annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pesterijen vs VERkopersbescherming ? NIKS !

123suikerboontje
Community-lid

Hier zonet 4 geschillen binnengekregen van iemand die 7 items had aangekocht. Eerst een discussie over de meerkost van de verzending (taxipost, maar woog meer dan 2 kg) daarna klachten over vlekken en gebreken die er absoluut niet waren en de EIS een compensatie te betalen.


Omdat ik in de veronderstelling ben dat het om een oneerlijk persoon gaat (heel wat feedback bij deze koper is negatief, de mijne is 100%) die graag wat van de al goedkope prijs afdoet, wil ik liever dat ineens alles wordt teruggestuurd en dat ik alles terugbetaal.


Hoe kan ik deze koper blokkeren? Hoe kan ik ALLE transacties met dit individu annuleren?


Meewerken en op deze manier de geschillen oplossen wil de tegenpartij niet, er wordt enkel geld geëist


Ik ben het wel beu die hoge kosten te betalen, daarbovenop nog eens de commissie en dan nog eens niet in de mogelijkheid zijn om mezelf tegen dit soort chantagepraktijken te beschermen.


Moet dan zomaar worden toegegeven?


Kan eBay zijn VERkopers niet beschermen tegen leugenachtige bedriegers en afpersers? Ik heb de vraag gesteld maar tot op heden geen antwoord van Ebay ontvangen...enkel mededelingen ivm de ingediende geschillen en de dreigementen om een account te blokkeren.


Waarom is die FEEDBACK van VERKOPERS aan KOPERS uit het systeem? Zo weet men vooraf toch wat men kan verwachten met bepaalde individuen. Nu wordt alles tricky, dodgy en heb ik niet veel zin meer om nog op deze manier verder te gaan. Veilig en eerlijk? Don´t think so...

Bericht 1 van 19
laatste antwoord
18 ANTWOORDEN 18

pesterijen vs VERkopersbescherming ? NIKS !

Is die koper bereid om de terugzendkosten voor haar rekening te nemen?


En de oorspronkelijke verzendkosten, wie gaat die betalen.


Tesamen is dat al 15,80 euro.


De commissie krijg je terug,maar de optie galery ben je kwijt.


Ik weet niet over welk bedrag het gaat en welk bedrag ze wil ter compensatie.


Maar misschien ben je goedkoper af met haar iets terug te storten.


Blokkeren moet je haar zeker.


-- Bewerkt door siemenpoes om 16 Aug 2011 19:33 CEST
Bericht 2 van 19
laatste antwoord

pesterijen vs VERkopersbescherming ? NIKS !

123suikerboontje
Community-lid

ik was idd bereid die verzendkosten te betalen, maar niks communicatie...


intussen zijn de geschillen gesloten en "het probleem bij het eBay-team Regels en veiligheid gemeld omdat het probleem niet werd opgelost".


 


Veiligheid? Omdat verongelijkt wordt beweerd dat er een "mouchoir" in een "pochette" van een jas zou zitten....


 


Bewijzen van al wat fout, vies, lelijk en kapot is, krijg ik niet, en van terugbetaling wil ze dus niet weten.


 


Woord tegen woord en verkoper wordt in het ongelijk gesteld. Een koper met slechte bedoelingen, krijgt alle krediet, ongeacht er al een 3tal gelijkaardige zaken zijn die ze de afgelopen maand heeft gestart.


Intussen zelf ook negatieve feedback gekregen van kopers...


 


Wordt vervolgd...

Bericht 3 van 19
laatste antwoord

pesterijen vs VERkopersbescherming ? NIKS !

Ja de rode bollen staan er al.


Ik heb haar maar geblokkeerd,geen makkelijke ,zelf verkoopt ze blijkbaar regelmatig kleding met vlekken.



Vriendelijk blijven is soms erg moeilijk,kan al boeken schrijven over mijn ebayervaringen.


De koper heeft altijd gelijk!


Gelukkig zijn de meeste kopers lieve mensen,er zijn altijd uitzonderingen die iemand het leven zuur maken.



Als iemand mij na ontvangst meldt niet tevreden te zijn ,stel ik onmiddellijk voor om terug te zenden,waarbij ik de kosten betaal,er valt toch niet te discuteren.


