op 17-10-2011 18:57
hoi, heb momenteel het volgende voor, koper koopt 5 stuks en vraagt om drie weken later te mogen betalen, ik maak hiervan geen probleem, echter na 4 weken nog steeds geen betaling, na vele mails laat ze me weten de objecten niet meer te willen aanschaffen. Ik open hiervoor 5 geschillen onbetaald object, sluit deze ondertussen ook al, nu dacht ik dat wanneer een koper niet heeft betaald en het geschil onbetaald object is gesloten deze geen feedback meer kan geven, maar blijkbaar toch wel, nu laat ze me wel geen negatief maar wel men sterrenscore haalt ze hiermede naar beneden, weet iemand of ik de gekregen feedback van een niet betaler kan laten verwijderen en wat ik hiervoor moet doen, alvast bedankt
een ontevreden ebay verkoper
tegenwoordig loopt er vanalles mank, zowel bij ebay als bij paypall
op 09-12-2011 19:52
@star: bekijk eens goed het feedbackbeleid dat je bij een eerste melding van het probleem per link kreeg.
Ik vrees persoonlijk dat je nog lang zal kunnen wachten... in die ontvangen feedback staat niks dat indruist tegen het beleid. Het zou me dan ook heel sterk verwonderen dat ebay hierbij dan ook zal ingrijpen
Idemdito voor kameleon...
op 09-12-2011 20:34
hallo,ik heb toch antwoord gehad,een beetje moeten wachten,dat geeft toch niet,zijn jullie allemaal zo opgefokt,ja ik hoor het al ,de vergrijzijng is daar weer,ja ik heb geduld,ze kunnen toch niet iederèèn tegelijk zijn problemen oplossen heb ook een week gewacht,zaak is in orde,en was belangrijk,ai ai ,en ik vul met plezier de enquete in,allez geduld is een mooi woord ,we naderen weer een einde jaar,vrede , aub anders geraken we allemaal op een zijspoortje :^O niet boos worden hè we moeten eens meer lachen ja,ieder heeft blijkbaar zijn slechte dagen,ik ook,niemand is perfect ik ook niet.
-- Bewerkt door k**t* om 9 Dec 2011 20:35 CETop 09-12-2011 22:29
To hetzijspoor:
"Beleid voor onbetaalde objecten
Onbetaalde objecten en accountbeperkingen
Kopers die niet betalen, kunnen een aantekening ontvangen op hun account.
Onbetaalde objecten staan los van feedback en hebben geen invloed op de feedbackscore of het feedbackprofiel van een gebruiker.
Een onbetaald object wordt geregistreerd op de account van de koper wanneer de verkoper een creditering van verkoopcommissie ontvangt.
Als er te veel onbetaalde objecten op de account van een koper geregistreerd zijn, kunnen we zijn koopprivileges beperken of opheffen.
Kopers kunnen bezwaar maken tegen een onbetaald object als ze vinden dat het ten onrechte was.
Voor transacties met een onbetaald object kan feedback gegeven door een koper in de volgende gevallen worden verwijderd:
De koper heeft niet betaald of gereageerd op het geschil wegens onbetaald object.
De koper is geschorst.
De communicatie van de koper via Transactieproblemen oplossen ondermijnt het doel van de procedure voor onbetaalde objecten en het feedbacksysteem van eBay."
-- Bewerkt door kameleon0301 om 9 Dec 2011 22:30 CETop 09-12-2011 23:58
op 12-12-2011 00:15
@hetzijspoor : Een koper leest onvoldoende mijn aanbieding en maakt dus een fout, geeft feedback zoals het hem uitkomt en ik zit met de gebakken peren ?
op 07-01-2012 12:53
@star: bekijk eens goed het feedbackbeleid dat je bij een eerste melding van het probleem per link kreeg.
Ik vrees persoonlijk dat je nog lang zal kunnen wachten... in die ontvangen feedback staat niks dat indruist tegen het beleid. Het zou me dan ook heel sterk verwonderen dat ebay hierbij dan ook zal ingrijpen
Vandaag toch een positief antwoord gekregen van eBay customerhelp, feedback zal aangepast worden binnen de 24uur.
ikke blij