annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bedrog 1ste klas !

Heb een cover voor de gsm gewonnen en was bieden vanaf 5 euro. 


 


Verzendkost vond ik nogal duur, 6.90 euro met Kiala.


 


Ik denk, ja, voor die prijs ga ik niet naar Kiala, laat het dan maar thuisbezorgen.


 


Na wat heen en weer gemail gaat de verkoper dan toch akkoord om via de post te doen. Deed een beetje lastig hierover.


 


De foto is dus het doosje met daarin de cover.


 


Deze heb ik vandaag ontvangen, doosje weg, enkel de cover in een enveloppe verstuurd voor 1.54 euro.


 


Wat denken we hiervan?  


 


Goedkoop starten om dan via de verzendkost toch nog wat extra te recuperen.  NEEN? op die manier doe je geen zakens.


 


Zal hem vriendelijk vragen om geld terug te storten maar heb gelukkig via paypal betaald. Eens zien hoe het afloopt.


 


Johan


 


 


 


 

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Bedrog 1ste klas !

Dit klinkt zeer bekend, heb het een paar jaar geleden ook meegemaakt: verzendingskosten 5.00€ maar het object kwam toe als niet-genormaliseerde zending van iets meer dan een euro en was verpakt in een plastic zak van een supermarkt... dan voel je je idd bekocht, zoniet zeer bedrogen! En wat doe je daaraan... jammer genoeg helemaal niks tenzij de verkoper een gemotiveerde negatieve FB geven.


Het is heel jammer dat er op het net (te)veel verkopers zitten die een loopje nemen met die verzendingskosten en op die manier toch winst willen maken... onlangs had ik er nog ééntje ndie voor het verzenden van een kleinnood dat zonder meer in een omslag paste en nog geen 100gr woog, wat dus perfect voor minder dan twee euro kon worden verstuurd zomaar even bijna 30€ verzending vroeg... ik heb hem toen vriendelijk gevraagd of hij een slag van de molen had gekregen!


Deze week zelfs nog... een aanbieding op Ebay: verzending met Kiala: 8€, per post 15€... waar ben je dan mee bezig???

Bericht 2 van 15
laatste antwoord

Bedrog 1ste klas !

Die man geeft als argument:  "ja maar, U gaat akkoord met de verzendkost."  en ja, da' s waar ook al vond ik het al duur.


Maar dan verwacht je wel dat het effectief aan die prijs verstuurd word, het voorwerp met de originele verpakking zoas ook de foto was in de aanbieding.


Nu heeft die verkoper de verpakking weggegooid om goedkoper te kunnen versturen en dit kan toch niet de bedoeling zijn.


 


 

Bericht 3 van 15
laatste antwoord

Bedrog 1ste klas !


Nu heeft die verkoper de verpakking weggegooid om goedkoper te kunnen versturen en dit kan toch niet de bedoeling zijn.


Het is duidelijk dat dat wel degelijk zijn bedoeling was, het wegwerpen van die verpakking leverd hem tenslotte drie euro extra op, maar ik vind het verwerpelijk!


Een hele tijd geleden kocht ik ook iets, de verkoper contacteerde me met de vraag of hij het item uit de verpakking mocht halen omdat anders de kosten hoger zouden zijn, ik was daar mee akkoord en dat vind ik een juiste instelling, temeer daar ik ook een eerlijke verzendingkost betaalde. Daar hebben ze "communicatie" voor uitgevonden toch?


Wat jouw verkoper waar het hier om gaat doet, noem ik op zijn minst "wanpraktijken met de bedoeling mensen op te lichten"!


Wanneer ik iets verkoop en de geschatte verzendingskosten komen lager uit, dan stort ik het verschil zonder meer terug, zo maak je goeie vrienden.

Bericht 4 van 15
laatste antwoord

Bedrog 1ste klas !

Ik vind de verzendkostenkwestie en lastige zaak.


 


Voor velen mag het niet meer kosten dan de prijs zoals bij Bpost, terwijl velen vergeten dat een kartonnen doos makkelijk 0,30 euro kost, als daar dan nog wat vulmateriaal in moet ter bescherming dan kost dat nog eens 0,30 euro. Uiteindelijk zit je dan al aan 0,60 euro zonder verzending.


 


Daarbij komt nog eens dat de professionele verkopers BTW moeten betalen op verzendkosten.


 


Ik vraag voor niet genormaliseerde bpack24h zendingen maximum 5,30 euro. Dat is mijn kostprijs bij Bpost voor mijn volumecontract (ik hoop eind dit jaar een nieuw contract af te sluiten voor nog meer volume om dan te dalen onder de 5 euro), echter moet ik wél nog 1,11 euro BTW zelf bij opleggen. Dus met verpakking bij is dat een extra kost van 1,71 euro per pakje. Ik reken deze momenteel nog niet aan, al zou ik dat wel kunnen (en beter ook doen) aangezien de kassaprijs van een bpack tot 2 kg maar liefst 6,40 euro kost.


 


Kleine zendingen gaan in een Bpack Mini 1 en die kosten 3,85 euro. Echter ook hier weer moet ik daar zelf nog eens 80 cent BTW op betalen, terwijl er op het product zelf van Bpost geen BTW berekend wordt (vrijstelling door de wet voorzien). Maar hier durf ik de prijs niet veranderen, aangezien klanten dan de indruk zouden krijgen dat ik er winst op wil maken als ik meer vraag voor een doosje dan dat het bij de post zelf kost...