Sommige kopers willen nieuw voor 2dehands,anderen hebben plots geldproblemen en willen op die manier hun aankoop ongedaan maken.


Raar is wel dat ik nooit problemen heb met buitenlandse kopers,noch Nederlandstaligen,maar als er een probleem is ,is dat steeds met Franstalige landsgenoten uit de omgeving van Brussel.

Bericht 4 van 19
laatste antwoord

pesterijen vs VERkopersbescherming ? NIKS !

Heb die schattige koper voor alle veiligheid ook geblokkeerd. 


 


 Als alle ebayers dit ook deden dan kan deze mevrouw al veel minder eerlijke mensen pesten. 


 


Geef ons toch AUB het recht als verkoper toch terug om negatieve te geven aan kopers.  We staan inderdaad meer en meer machteloos. 


 


 Heb nog nooit zoveel geschillen dienen te openen wegens niet betaling, de kopers doen maar op , en dit alles blijkbaar ongestraft.   


 


voor iedereen nog veel succes.

Bericht 5 van 19
laatste antwoord

pesterijen vs VERkopersbescherming ? NIKS !

Tja, ik heb hier een koper die niet tevreden is met zijn aankoop, hij weigert om de zaken terug te zenden en eist zowel zijn geld terug als een schadevergoeding van 100% van het bedrag. Dus ik zou 2x zijn aankoopbedrag moeten terugbetalen.



Ik vertaal even zijn email:


"Indien ik dit bedrag NIET krijg van U, dus zowel aankoopbedrag + schadevergoeding, dan zal ik via mijn diverse ebay accounts maken dat u NIKS meer kunt verkopen"



Zover gaan we al vandaag de dag... helaas zullen de goede kopers moeten boeten voor de slechte, malafide kopers... en zal op lange termijn Ebay hier de dupe van worden... want meer en meer zullen de verkopers uitkijken naar alternatieve verkoopsites.



D.

Bericht 6 van 19
laatste antwoord

pesterijen vs VERkopersbescherming ? NIKS !

speedsterboy1
Community-lid

@Comp. Kan je de nummer van de aanbieding niet plaatsen want dit lijkt er ook eentje om te blokkeren.



Stuur die koper anders een mail om hem/haar eraan te herinneren dat je het adres hebt en dat je, als de koper echt wil dat je dat bedrag betaald, het persoonlijk aan huis zal brengen maar dat je dan waarschijnlijk nogal geirriteerd zal zijn en jezelf in zo'n geval moeilijk in de hand kan houden.

Photobucket

Bericht 7 van 19
laatste antwoord

pesterijen vs VERkopersbescherming ? NIKS !

@ comp-shop:


bellen naar de Powersellerlijn!


Zij kunnen perfect in je eBay-berichten meelezen en met een beetje goede wil van hen uit, is het een klein kunstje om dergelijke ebay-leden levenslang op ip-adres te schorsen!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 19
laatste antwoord

pesterijen vs VERkopersbescherming ? NIKS !


Zover gaan we al vandaag de dag... helaas zullen de goede kopers moeten boeten voor de slechte, malafide kopers... en zal op lange termijn Ebay hier de dupe van worden... want meer en meer zullen de verkopers uitkijken naar alternatieve verkoopsites.


 


D.



 


Ebay laat dit nooit gebeuren hoor, integendeel!


Maar weet dat deze malafide figuren ook wel de weg weten naar alternatieve verkoopssites en men ze daar ook tegen het lijf kan lopen.


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 9 van 19
laatste antwoord

pesterijen vs VERkopersbescherming ? NIKS !

@ zijspoor, daar we in Belgiê met dynamische ip adressen zitten kunnen ze niemand blijvend blokkeren (mag voor mijn part trouwens eens veranderen hoor, iedereen en vast IP adres in de echte wereld moet je ook steeds je identiteitskaart meehebben dus waarom online niet...)



De admins zullen normaal gezien wel ingrijpen als ze zien dat er "toevallig" een aantal accounts slechte feedback geven.



Bericht 10 van 19
laatste antwoord