annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

geloof het of niet

Hieronder een email van één van onze kopers... geloof het of niet...:-(


 


"Ik kan u het geld alleen doorsturen op een werkdag via Paypal, tenzij u uw rekeningnummer doorgeeft. Dan kan ik u onmiddellijk betalen."


 


Ik vraag mij af af als je nu een email kunt zenden wat je tegenhoud om met paypal te werken...vandaag?

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Betreft: geloof het of niet

Dat moet die koper mij toch ook eens uitleggen... met PP kan je dag en nacht betalen, 7 dagen op 7!

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Betreft: geloof het of niet

 


Waarschijnlijk moet hij het bedrag overschrijven op paypal om dan het te betalen aan u. Dat doen er velen. 


 


Hij heeft het alleen niet goed uitgelegd of hij begrijpt het systeem niet volledig.

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Betreft: geloof het of niet


 


Waarschijnlijk moet hij het bedrag overschrijven op paypal om dan het te betalen aan u. Dat doen er velen. 


 


Hij heeft het alleen niet goed uitgelegd of hij begrijpt het systeem niet volledig.



Haja... dat zou kunnen, idd worden er in het weekend geen bankverrichtingen uitgevoerd, maar dan nog... met een gewone bankoverschrijving in het weekend komt dat toch op hetzelfde neer? Of je nu geld overschrijft van je rekening naar PP of op en andere rekening, is dat net eender zo! Volgens mij bedoelt hij toch iets anders.

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Betreft: geloof het of niet

 


Niet alle mensen zijn even goed financieel geletterd. 


 


Bovendien worden overschrijvingen in het weekend binnen dezelfde bank wel uitgevoerd, de man kan de verkeerde indruk hebben dat dat voor alle banken zo is.


 


ik ben niet geheel op de hoogte van de techniek, maar als je vandaag een overschrijving invoert gaat deze volgens mij sneller dan dat je dat bv de eerstvolgende werkdag doet. Ik krijg soms betalingen binnen op maandag die bv op zaterdag ingevoerd zijn bij een andere bank. AndereN schrijven dan weer dat ze het maandag overschrijven op de bank en dat heb ik dan pas op dinsdag.

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Betreft: geloof het of niet

Ja, soms kan je er niet aan uit, een interne overschrijving gebeurt meestal dezelfde dag ja, tegenwoordig van de ene naar een andere bank ook maar een dag... maar soms duurt het wel een dag of twee-drie. Ik heb enkele jaren geleden wel eens meegemaakt dat ik op een zaterdag een overschrijving deed naar Duitsland en de maandag erop vond ik een mail van de verkoper dat alles in orde was en dat de bestelling onderweg was... ook maar één keer meegemaakt; Maar ik heb al gehoord dat een overschrijving naar PP soms vier-vijf dagen duurt??

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Betreft: geloof het of niet

En aan wie ligt dat denk je? De banken zijn wettelijk verplicht om een overschrijving uit te voeren binnen de 24h dacht ik.


 


Echter is Paypal waarschijnlijk door zijn algemene voorwaarden niet verplicht om dit bedrag op de account te zetten de dag van ontvangst. 


 


Vroeger speelden de banken graag met overschrijvingsgeld, het ging direct van je rekening en kwam drie dagen later toe bij je gebuur en intussen had men het 48u kunnen beleggen in aandelen of whatever. 


 


Paypal doet natuurlijk hetzelfde, het speelt niet alleen met het geld dat mensen te veel op hun account laten staan (ik gun hen het niet, ik schrijf elke dag systematisch het saldo over op mijn bank), en dus ook voor mensen die geld storten via overschrijving op hun Paypal account.


 


Aangezien het gaat om een Belgische bank die paypal gebruikt, hebben zij dat geld natuurlijk even snel als elke andere bank. Alleen mogen zij het nog even bijhouden want een paypal account is geen bankrekening en dus niet onderworpen aan de verplichting om het geld bij ontvangst onmiddellijk op de rekening te zetten. 


 


De internationale overschrijvingen zijn onder dezelfde strenge voorwaarden vastgelegd en door het eengemaakte systeem duren die niet langer. integendeel, betalingen uit Nederland heb ik altijd binnen de 24u op mijn rekening. Als ze voor 12u betalen staat het er zelfs in de namiddag al op!


 


 

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Betreft: geloof het of niet

Ach ja, zo zie je maar.... ik gebruik mijn PP alleen om te betalen en dan nog meestal om in het buitenland aankopen te betalen, niet om betaald te worden! Op mijn PP-rekening staat geen cent op, ik heb mijn CC aan PP gekoppeld en dat is veel interessanter en sneller.

Bericht 8 van 8
laatste antwoord