 


Daar tegen over staat dan weer wel een 4,88 op 5 qua verzend en verwerkingskosten met lovende feedback over snelheid en verpakking en bescherming. Ook als ik iets verkoop voor 5,30 euro verzending en ik merk bij verzenden dat het wel in een bpack Mini past, dan stort ik altijd 1,45 euro terug via overschrijving of Paypal. Eerlijk duurt het langst! 


 


Kortom, klanten willen wel betalen voor verzending als deze snel en goed is. 


 


Jouw verkoper had dan ook moeten zegge dat als hij via de post zou versturen dit niet getraceerd zou zijn zoals met Kiala. 


 


Voor de zakelijke verkopers is Kiala wel interessant omdat de prijs van 4 euro tot 20kg incl. aftrekbare BTW is. Maar ook hier weer zijn er kopers die berichten sturen of je wil verzenden via Kiala voor 4 euro ipv Bpost voor 5,30 euro, zonder enige rekening te houden met de verpakkingskosten en de verplaatsing.... 

Bericht 5 van 15
laatste antwoord

Bedrog 1ste klas !

Tv serieshop,


 


Ik vroeg vroeger de prijs die de klant zou betalen indien hij zelf naar het postkantoor stapt.


 


Nu vraag ik 0.50 cent bij, een beetje recuperatie voor de btw die we officieel moeten bijrekenen en ook  doorstorten.


 


Dus,  met Bpost, pakje onder de 2 kg betalen de klanten nu 6.90 euro.  (ook incl. 21% btw in mijn facturatie)   in plaats van 6.40 euro.


 


Zelf betaal ik 5.76 euro voor een sticker. 


 


 

Bericht 6 van 15
laatste antwoord

Bedrog 1ste klas !

Bonjour, c'est vrai les frais d'envoi coute 1,54 au lieu de 6,50 sont compté dedans les frais occasionné par le paiement Paypal, les frais d'enveloppe.
Normalement le colis devais être envoyé avec Kiala a vôtre demande il a été envoyé via la poste
En enchérissant vous accepté les termes de vente et les frais d'expéditions.
Cordialement


 


 


Dit is het antwoord boven te lezen.


 


Ik had gevraagd om het goedkoper te versturen dat ik niet akkoord was met de te dure verzendprijs. 


 


Wel ja,  wij als zakelijke verkoper kunnen dit echt niet maken.   Als wij de klant 6.50 zouden laten betalen en het is nadien maar 1.54 dan zouden wij zeker wat centen terugbetalen.


 


Ik had aan die verkoper een compensatie gevraagd van 3 euro.  Dan heeft hij nog 2.50 ontvangen voor z'n gewoon enveloppe die trouwens gescheurd was en een recuperatie. (was al eens gebruikt)


 


Het wilt niet baten.  Helaas.  Zo zie je maar.


 


Gelukkig zijn er verkopers van goeie wil die dit wel doen, zelfs Amerikanen zijn daar goed in, ze weten ook niet steeds wat iets precies zal kosten en steeds betalen ze terug als blijkt dat het teveel was.

Bericht 7 van 15
laatste antwoord

Bedrog 1ste klas !

 


Met zulke collega's geen medelijden. Een negatieve feedback en 1 ster voor alles.


en een forward van dit antwoord naar ebay aangezien het doorrekenen van Paypalkosten ten strengste verboden zijn!

Bericht 8 van 15
laatste antwoord

Bedrog 1ste klas !

Toppunt van alles is dat er GEEN verkoopsvoorwaarden zijn want het gaat om een partikuliere verkoper.


 


Ik vroeg een factuur maar hij kan dit niet geven. Ik heb hem nu nog 1 keer zeer beleefd gevraagd om me toch maar 3 euro terug te storten via paypal en dan zal ik zien wat ik zal doen.


 


Even goed over nadenken.

Bericht 9 van 15
laatste antwoord

Bedrog 1ste klas !

Ik ben 99,9 % alleen verkoper wereldwijd.(Niet alleen op ebay)


De mogelijkheden om de juiste verzendkosten in mijn branche steeds exact weer te geven,


zijn niet toereikend genoeg voor alle objekten en hun uiteindelijke eindbestemming.


Uiteraard geef ik steeds de uiteindelijke koper verschillende mogelijkheden van verzending,ook al naargelang de eindbestemming.


De laatste 14 dagen dit diverse malen gehad : Nieuwe kopers op ebay kopen meerdere objekten maar vergeten te combineren.En betalen keurig per objekt de verzendkosten of ze combineren wel en betalen een torenhoge verzendkost.


Deze te hoge prijzen worden steeds keurig terugbetaald.(Vergt wel wat administratie) en tijd.


Anderzijds willen kopers zo min mogelijk verzendingskosten betalen en krijg ik een email dat het geen goede verpakking was,maar als ik een zwaardere verpakking neem is het over grens van gewichtsklasse en ook een hogere verzendskost.De meeste kopers die ik in specifieke gevallen hierover op voorhand inlicht gaan ofwel akkoord met hogere veiligheid en of Risico.Bij diegene waar geen gevaar  bestaat neem ik de goedkoopste verzending en toch zijn dat de meeste ontevredene.


Het is russische roulette en dansen op de koord om het evenwicht te vinden en ALLE kopers tevreden te houden.


 


Nog een opmerking : kopers hebben steeds de mogelijkheid om vooraf naar de exakte mogelijkheden en verzendkskost te vragen :Op de 100 mischien 1


 


Conclusie : ONMOGELIJK.

Bericht 10 van 15
laatste antwoord