Mijn schoonouders hebben onlangs iets vanuit china opgestuurd naar ons.
Oa. enkele oudere dvd's van mijn man, een paar memorysticks en een cadeautje.
Vandaag zijn we bij de post ons pakje (was een grote gewateerde enveloppe) gaan afhalen, er hing een grote dikke tape van de douane controle op.
Wij doen het pakje open....
wat blijkt? al het waardevolle is eruit gehaald, de dvd's hebben ze teruggestoken.
Ze hebben onze enveloppe opengesneden, bijna alles eruit gehaald en dan de dvd's terug gestoken en de enveloppe dichtgeplakt met een tape (waarop dus douane controle staat).
Mijn vraag nu, hebben ze die goederen gewoon gestolen? of gaan we die ooit nog terug krijgen.
Het meest markante vanal is dat er niets van brief of uitleg bijstaat.
Bij de post weten ze uiteraard van niets, alleen dat ik online een klacht kon invullen.
Gevraagd naar een telefoonnummer van de douane - "check de goudengids"
"Mocht niet baten, een merkafgevaardige gaat eerst langst komen, om te controleren of het echt is. Indien ja, krijg ik mijn goederen terug." : je bent met een kluitje in het riet gestuurd 😐 .
Je had onmiddellijk moeten vragen op welke dag en uur de afgevaardigde langskomt . Je gaat er geen antwoord op krijgen , 100% zeker van . De douane speelt zelf politieagent en laat geen zaken door derden controleren . Erin getrapt , begrijp je het nu ?
Je bent gewoonweg bestolen en je hoort er verder niets meer van . Maak je er een rechtzaak van worden ze vrijgesproken omdat je niet kan bewijzen wat er eventueel gebeurt is tussen het postkantoor en het politiekantoor .
Beste stefsautomobilia
Waarom onmiddelijk zo negatief?
Had ik gevraagd naar de exacte datum en uur dat de merkafgevaardigde ging komen had men nbooit geantwoord zegt u.
Om af te sluiten met, u bent erin getrapt.
In wat ben ik ingetrapt?
Ik heb een pakje aangekregen waar zaken waren uitgehaad. Ik heb volhard en blijven bellen. Uiteindelijk ben ik te weten gekomen waar mijn goederen zijn.
Als men toegeeft dat men de goederen in hun bezit hebben zie ik niet goed waar ik ben in getrapt en zeker niet welk leergeld ik heb betaald.
ik wacht nu nog een week en als ik tegen dan nog niets heb gehoord neem ik nogmaals contact met de opsporingsdient op.
Vandaag nogmaals contact opgenomen met de dienst waar mijn goederen zijn achtergebleven.
het gaat om de GAD (heb eindelijk de afkorting opgeschreven) afdeling, gelegen in gebouw 706, 5de verdiep van Brucargo.
Vriendelijke mens aan de telefoon, vertel hem mijn verhaal en vraag wat de huiduge situatie is.
Hij kon aan de hand van mijn tracking nummer dit niet meteen zeggen. Hij ging proberen het op te zoeken en mij terug bellen.
Nu had ik hier niet veel vertrouwen in, maar kijk, een uur later telefoon.
Ik krijg mijn dossiernummer voor toekomstige referentie.
De handelspersoon van Sony was uitgenodigd, en ging 1 van de dagen langstkomen (niet alleen voor mijn memorystickjes, maar ook voor andere Sony artikelen)
Dus we gaan nog even afwachten en we zullen binnenkort wel iets horen, of we blijven hun achtervolgen 🙂
"De handelspersoon van Sony was uitgenodigd, en ging 1 van de dagen langstkomen (niet alleen voor mijn memorystickjes, maar ook voor andere Sony artikelen)" : Nog steeds niet geleerd hé 😮 .
ALS er een handelspersoon van Sony komt , WIE gaat zijn verplaatsing en werkuren betalen . De douane heeft ook handelspersonen uitgenodigd van Cartier , Beko , Fuji , Philips , Volvo , en nog vele honderden andere merken ]:) .
Heb iets gelijkaardigs meegemaakt.Zending verstuurd begin juni,en ontvangen 20 december,zonder comentaar,beschadigd door het opensnijden.Kwam van NEW YORK ,was een gebruikte PRADAtas die ik bij kenissen vergeten was mee te nemen!
Heel,heel veel gebeld,faktuur gestuurd.Maanden later ineens afgeleverd .Dus je moet veel geduld hebben
Ik wou je dit nog zeggen ,alleen nep wordt vernietigd de rest niet ,maar ze hebben daar hele containers liggen .Ik had nooit gedacht dat ik mijn handtas terug zou zien ,maar ik heb hem teruggekregen.Wie de kosten betaald weet ik niet ,ik heb in elk geval niets moeten betalen.Het gebrek aan informatie is het grootste probleem ,je wordt van het kastje naar de muur gestuurd .Maar uiteindelijk heb ik mijn spullen teruggekregen.Veel succes!
Het zou trouwens voor alle rubrieken leuk en handig zijn om een lijstje te hebben met de links naar de websites en de nodige nummers e-adressen voor contact in geval van specifieke problemen. Dat zou al de helft van de overbodige vragen wegnemen.
ebay live
ebay klantendienst
Douane enz enz
Gewoon een beknop overzicht, en dat dan vastgepind!
sorry dat ik geen update over de situatie heb medegedeeld.
Onlangs dus een aangetekende brief met de melding dat er namaakgoederen waren in beslag genomen.
Geen melding van welke goederen of dergelijke.
Gewoon de normale blablabla dat je moet langskomen voor een ondervraging enzo of dat je dit via aangetekende schrijven kan oplossen en dat als je afstand doet van je goederen je zaak misschien geseponeerd wordt.
Ik heb hen aangetekend terug geschreven dat de goederen zijn aangekocht in een gerespecteerde sony winkel en heb er de originele facturen (die ondertussen naar mij waren opgestuurd) erbij gestoken.
Ik heb hen de uitleg gedaan en dat ik van hen een kopie of een afschrift van de expertise van de Sony afgevaardigde zou willen.
Als daaruit zou blijken dat het namaak goederen zijn, zou ik uiteraard afstand van de goederen doen.
Dat is de toestand tot hiertoe.
Zal zodadelijk ook wat telefoon nummers hier plaatsen die mss handig kunnen zijn voor anderen.