annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Afhandeling zwaar beschadigde zending

Ik ontving een breekbaar object van +/- 2,2 Kg, vrij los verpakt in een dunne kartonnen doos, zonder enig schok-absorberend materiaal. Bij openmaken van de doos blijkt het object in tientallen stukjes gebroken en is totaal onbruikbaar.

Verzender stelt dat hij het correct verpakt heeft, beschermd tegen schade (klopt m.i. totaal niet) en wil verder niets doen. Volgens hem moet ik de schade hier aangeven aan de transporteur (geen idee wie dat was: levering is door iemand anders in ontvangst genomen; koeriers stellen zich ook nooit voor en beperken zich tot een 'blitsbezoek'; een copie van de afleverbon werd niet meegeleverd) en kan hij eventueel pas op basis van die aangifte contact opnemen met de Deutsche Post/DHL.

Heb dan maar een geschil geopend en verkoper/verzender nogmaals gevraagd om oplossing of terugbetaling.

Iemand ervaring met dergelijke situatie ?

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Verzendingen die via Deutsche Post/DHL verstuurd werden, worden aan huis afgeleverd door ons aller Belgische Post.

Indien er echter een probleem is met de verzending is en blijft de verzender verantwoordelijk voor eventuele problemen.

Het is dan ook de verkoper die via het traceernummer dat hij mogelijks heeft contact dient op te nemen met zijn verzendservice.

Het is ook de verkoper die eventueel de verzekerde zending betaalde en het zal dan ook aan hem zijn dat een eventuele vergeoding zal terugbetaald worden.

Wat jouw mogelijkheden betreft: heeft u betaald via Paypal? dan kan u daar een klacht indienen wegens object niet voldoend aan de verwachtingen.

Hou er dan wel rekening mee dat u mogelijks het artikel op uw kosten dient terug te sturen (traceerbaar, wat u wel wat zal kosten daar dit voor een pakket van dit gewicht vrij hoog is)

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

ja de probleem is komplex,jij zeg dat goderen kapot zijn? maar is dat waar?? denk betje als verkoper... ik heb iedere 10koper met verschillende klachten,en ja ik zeg alltijd=geen geld terug..en beste is koop wat jij ziet voor u staan en niet ier..dat is de risico ervan..mvg

Bericht 3 van 3
laatste antwoord