annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

klacht nav gebroken item

Een koper dreigt met klacht neer te leggen bij het parket dit omwille van 'bedrieglijke praktijken' omdat een vynil plaat die gebroken is toegekomen.

ik was een paar dagen weg en kon dus geen mail beantwoorden, koper geeft direct negatief.

ook op mijn mails, geen antwoord.

akkoord, ik heb een paar negatieve gekregen, maar deze zijn 90% van kopers die de itempagina niet gelezen hebben of franstaligen die geen nederlands verstaan.

wat moet ik in deze situatie ?
Bericht 1 van 31
laatste antwoord
30 ANTWOORDEN 30

klacht nav gebroken item

tja, ik verkoop in belgie en het staat vermeld in nederlands en frans, maar ja ... wat baten kaars en bril als ....
nu, het is een gesloten onderwerp voor mij, ik heb een groot stuk van mijn collectie verkocht op ebay, heb vooral gezien dat ebay zeer duur is en een paradijs voor kopers die zich alles kunnen permiteren. (tot zelfs item ontvangen, negatief geven en nog geld terugkrijgen via pp)
Bericht 21 van 31
laatste antwoord

klacht nav gebroken item

murielle196868, je moet 2 elementen van elkaar gescheiden zien.

1. Als diegene die iets verzendt draag je wel degelijk de verantwoordelijkheid als iets dat je verzond beschadigd toekomt bij je koper;

2. Daarnaast kan er een verantwoordelijkheid bestaan voor de Post (die in dit geval de verzending verzorgde), maar jij gaf door je keuze van verzendbedrijf de opdracht tot de verzending en als dusdanig moet je vooreerst je koper terugbetalen onafhankelijk van het feit of je al dan niet enig recht tot schadevergoeding zou hebben ten opzichte van de Post. Als je de verzending via de Post kan bewijzen (misschien heeft je koper je enveloppe of wikkelpapier nog met de door de Post afgestempelde postzegel? Je vergoeding is per kilo, dus van die kant mag je zowiezo niet veel qua schadevergoeding verwachten. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 22 van 31
laatste antwoord

klacht nav gebroken item

ik verkoop in belgie en het staat vermeld in nederlands en frans, maar ja ...

Er zijn 2 mogelijkheden:

  • Ofwel stel je de aanbieding op in de DRIE landstalen (Nederlands, Duits en Frans), om te vermijden dat je een gemeenschap discrimineert zoals nu het geval is;

  • Ofwel gebruik je je gezond verstand en stel je de aanbieding op in het Nederlands, en voeg je voor de minderheden e.a. kopers die het Nederlands onmachtig zijn een vertaling bij in het Engels, de voertaal van het Internet.

Zelf pas ik steeds de tweede werkwijze toe, en ik kan je verzekeren dat ik tot op heden nog met geen enkel communicatieprobleem geconfronteerd ben geweest tijdens mijn talrijke, succesvol afgeronde transacties.
Bericht 23 van 31
laatste antwoord

klacht nav gebroken item

Betaal hem terug als ie de gebroken plaat naar je terug stuurt. Op die manier ben je zeker dat de plaat gebroken is. Waarschijnlijk gaat ie voor 1.99 EUR niet eens de moeite doen, want zo zijn mensen tegenwoordig... "een paar euro'kes" zijn niet belangrijk genoeg meer voor sommigen.

Welke middeleeuwse tip is dit nu weer ?

FOTO laten doormailen is een veel beter idee!

Je gaat toch die koper niet op kosten jagen als het niet moet?
Bericht 24 van 31
laatste antwoord

klacht nav gebroken item

FOTO laten doormailen is een veel beter idee!

Dat betwijfel ik. Foto's kunnen immers gemakkelijk gephotoshopt worden. Zeker voor eenvoudige objecten als platen is het een koud kunstje om een hele plaat digitaal in stukken te breken.
Bericht 25 van 31
laatste antwoord

klacht nav gebroken item

domme reactie weeral !

had niet anders verwacht.
Bericht 26 van 31
laatste antwoord

klacht nav gebroken item

Je zou moeten overwegen om in de politiek te gaan, Winkelcentrum: daar kan je anderen ook persoonlijk afbreken omdat je geen zinnig antwoord op hun stellingen kan bieden.
Bericht 27 van 31
laatste antwoord

klacht nav gebroken item

Politiek : http://www.youtube.com/watch#!v=iQGt3XrVdAA&feature=related

m.


m.
Bericht 28 van 31
laatste antwoord

klacht nav gebroken item

Ik heb even je feedback bekeken en zie dat vele kopers klachten hebben ivm ontbreken van originele verpakking. Volgens u staat dit vermeld op de item pagina, kan je me even aanwijzen waar ergens??
In elk geval is het erg onduidelijk en verwarrend. Als het over een enkele klacht zou gaan, ok maar er zijn er meerdere "die niet kunnen lezen" blijkbaar!?
Bericht 29 van 31
laatste antwoord

klacht nav gebroken item

Zwijg van franstaligen die de pagina niet verstaan !!!

Wij Vlamingen moeten alles verstaan en kunnen spreken maar de Franstaligen, met enkele uitzonderingen daar gelaten, zijn vaak een probleem.

Als verkoper ben je niet verplicht om Frans te spreken en te schrijven.
Ikzelf heb zelf tegengekomen meerdere keren op m'n oude account dat de beschrijving vanhet object zeer nauwkeurig is, object moet gerepareerd worden, zie foto, koop op eigen risico als je denkt het te kunnen repareren, etc etc ...

Krijg je dan wel een negatieve feedback zeker "est cassé !!! "

Je zou van minder het schijt krijgen.

In m'n winkel in Oostende ook, niet tegenstaande franstaligen een grote groep uitmaken van m'n klantenbestand doet slechts een kleine minderheid (lees 1 op 100) de moeite om Nederlands te begrijpen en of spreken.

Eigenlijk liggen wijzelf Vlamingen aan de basis van dit probleem omdat overaal wij gaan in de wereld de taal van het gastland pogen te spreken maar omgekeerd .... ook !
Bericht 30 van 31
laatste antwoord