Welnu, als ik aan dat akkoord iets wijzig door in de objectbeschrijving een extra clausule op te nemen, en de koper stemt hiermee in door een bod te plaatsen, dan verklaart hij/zij zich in mijn ogen akkoord met alle voorwaarden die ik als verkoper opleg in de objectbeschrijving om de verkoop te laten doorgaan. En vermits het plaatsen van een bod een wettelijke verbintenis vastlegt, ben ik dan wettelijk vrijgesteld van verantwoordelijkheid voor de verzending. Lijkt me glashelder
Zou je denken, he, maar tis toch niet waar. Je mag als verkoper je verantwoordelijkheid niet afschuiven.
voorbeeld uit de realiteit: Een parketlegger komt in een huis parket leggen. De ondergrond is nog niet droog, de parketlegger weet dat de parket krom gaat trekken en wil de parket niet leggen voor de ondergrond droog is. De eigenaar eist dat de parket toch gelegd wordt en stelt een brief op die hij ondertekent, waarin hij de verantwoordelijkheid op zich neemt. De parket wordt gelegd, de parket trekt krom, de parketlegger kan schadevergoeding betalen. Immers de parketlegger blijft verantwoordelijk voor perfecte parket, ongeacht of de verantwoordelijkheid op papier via contract wordt overgenomen.
Dus ja, jij mag zoveel tekst bij je aanbiedingen zetten, deze doen niks terzake aangezien JIJ in de eerste plaats, door de aanbieding te doen, je akkoord stelt om het item te leveren aan een eventuele hoogste bieder. De tekst die je in je aanbieding zet doet niets ter zake, aangezien die in strijd zouden kunnen zijn met je eerste akkoord om het object te leveren.
Zeggen dat je niet verantwoordelijk bent, maakt nog niet dat de wet dit ook vindt.
Zo ook in sommige concertzalen, zie je vaak de tekst: de organisatie is niet verantwoordelijk voor ongevallen. Dat is bullshit, die tekst ophangen ontheft hen niet van hun verantwoordelijkheid.