annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

yannaicka
Community-lid

goede morgend lieve Ebayers, 🙂


 


Graag hierover jullie advies aub : ik verkocht op 8 augustus ll een artikel aan een klant , na meermaals mailen wanneer ik nu eindelijk betaling mag ontvangen krijg ik van deze pas afgelopen maandag berichtje of deze pas mag betalen op 25/8????!! 😐


 


Help ik ben géén liefdadigheisinstelling en trouwens vermeld ik steeds correct 'betaling binnen 3 dagen na einde verkoop, geen bieders als u deze niet wilt respecteren',


 


Ik blijf correct en beleefd maar ik heb sterk de indruk dat de koper echt niet netjes is !! Hij of zij gaat er niet mee akkoord dat ik geen betaaluitstel wil geven en aldus  open ik de  16e een geschil, ik heb liever niet met zo een klant te maken en verkoop het artikel aan de eerstvolgende bieder die het artikel net niet won !! deze trasactie is per direct picco bello afgerond.


 


De wanbetaler stuurt me een zeer vervelende mail en zegt me dat hij het artikel net betaald heeft en dat ik dat totaal niet kan maken, hij betaalde voor geschil is gesloten en aldus gaat hij ervanuit dat hij ferm in zijn recht is en dat geeft hem het recht me fink uit te maken !!


 


Na ontvangst van zijn betaling zal het geld per direct nar zijn rekening gestorten worden want ik wil ECHT NIKS met deze persoon verder te maken hebben !!!


 


ik vertelde hem nogmaals, GEEN MOGELIJKHEID OM per direct TE BETALEN = ZEKER NIET BIEDEN OP EBAY!!!


 


Uiteraard zit de kans er flink in dat ik slechte feedback ga krijgen, waarom kan Ebay niks doen aan deze vervelende mensen?


 


 


groetjes


yannaicka

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Re: KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

Awel, gezien je graag een antwoord wil... even staven met een eigen voorbeeldje:


een koper kocht bij mij in maart 3 artikels maar vroeg betalingsuitstel gezien hij op dat moment niet in het land was wegens beroepsbezigheden in het buitenland.


Ik maakte daar geen probleem van en ontving 3 weken later een betaling van de 3 artikels zonder verzendkosten. Gelijktijdig kreeg ik een mailtje van de betrokkene met de uitelg dat hij langduriger dan gepland zou weg zijn en zijn vader de overschrijving uitgevoerd had. Verzending diende nog wat te wachten.


Ondertussen kocht dezelfde persoon nog 4x verschillende artikels en gingen de betalingen heel traag vooruit tot eind juli. Ik bracht hem toen op de hoogte dat we kort daarna op verlof zouden gaan en indien hij de objecten graag eerstdaags wou, de betaling best uitgevoerd werd, wat ook gebeurde!


Nu, waar ik eerst slechts voor 20 euro verkocht, liep de rekening van verkopen uiteindelijk boven de 100 euro op!


Ik denk dus dat ik er niet slecht aan deed om een beetje inschikkelijk te zijn met mijn klant.


 


Als regelmatige verkoper kom ik net als jij voor had, mensen tegen die vragen of ze mogen betalen na de 25e... NOOIT heb ik hen dit geweigerd! En weet je waarom? Omdat dit vaak mensen zijn die het moeten rooien met een vervangingsinkomen dat uitbetaald wordt rond de 25e!


 


Als ebay-verkoper moet je het eens een beetje uit een ander standpunt bekijken volgens mij: liever een klant die betalingsuitstel vraagt dan eentje die helemaal niks laat weten! Diegenen die je immers uitstel vragen, zijn voor 90% te vertrouwen, diegenen die je niet hoort, zijn dat al veel minder...


 


Enne... als je een geschil opent en ondertussen verkoopt, ben jij in principe in fout! Je kan pas doorverkopen nadat het geschil gesloten is!


 


Tot slot, deze "vervelende" mensen zijn helemaal niet zo vervelend als je ze voorstelt hoor... Een verkoper die geen begrip wil opbrengen voor iemands vraag... die vind IK pas vervelend... en zeker al niet erg commercieel ingesteld...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 15
laatste antwoord

Re: KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

Kom, kom ...


 


Je verkocht op 8 augustus, dus pas 10 dagen geleden, en je hebt al 'diverse' vragen om eindelijk eens te betalen gestuurd ...


 


En wanneer de koper reageert en vriendelijk vraagt om wegens omstandigheden pas de 25e te betalen, ga je gelijk uit je bol.


 


Korrektie: ondanks reactie van de klant heb je al de 16e een geschil geopend.


 


Ik vind dit op zijn minst wereldvreemd en zeker klantonvriendelijk gereageerd.


 


 




Bericht 3 van 15
laatste antwoord

Re: KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

En Frits is me weer drie minuten voor, zie ...


 


Terug uit vakantie, zeker ?


 


🙂




Bericht 4 van 15
laatste antwoord

Re: KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

Neenee, zit hier nog volop in't franse zonneke 😉


Kleintje doet zijn middagdutje dus moeten we ons met iets bezighouden hé?


 


We hebben hier dan wel geen GSM-bereik maar wel een supersonische internetverbinding é

-- Bewerkt door hetzijspoor om 18 Aug 2011 14:33 CEST



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 15
laatste antwoord

Re: KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!


Help ik ben géén liefdadigheisinstelling en trouwens vermeld ik steeds correct 'betaling binnen 3 dagen na einde verkoop, geen bieders als u deze niet wilt respecteren'



 


Als IK dit principe zou hanteren, dan had ik voor het laatste jaar amper 10% van mijn verkopen succesvol kunnen afhandelen!!!


