annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakje niet aangekomen met taxipost ems

heb op 29-5 een pakje verstuurd naar italie,gewicht 2200kg met taxipost ems ,nummer EE807844670BE,
koper heeft dit pakje niet ontvangen ,heb hem op 12 -6 ,na vraag van hem de trackgegevens gestuurd ,op 14 -6 opnieuw ,had hem gevraagd geduld te hebben tot 29 -6 en gezegd dat ik er alles aan zou doen om zijn pakje op te sporen ,als het verloren blijkt dat ik dan een klacht zou indienen bij taxipost en het gerecupereerde geld naar hem zou sturen,
nu heeft hij op 24 -6 een claim ingediend bij ebay wegens niet ontvangen objecten (36stuks)heb deze beantwoord!
hij dreigd er eveneens mee mij 36 keer negatieve feedback te geven,ik kan zijn geld toch niet teruggeven ?het is niet mijn fout ,ik denk dat ik niet meer kan doen dan dit pakje op te sturen!als taxipost het verknoeid kan ik toch niet aansprakelijk gesteld worden?het pakje heeft geen kopersbescherming,en ik vermeld bij mijn objecten dat ik niet verantwoordelijk ben voor verlies in de post,wat mag ik verwachten als verder verloop ,willy
Bericht 1 van 69
laatste antwoord
68 ANTWOORDEN 68

Het is overduidelijk uit de tracking dat het pakket in Italië toegekomen is ( BLQ = Bologna luchthaven).

Ik begrijp voor een deel de frustratie van je koper (eveneens gelet op het bedrag waarover het gaat).

Verlies niet je geduld met deze koper.

Stuur allereerst een e-mail naar taxipost met het trackingnummer en eventuele reacties datje van taxipost kreeg. Vraag hen wat er met het betrokken pakket gebeurde: is het afgeleverd, werd het teruggestuur (in het geval van terugzending: wanneer ga je de terugzending ontvangen).

Vermeld eveneens in deze e-mail dat Taxipost hun eigen voorwaarden dienen te respecteren en als het betrokken pakket niet kan terugbezorgd worden (door welke fout ook) je van taxipost verwacht dat ze je vergoeden voor dit verlies. Je koper heeft betaald voor de planten + de toezending en dient vergoed te worden voor het eventuele verlies van de zending (voeg het bewijs van je verkoop via eBay bij deze e-mail zodat het bedrag waar het over gaat bepaald is).

Stuur het bericht naar taxipost met je koper als tweede bestemmeling van deze e-mail.

Stuur naar je koper (nadat je de voorgaande e-mail doorstuurde) een bijkomend bericht dat je nu afwacht voor de bevestiging wat er met het pakket gebeurde en dat je de koper zal vergoeden als het pakket verloren ging of dat het pakket opnieuw zal toegestuurd worden als het terugkeert (maar dat in dit geval de koper wel nogmaals de verzendkosten zal dienen te betalen omdat ze een verkeerd adres opgaf zodat de zending niet afleverbaar was).

Trek je niets aan van klachten wegens fraude of wat ook want jij kan perfect bewijzen dat je verzonden hebt en dat er tijdens deze verzending iets verkeerd liep (ten gevolge van de fout van de koper zelf die een verkeerd afleveradres opgaf).

Blijf beleefd naar je koper toe en reageer 'zakelijk' (= opgave van het trackingnummer en de mogelijkheid van terugbetaling als jijzelf vergoed wordt door taxipost voor de verloren gegane verzending. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

Bericht 31 van 69
laatste antwoord

Er is nog een belangrijk element dat je aan je koper kan doorgeven (die de frustratie allicht iets minder zal maken).

Je kan je koper melden dat er voor de verzending een verzekering bestaat van 500 euro voor verlies van de zending. Stuur de volgende link mee:

http://www.post.be/site/fr/residential/parcels/next_day/taxipostsecur.html

Neem dit laatste mee op in de e-mail die ik je voorstelde te sturen in #30. -----

-----

Bericht 32 van 69
laatste antwoord

Met welk taxipost systeem verzond je eigenlijk?

Met kilopost international heb je die waarborg van 500 euro.

Het is de volgend link die je moet meesturen in dit geval:

http://www.post.be/site/nl/sse/parcels/international/kilopostint.html.

