annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

kan toch niet dat ik koper tegemoet moet komen als pakket 'verloren' gaat??

joelleop
Community-lid
28/12 object 130352260314 verkocht en koper heeft vrijwel direct betaald (1.99 + 5.17 verzending, had eigenlijk 5.70 moeten zijn maar ja ...)
29/12 verstuurd en koper traceercode doorgemailed
30/12 volgens site van de post uitgereikt.

Nu kreeg ik 5/01 een mail van de koper dat hij de blokken nog niet had gehad en na wat op en af mailen en navragen bij de buren en zijn postkantoor blijkt het 'verdwenen' te zijn. Ik heb mezelf op de hoogte gehouden uit beleefdheid. Maar nu het pakket verloren is lijkt mijn deel erop te zitten want ik heb alles gedaan zoals het moet en mijn reactie in mijn beste frans (hele opgave voor me 😉 was 'dommage' (jammer).

Krijg ik een mail terug of dat het enige is wat ik kan zeggen, zei is wel 7.16€ kwijt ...

Sorry maar ik heb toch alles gedaan zoals het hoort en 7.16€ is toch geen megabedrag...

Ze zegt het niet specifiek maar ik krijg het gevoel dat ze verondersteld dat ik haar zal vergoeden, dat kan toch niet he??

Wat zouden jullie doen? Mijn feedback is nl 100% en ik heb zo'n gevoel dat ik wel eens mijn eerst negatieve kan gaan verwachten ...
Bericht 1 van 26
laatste antwoord
25 ANTWOORDEN 25

kan toch niet dat ik koper tegemoet moet komen als pakket 'verloren' gaat??

Je deel van de transactie eindigt pas wanneer het artikel effectief aangekomen is bij de koper hoor.

Wat kan je doen?
Je kan vooreerst eens checken op de site van De Post met het traceernummer: Hier kan je traceren

Indien blijkt dat het pakket niet afgeleverd werd volgens het traceersysteem, dan kan je via De Post een klacht indienen.
Klachtenformulier
Vermeld hierbij duidelijk dat je wenst beroep te doen op de schadeloosstelling tot 12,50 euro per kilogram.

EN.... verwittig ook je koper dat je deze procedure opgestart hebt en je hem zal terug vergoeden, het liefste zo snel als mogelijk (maw direct), desnoods nadat de post jou terug vergoedde.
Persoonlijk zou ik direct terugbetalen, jij wordt zowiezo vergoed door de post als blijkt dat hun tracering niet kan aantonen dat het pakket afgeleverd werd.


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 26
laatste antwoord

kan toch niet dat ik koper tegemoet moet komen als pakket 'verloren' gaat??

joelleop
Community-lid
Hey
Volgens de site van de post is code 323281059684161008 dus effectief de dag erop uitgereikt maar de koper zegt dat hij/zij er niet was...
Groetjes,
Joëlle
Bericht 3 van 26
laatste antwoord

kan toch niet dat ik koper tegemoet moet komen als pakket 'verloren' gaat??

Er moet aangebeld worden,als er niemand thuis is ,mag het pakket niet afgezet worden.
Soms gebeurt dat niet en staat het pakje gewoon aan de deur,zodat iedereen het kan meenemen.Dat is dan wel een fout van de post.
Bericht 4 van 26
laatste antwoord

kan toch niet dat ik koper tegemoet moet komen als pakket 'verloren' gaat??

joelleop
Community-lid
Dat lijkt me ook ja. Hier doen ze het dan ofwel bij mijn schoonpa (schuintegenover) in de bus (als het onze gewoonlijke postbode is) of bij een andere postbode een papiertje in de bus...

Dus ik kan toch niet in fout zijn en moeten betalen lijkt me?? Dit is volgens mij nu iets tussen de koper en de post...
Bericht 5 van 26
laatste antwoord

kan toch niet dat ik koper tegemoet moet komen als pakket 'verloren' gaat??

Niet helemaal,jij moet dat klachtenformulier invullen en het is aan jou dat de vergoeding wordt uitbetaald.Omdat jij diegene bent die de verzending heeft betaald.
Dus je kan haar best eerst terugbetalen.
Bericht 6 van 26
laatste antwoord

kan toch niet dat ik koper tegemoet moet komen als pakket 'verloren' gaat??

joelleop
Community-lid
dus als iemand (van minder goede wil) een pakket als vermist aangeeft terwijl ze het bijvoorbeeld toch zou hebben...

Waarvoor dient die traceercode dan??
Bericht 7 van 26
laatste antwoord

kan toch niet dat ik koper tegemoet moet komen als pakket 'verloren' gaat??

Die traceercode is een bewijs dat het pak afgegeven is ! Het is heel vreemd dat de koper zegt dat het niet aangekomen is ? Ofwel liegt de klant (maar dat lijkt me onwaarschijnlijk voor een object van zo een lage waarde) ofwel is er een fout bij de post? de enige oplossing is klacht indienen bij de post

m.


m.
Bericht 8 van 26
laatste antwoord

kan toch niet dat ik koper tegemoet moet komen als pakket 'verloren' gaat??

De post zal dit geval zelf onderzoeken en de betrokken postbode contacteren.

Ik heb dit jaren geleden ook al eens voorgehad bij ABX, het pakket bleek toen zelfs reeds afgetekend ondanks dat ikzelf het nooit ontvangen had.
Bleek dat de chauffeur het bij mijn afwezigheid zelf afgetekend had en terug meegenomen.
Onderzoek bij ABX bracht dit aan het licht en 's anderendaags (op een zaterdag waarop men nooit werkte) kreeg ik uiteindelijk toch mijn pakket.
De chauffeur in kwestie heb ik nooit meer gezien...


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 9 van 26
laatste antwoord

kan toch niet dat ik koper tegemoet moet komen als pakket 'verloren' gaat??

joelleop
Community-lid
Ik heb vanmorgen zo'n formulier ingevuld op de site van de post dus nu is het afwachten he ...
Heb de koper ook al geinformeerd ...
Bericht 10 van 26
laatste antwoord