annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wie contacteren bij douane-problemen ?

Ik heb via ebay een horloge gekocht in Canada.
Geen namaak, met originele serienummers etc..

Dit pakketje werd verstuurd via Canada Post (Xpresspost-International). Via het trackingnummer vind ik :

2009/04/02 08:11 Item has been sent to customs in the destination country
2009/04/01 17:33 International item arrived in destination country
2009/04/01 17:33 Item has been sent to customs in the destination country
2009/04/01 16:32 International shipment has arrived in the destination country
2009/03/31 09:55 International item has left Canada
2009/03/30 22:35 MISSISSAUGA, ON Item processed at postal facility
2009/03/30 14:41 MISSISSAUGA, ON An order has been electronically submitted
2009/03/30 14:31 TORONTO, ON Item accepted at the Post Office

De inklaring kan volgens mij niet lang duren want op de shipment-details wordt wel degelijk de werkelijke waarde ($499 CAD) vermeld. Dus als ik invoertaksen moet betalen mij allemaal niet gelaten maar ik heb geen idee waarom het zo lang moet duren.

Ik heb al meermaals gemailed naar de Douane, maar tot nu toe geen enkele reactie ontvangen, zelfs geen automatisch antwoord.

Op dit forum lees ik dat men vaak spreekt over ems taxipost die steken laat vallen e.d. en dat het probleem niet werkelijk bij de douane-diensten ligt.
Mijn vraag is nu : hoe kan ik achterhalen waar of beter bij WIE het foutloopt ?

Ik veronderstel immers dat Canada Post geen personeel heeft in Belgie. Op hun site las ik dat ze samenwerken met FedEx voor internationale zendingen ? Dien ik bij FedEx aan te kloppen of toch bij Taxipost of toch bij de douane ?

Hoe weet ik bij wie ik terecht kan ? Alvast dank voor jullie advies.
Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

wie contacteren bij douane-problemen ?

Ook mijn postpakket is blijven kleven aan de handen van een DSV-medewerker.

Het betrof een particuliere verkoop en daarom werd er mij (weken na aankomst in het depot) door DSV een douaneformulier toegezonden met de vraag naar de waarde van de verzending of een factuur.

Heb hen onmiddellijk een invoice gefaxed van de aankoop.

Heb echter nooit een bevestiging van ontvangst gekregen en nu blijkt dat ze het pakket gewoon hebben teruggestuurd.

De verzending zou niet conform zijn met de Belgische wet (werd nochtans verzekerd verzonden via USPS) en ik zou de invoice zelf gemaakt hebben.

Nochtans werden alle mogelijke referenties en contactgegevens van de verzender vermeld in de afrekening + waarde + verzendkosten($75).

Voorheen werd mij nochtans verzekerd (na langdurig wachten en telefonisch contact) dat alles in orde was en nu blijkt plots dat het een niet legale en dus illegale verzending betrof????

Als kers op de taart vonden ze het niet nodig om mij hierover in te lichten.

Volgen wie volgen kan!

Dit heb ik nog nooit meegmaakt (na talloze internationale transacties).

Ik neem aan dat douane hun handen in onschuld wassen en dat ik hier ook niet terecht zal kunnen.

Ombudsdiensten?

Bericht 11 van 11
laatste antwoord