Je kan niet vermelden dat er een verzekering zou bestaan van 500 euro (want hier zou de verzekering gekoppeld zijn aan het gewicht en niet aan de waarde). -----

-----

Bericht 33 van 69
laatste antwoord

ik verzond met taxipost ems ,is waarschijnlijk vergoeding volgens gewicht zoals ik kan zien.De koper heeft object afgehandeld gezonden naar ebay nadat ik niet heb greageerd op zijn vraag naar mijn telefoonnummer ,dat ik hem natuurlijk niet ga geven,ga het risico niet lopen om dag en nacht telefoontjes te krijgen! met volgende uitleg ,in het italiaans waar ik geen snars van begrijp,

Caso chiuso
Commenti finali: Dopo varie email di scambio dati tra di noi, il venditore sta adottando misure di minaccia nei miei
confronti, come supporto personale sono tornato dopo altre due volte alla sede dell’ufficio postare
di Reggio Emilia e sono stato ricevuto dal direttore dell’ufficio, il quale controllando personalmente
per la terza volta il tracciato del pacco mi ha riferito che lo stesso plico non ha mai varcato la
frontiera italiana. Da copia ricevuta inviatami solo ultimamente si legge un indirizzo non esatto ,

wat gaat er nu als volgende gebeuren,de laatste mail dat ik naar deze koper gezonden heb is dat ik bereid ben hem terug te betalen wat ik eventueel van taxipost zou ontvangen,dit is zijn reactie.
verwacht nu alle momenten negatieve feedback van hem.

Ik heb 2 maanden verkocht op ebay met volgend negatief resultaat;mijn eerste pakje naar italie niet aangetekend verzonden ,niet aangekomen !heb deze persoon terug vergoed(50euro)Italiaanse koper die bied op 36 planten voor een totaal van 1100 euro en niet betaald,heb deze planten terug te koop aangeboden (verkocht voor 600euro verlies 500euro)geen enkele reactie van ebay!koper gaat een wettelijke VERBINTINIS AAN ?????volgens ebay maar er word niets aan gedaan ,nu deze zaak ,weer een Italiaan.Begin er stilaan genoeg van te krijgen elke keer in mijn ongelijk gesteld te worden ,verkoopsvoorwaarden die je steld als verkoper worden niet aanvaard ,je moet verkopen volgens ebay regels .Jij zegt geen teruggave voor dit object ,wacht maar tot je dit voorhebt!aangeven dat je niet verantwoordelijk bent voor verlies in de post ,of niet aangetekend verzenden op risico van de koper word niet aanvaard door ebay! als verkoper kun je geen enkele verkoopsvoorwaarde aangeven ,men houd er toch geen rekening mij !
willy
Bericht 34 van 69
laatste antwoord

Jij zegt geen teruggave voor dit object ,wacht maar tot je dit voorhebt!aangeven dat je niet verantwoordelijk bent voor verlies in de post ,of niet aangetekend verzenden op risico van de koper word niet aanvaard door ebay! als verkoper kun je geen enkele verkoopsvoorwaarde aangeven ,men houd er toch geen rekening mij !

Je kan wel zoveel verkoopsvoorwaarden opgeven, je moet je gewoon houden aan de Belgische (Europese) wetgeving i.v.m. verkopen op afstand.

Als je die koper nou eens gewoon terugbetaalt en dan aan de slag gaat met De Post?
Dan is de koper tevreden en heb je daar geen last meer van en De Post zal je na verloop van tijd een vergoeding geven voor het verlies.

Waarom zo moeilijk doen als het heel simpel op te lossen valt?

