle offre tarifaire exclusive et préparez-vous à en tirer le meilleur parti !

http://sellerupdate.ebay.fr/may2011/fee-changes.html


Bij de promotie een tijd terug voor zakelijke verkopers stond er duidelijk bij dat dit alleen voor inwoners van Frankrijk was. Nu bij de nieuwe tarieven zie ik hier op het eerste zicht niets van staan. Maar het zou best kunnen dat dit hier ook het geval is.

-- Bewerkt door hughwitte om 7 Apr 2011 12:44 CEST
mvg

_____hughwitte________________
Bericht 24 van 73
laatste antwoord

eBay nieuwigheden II


Voor Frankrijk:
http://sellerupdate.ebay.fr/may20

Nouvelle structure tarifaire pour les vendeurs professionnels



Bij de promotie een tijd terug voor zakelijke verkopers stond er duidelijk bij dat dit alleen voor inwoners van Frankrijk was. Nu bij de nieuwe tarieven zie ik hier op het eerste zicht niets van staan. Maar het zou best kunnen dat dit hier ook het geval is.


-- Bewerkt door hughwitte om 7 Apr 2011 12:44 CEST


 


Dat is dus inderdaad waar ik voor vrees ...


Ik kijk begin mei zeker na wat me wordt aangerekend en laat iets weten als er tegen dan nog geen duidelijkheid is.


Alleszins al heer erg bedankt, Hughwitte !




Bericht 25 van 73
laatste antwoord

eBay nieuwigheden II



Voor Frankrijk:
http://sellerupdate.ebay.fr/may20

Nouvelle structure tarifaire pour les vendeurs professionnels



Bij de promotie een tijd terug voor zakelijke verkopers stond er duidelijk bij dat dit alleen voor inwoners van Frankrijk was. Nu bij de nieuwe tarieven zie ik hier op het eerste zicht niets van staan. Maar het zou best kunnen dat dit hier ook het geval is.


-- Bewerkt door hughwitte om 7 Apr 2011 12:44 CEST


 


Dat is dus inderdaad waar ik voor vrees ...


Ik kijk begin mei zeker na wat me wordt aangerekend en laat iets weten als er tegen dan nog geen duidelijkheid is.


Alleszins al heer erg bedankt, Hughwitte !



 


 


NO PANIC !


 


Ik kan met genoegen melden dat de nieuwe regeling ook geldig is voor ons arme belgskes :


 


voor mei 2011 werd mij op mijn 'franse' account het laagste winkeltarief aangerekend ipv de volle pot voor een topwinkel plus :  scheelt een kleine 90 eur excl. btw !  :-).


 


Kan ik lekker een pintje mee gaan drinken in het ebay-café... 




Bericht 26 van 73
laatste antwoord

eBay nieuwigheden II

martijn@ebay.com
Community-lid

Zal ik even navragen ofdat wij Belgen ook zo'n prijsverlaging krijgen?

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 27 van 73
laatste antwoord

eBay nieuwigheden II


Zal ik even navragen ofdat wij Belgen ook zo'n prijsverlaging krijgen?



 


Misschien toch eerst eens goed bestuderen wat de gevolgen kunnen zijn... Als de verkoopscommissies dan mee-evolueren is dit wel niet altijd mee positief hé?


Voor verkopers met veilingen zijn de verkoopscommissies in Frankrijk toch wel verhoogd met een uitzondering voor de High-Tech.


Media bvb stijgt van 6,5 naar 9% !!!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 28 van 73
laatste antwoord

eBay nieuwigheden II

martijn@ebay.com
Community-lid

Hey,


Ik ben hier enkel een liaison tussen jullie en eBay.


Ik doe vaak voorstellen hier om bepaalde dingen te verbeteren/veranderen, maar dat wil bijlange nog niet zeggen dat ik hier de beslissingen neem.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 29 van 73
laatste antwoord

eBay nieuwigheden II

martijn@ebay.com
Community-lid