love-vlinder, je mag dan wel recht in je schoenen staan aangaande onbetaalde aankopen van je klanten (alhoewel een procedure niet betaler starten na 5 dagen?) maar het probleem is dat enkel kopers op eBay nog negatieve feedback kunnen plaatsen.
Het spijtig gevolg hiervan is dat je met fluwelen handschoentjes je klanten dan ook moet aanpakken.
En dus een serie vriendelijke e-mails sturen naar klanten die (toch) niet betalen. In een systeem dat slechts in één richting werkt riskeer je zowiezo aan het kortste eind te trekken!
Enige tijd terug verrichtte ik een éénmalige verkoop via eBay. Na het aflopen van de veiling stuurde ik de koper een e-mail waarin ik de mogelijke betalingsmogelijkheden opgaf (wat op zichzelf al voor feitelijke problemen zorgde omdat de koper op het eerste zicht franstalig was en schijnbaar in Frankrijk woonde terwijl zijn eBay België aangaf). Na de betaling stuurde ik een ander e-mail met de melding dat de betaling binnen was en dat ik zou doorgeven wanneer er verstuurd werd, hetgeen dezelfde namiddag was (dus de 4de e-mail naar de koper). Verzending gebeurde met taxipost dus ik kreeg via e-mail bevestiging wanneer de koper zijn zending ontvangen had. Na ergens 1 à 2 weken stuurde ik dan nog een laatste e-mail met de vraag of alles wel in orde was daar er geen feedback gegeven werd. Dan kwam er uiteindelijk een feedback (gelukkig voor mij een positieve).
Ik probeer je niet te zeggen wat je moet doen maar als verkoper via eBay moet je door het stof kruipen voor je koper omdat die alle macht in handen hebben.
En dat is dan ook de reden dat deze verkoop voor een éénmalig aanbod zorgde gedurende meer dan 4 jaar omdat ik niet wil riskeren het slachtoffer te worden van een willekeurig handelend systeem...
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)
"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)
"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)