annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

negatieve feedback dreiging van koper... wat moet ik doen?

vintage_heat
Community-lid
Hallo

begin huni heb ik 3 rackets verkocht aan een italiaan.
Hij kooppt en betaalt.
op 18/06 stuurt hij een, bericht dat hij ze ontvangen heeft en en tevreden is, en of ik hem feedback kan geven dan zou hij hetzelfde doen.
Ik geef hem dus een positieve feedback, en nu vandaag op 25/06 begint hij berichten te sturen dat hij een paypal claim gaat starten omdat product niet overeenkomt met beschrijving, dat het oude gebruikte raketten zijn die niets waard zijn. Hij eist dan ook een een terugbetaling van 20 euro, en begon dan met een stomr van mailtjes.
Ik heb hem dan een terugbetaling gedaan van 20 euro omdat ik het een beetje beu was en hoopte dat hij hiermee een beetje rustig werd.
dus 20 euro gestort en nu eist hij meer (en in de trend van: als ge niet onmiddelijk betaalt dan ebay dit en paypal dat)

wat moet ik nu doen? want dit is toch maar eng.
Bovendien probeer ik altijd zo duidelijk mogelijk te zijn in wat ik doe (cfr. miojn vroegere feedback)

bedankt
gr.
Bericht 1 van 21
laatste antwoord
20 ANTWOORDEN 20

negatieve feedback dreiging van koper... wat moet ik doen?

Wat je moet je doen?
Alle mails bijhouden! Vanaf mail van 18/05 tot op heden.
En hopen dat - bij een eventuele klacht bij Paypal - ze de mails als argument in je voordeel aanvaarden.

Veel meer dan dat kan je jammer genoeg niet


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 21
laatste antwoord

negatieve feedback dreiging van koper... wat moet ik doen?

forumgutspiller_be
Community-lid
Wat moet je nog doen.

1. Geen verdere terugbetaling meer doen. Iemand die eerst zegt dat alles ok is en dan begint te dreigen, is niet veel goeds van zin. Als je die terugbetaling via een aparte betaling gedaan hebt en er komt een claim die in het voordeel van de koper uitgesproken wordt, ben je je centen + je goederen + die 20 euro kwijt.

2. Niet afwachten: dit direct aan Ebay melden. Chantage via email is niet toegelaten. Voor zo ver ik weet is dit één van de zaken die door Ebay zeer ernstig genomen worden.

3. Koper direct toevoegen aan je lijst van je geblokkeerde bieders om te vermijden dat hij nog een paar items koopt en u daar direct een negatieve feedback voor geeft.

En nog een tip (al dat ik weet dat velen hier niet mee eens zullen zijn): als verkopers pas een feedback geven nadat jezelf één ontvangen hebt.

Deze heeft zich heel slim toegedekt: speelt de vriendelijk koper, vraag aan u om een feedback te geven en begint dan te dreigen. Onmogelijk dus om die nog een positieve feedback te geven met negatieve commentaar om andere verkopers te waarschuwen.

Ik hoop dat ik geen gelijk heb, maar als ik uw verhaal koppel aan mijn negatieve ervaringen (zo heb ik er gelukkig niet te veel) in het verleden, heb ik het gevoel dat die al van in het begin van plan was om u op te lichten.
Bericht 3 van 21
laatste antwoord

negatieve feedback dreiging van koper... wat moet ik doen?

vintage-heat hij had al de intentie om u te blackmailen
zeker geen geld meer geven
als hij u een negatieve feedback geeft kunt u aan ebay vragen om het te laten verwijderen(kans is wel enorm klein)
als u via taxipost hebt verstuurd kan hij onmogelijk winnen
maar zonder tracking dan wint hij....><
Bericht 4 van 21
laatste antwoord

negatieve feedback dreiging van koper... wat moet ik doen?

articcynda
Community-lid
En nog een tip (al dat ik weet dat velen hier niet mee eens zullen zijn): als verkopers pas een feedback geven nadat jezelf één ontvangen hebt.

Je eigen feedback score staat ook nog steeds op 0. Je nog nooit afgevraagd dat dit misschien een verband kan houden met de 'strategie' die je hierboven zo onbeschaamd durft neer te schrijven?
Bericht 5 van 21
laatste antwoord

negatieve feedback dreiging van koper... wat moet ik doen?

nog maar eens een bewijs dat je niks van Ebay snapt Artic
Bericht 6 van 21
laatste antwoord

negatieve feedback dreiging van koper... wat moet ik doen?

ik word echt moe van die ARTIC bijdragen !

durf ze al niet meer lezen en wil vooral de andere (nieuwe) ebayers er op wijzen GEEN raad van deze brave mens aan te nemen.

,-)
Bericht 7 van 21
laatste antwoord

negatieve feedback dreiging van koper... wat moet ik doen?

geld terugsturen had ik bvb nooit of nooit gedaan.

ik vind we moeten toch een beetje eerlijk zijn.

ik had een handtas verkocht en de koopster uit Duitsland had me onmiddellijk een positieve feedback gegeven. Het had al 1 maand geduurd tot ze wou betalen. (ik heb dus veel geduld hé)

na 4 weken na ze de handtas ontvangen had krijg ik een mailtje dat ze hem terug zal sturen want hij is te klein. Ze dreigt ermee dat ze via paypal een claim zal indienen.

ik heb haar gezegd dat ze zelf die handtas maar terug op ebay moet zetten en verkopen en dat ikzelf een claim zal indienen bij ebay en paypal en dat ik als zakelijke verkoper geen enkele wettelijke verplichting heb om die handtas terug te nemen omdat de redelijke termijn tot terugsturen overschreden was en zij al te kennen had gegeven dat ze eigenlijk wel tevreden was.

Toen heb ik nooit nog iets gehoord.

Het gaat hier dus om een dame die graag handtassen koopt om mee te parraderen, ze koopt, gebruikt en probeerd dan terug te sturen, zo kan ze iedere keer met nieuwe handtassen uitpakken en hoeft ze er slechts weinig te kopen.
Bericht 8 van 21
laatste antwoord

negatieve feedback dreiging van koper... wat moet ik doen?

articcynda
Community-lid
Misschien als vakantiejob een verhuurservice voor handtassen opzetten? Lijkt me nog een gat in de markt eigenlijk, als ik dat zo hoor...
Bericht 9 van 21
laatste antwoord

negatieve feedback dreiging van koper... wat moet ik doen?

brave mens

Zeg Winkelcentrum, gaat het een beetje ????





Bericht 10 van 21
laatste antwoord