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 35 van 69
laatste antwoord

Waarom zo moeilijk doen als het zo simpel is?ten eerste omdat deze verkoper niet het minste geduld heeft ,ten tweede omdat ik eerst moet weten hoeveel ik ga terugtrekken ,ik ga niet opdraaien voor al deze kosten .
er is intussen een dossier aangelegd ,je moet niet denken dat ik daar niet mee bezig ben ,
ten derde omdat ik dat geld voor de moment niet heb ,ik ga mij niet in de schulden steken voor deze onredelijke italiaan,jij denkt mischien dat ik zomaar 400 euro tevoorschijn kan toveren.waarom kan die italiaan niet wachten op zijn geld
ten vierde omdat als ik hem zijn geld terugstuur ik toch negatieve feedback ga krijgen ,
en als laatste jij leest nogal selectief,ik heb geschreven dat ik er genoeg van heb altijd in mijn ongelijk gesteld te worden
jij hebt mij tenandere een paar maanden geleden de raad gegeven op dit forum ,om geen betaling te accepteren met paypall binnen Europa en altijd aangetekend te verzenden om zulke situaties te vermijden ,wat ik dan ook gedaan heb,kon dan zogezegd op mijn 2 oren slapen,nu zie ik dat ik op mijn 2 oren kan slapen!!!je kan dit mischien nog eens opzoeken ,was met dat eerste pakje dat verloren is gegaan,je draait precies gelijk de wind en geeft mensen met problemen nogal gemakkelijk ongelijk!!!
en waar kan ik de belgische wetgeving over verkoop vinden?
Willy
Bericht 36 van 69
laatste antwoord

Heb intussen bericht gehad van taxipost ,dossier is ingediend en ik weet binnen de 20dagen wat ik te verwachten heb.Zou het voor die italiaan zoveel uitmaken dat hij 20 dagen moet wachten op zijn geld?
Ik denk dat ik niet onredelijk geweest ben in deze zaak met te vragen om een beetje geduld ,maar als hij geen geduld heeft dan is dit vragen om een groot probleem ,niet ik ,maar die italiaan maakt hier een drama van.
En waar zit de Belgische wetgeving in verband met het niet betalen van gekochte artikels,daar bestaat ook een wet over !maar deze word niet gevolgd door ebay!!!!!
Er teld hier maar 1 wet ,en dat is de wet van ebay en paypall!
Willy
Bericht 37 van 69
laatste antwoord

En waarom zou deze koper dienen terugbetaald te worden op dit ogenblik?

Het pakket is niet afleverbaar en zou dus dienen terug te komen bij de verkoper die na ontvangst ervan de koper opnieuw kan vragen de verzendkosten te vergoeden en na opgave van de juiste aflevergegevens opnieuw kan versturen.

Indien op enig ogenblik zou blijken dat het pakket verloren ging dan kan de verkoper beslissen de koper terug te betalen of daarvoor te wachten tot er een schadevergoeding toekomt en de koper nadien te vergoeden. -----

-----

Bericht 38 van 69
laatste antwoord

Dit is nu precies wat ik bedoel,
Speciaal voor Joaquin -antique :jij geeft heel slechte raad,het pakje word nog steeds gezocht ,volgens jou moest ik hem verleden week al terugbetalen.Niemand weet waar dat pakje zich bevind,mischien krijg ik of de koper het alsnog aan,het is nog maar 1 maand onderweg.track systeem heeft nogal wat gaten denk ik ,italie zegt ,nooit in italie geweest,belgie zegt 15 dagen in italie geweest ,op 25-6 zegt taxipost dat het in italie zit,op 29-6 zeggen ze op het postkantoor dat het in Brussel zit ,vandaag zegt taxipost dat het vastzit bij de douane in Italie.Als ik deze koper terugbetaal voor ik weet waar dat pakje zit heeft koper het mischien al ontvangen en ben ik planten en geld kwijt,mag ik eerst het onderzoek afwachten?
Als jij me deze raad gegeven had jaquin ,zou ik zeggen zeer goede raad ,maar de raad die je nu geeft ?dan kun je beter geen raad geven !!!heb al ondervonden dat ge u nogal dikwijls tegenspreekt ook ,ik hoop dat niet veel mensen de raad opvolgen die jij geeft,het zou altijd in het nadeel zijn van de verkoper ,ben jij wel een verkoper ?Zou wel eens willen weten hoeveel schade jij ondervind op een jaar verkoop met jou beleid,
willy
Bericht 39 van 69
laatste antwoord

Zou wel eens willen weten hoeveel schade jij ondervind op een jaar verkoop met jou beleid,

Nul schade. 😄

ben jij wel een verkoper ?

:^O Ik zou zeggen van wel en zelfs niet eens alleen met dit account. :^O

Maar je doet maar hoor. Bij mij is de koper, de klant Koning.
Zoals ik al eerder meldde, de koper kan er niks aan doen dat de post in Italië zo slecht werkt.

En dat je mijn raad slecht vindt komt alleen maar omdat het niet in jouw straatje past. :^O

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 40 van 69
laatste antwoord