En dan had ik me dag in dag uit kunnen bezighouden met geschillen opstarten !!!


Nee hoor, bij mij krijgt men 2 à 3 weken de tijd om te betalen, pas dan start ik een geschil en dat werkt meestal bewonderenswaardig goed! Op 1000 verkopen moet er dan in amper 2% een geschil gestart worden wat een wezenlijk verschil geeft aan nodeloos werk en al even nodeloze ergernissen




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 15
laatste antwoord

Re: KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

sharknose_78
Community-lid

Ik kom het ook wel eens tegen dat klanten op voorhand vragen of ze nu kunnen kopen en later kunnen betalen.


 


Over het algemeen vind ik dat niet erg, veel van mijn artikelen zijn erg specifiek en staan dikwijls maanden in de winkel tot ze verkocht worden... beter verkocht en even wachten op het geld dan helemaal niks verkocht.


't Is niet dat ik geen boterhammen meer op mijn bord heb omdat ik niet direkt ontvang.


Al ben ik wel van mening dat potentiële kopers zulks beter vragen voor ze kopen i.p.v. achteraf, want er zullen ook wel verkopers zijn die van dag tot dag leven en bijgevolg graag boter bij de vis hebben. Maar nogmaals als pro-verkoper is dit wel de manier om klanten te binden.

Bericht 7 van 15
laatste antwoord

Re: KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

marinela-60
Community-lid

Hallo Yannaika


 


Moest je eens weten hoeveel ik dat  al tegen ben gekomen.


 


Ik ben daar heel soepel in.


1 week ,  soms ook 3 weken.uitstel


 


Nadien altijd een betaling gehad.


 


En nadien ook een  geregelde koper bij.


 


Ik heb al meegemaakt dat een bieder geen geld had , doordat hij op reis was geweest.


Of ik een beetje tijd had  want hij wilde dolgraag het item.


pfff waarom niet eigenlijk.


Regels zijn er om na toe te leven , maar echt volgens de regel leven is uiterst moeilijk.


En ik was vroeger ook zo, maar heb dit gaande weg afgeleerd.


Enfin ,dat is mijn mening.


Ik heb nu ook iemand uit Polen die teken nog leven geeft, zelfs na ettelijke mailtjes.


Ik wacht nog eventjes af, want die mensen hebben een ander ritme als wij Belgen.


Ik lig er niet van wakker, betalen ze niet awel kzet het opnieuw op en met de reden waarom het niet werd verkocht zo simpel.


Daaaag Marina

Bericht 8 van 15
laatste antwoord

Re: KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

yannaicka
Community-lid

hallo opnieuw aan iedereen,


 


Ik durf van mezelf te zeggen dat ik toch een vrij genereus iemand ben, mijn vaste klanten weten perfect dat ik steeds ietsje extra in hun pakje stop, en ik behoud een superfijn contact met hen al gedurende jaren...


 


Inderdaad hanteer ik de betaalregels vrij stipt, maar mijn klanten weten dan ook dat hun pakjes steeds dezelfde dag worden verstuurd als de dag van ontvangst van hun betaling.


 


Ik krijg dan ook erg regelmatig mails met de vraag wanneer ik opnieuw spulletjes ga aanbieden van deze klantjes...


 


Ik vraag me af waarom je als verkoper in principe moet tolereren dat je koper zelf zijn regels opstelt?


 


Heb ikzelf eventjes niet de mogelijkheid iets per direct te betalen, no problem, dan blijf ik er met handjes af en zal ik er zeker niet op bieden, tijdverlies voor mezelf en de verkoper in kwestie vind ik.


 


Ik ga ervanuit dat iemand die het financiëel niet te breed heeft, toch maar niet gaat bieden op een hoger-segment kinderkleding artikel en dan maar bieden tot deze de hoogste bieder is en dan pas na meer dan week durft te zeggen dat hij of zij niet in de mogelijkheid is te betalen en pas later wilt betalen !!!!!!!???????waar gaat dit naartoe????


 


Opgelet : mocht  er één of meer van mijn vaste klanten met de vraag komen VOORALEER DEZE GAAT BIEDEN, of hij zijn of haar betaling ietsje mag verlaten dan zou ik er uiteraard begrip voor hebben, maar ik mag van geluk spreken dat mijn kopers steeds per direct betalen en liefst nog via Paypal !!!


 


 


Heb ik dan tot nu toe gewoon geluk gehad of is het gewoon het feit dat veel verkopers erg toegeeflijk zijn?


 


 


fijne avond verder aan jullie


 


jv


 


 


 

Bericht 9 van 15
laatste antwoord

Re: KLANT VRAAGT UITSTEL BETALING????!!!!

marinela-60
Community-lid

We moeten inderdaar toegefelijker zijn.


 


En dat geld niet alleen op de ebay site.


Ook in de dagelijkse  verkoop  ( electrozaak )


is de klant vandaag meer dan koning.


 


maar 't zijn moeilijke tijden , en iedereen wilt ook iets nieuws en moois .


en meestal nog goedkoop en met uistelling van betaling of nog meer op kredit


 


vandaag de dag is toegeven  en iets meer doen dan een ander de bootschap.


En er zullen altijd ertefreters zijn , geloof me


je moet ze eens meemaken in de echte verkoop , niet te doen.


 


Vele groeten marina

Bericht 10 van 15
laatste antwoord