annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

OPGELICHT

monpetit3
Community-lid
Hallo,

Ik zou graag even raad krijgen en hoop dat ik mijn tekst bij het juiste onderwerp heb gepost. Ik ben verzamelaar van munten en heb op 11 februari een munt gekocht van een verkoper uit Frankrijk voor de prijs van 285 Euro. Ik heb de munt betaald maar nooit gezien.

Toen ik de verkoopadvertentie zag heb ik de verkoper een mail gestuurd met de vraag voor info over de munt. Binnen het half uur had ik al antwoord. Het was een "Nu kopen" object en heb dan ook direkt na zijn antwoord de munt gekocht. Ik heb direct betaald en na de betaling heb ik de verkoper een mail gestuurd met de vraag of hij me wou laten weten wanneer het geld op zijn rekening gekomen is en een mail te sturen op de dag van verzending. Hierop kreeg ik geen antwoord. Ik dacht dat dit misschien aan de persoon lag want ik rook geen onraad want zijn feedbackscore was 99%. Een week later stuurde ik de verkoper wederom een mail met de vraag of hij het geld al ontvangen had. Weer geen antwoord. Enkele dagen erna zag ik dat bij de verkoper de negatieve feedback begon binnen te komen, dit van kopers uit verschillende landen. Hij bleek aan 18 mensen munten verkocht te hebben en niemand had zijn munt gezien.
Ik heb dan klacht neergelegd bij Ebay en de politie. Bij deze laatste kreeg ik te horen dat het gemakkelijk een half jaar kan duren en ik kreeg het gevoel dat de zaak niet ernstig werd genomen. Ik heb dan zelf een klein onderzoek verricht. Mijn onderzoek heeft nu al tal van info opgeleverd, zelfs het telefoonnummer van de oplichter. Als ik hem zelf bel zegt hij dat hij van niks weet. Mijn info ligt ook bij de politie maar doen daar blijkbaar niks mee. Wat kan ik verder nog doen ?
De pers misschien ?

groeten
Bericht 1 van 47
laatste antwoord
46 ANTWOORDEN 46

OPGELICHT

Wel...ik kan me vergissen, maar ik zie het zo :
ALS verkoper PP als betalingsoptie had aanvaard, en ALS je via PP had betaald, had je via PP waarschijnlijk het ganse bedrag kunnen terugkrijgen. Als dit om één of andere reden niet zou gelukt zijn (bv omdat de tijdslimiet verstreken was) kon je dit nog altijd doen via je CC-maatschappij. Ikzelf heb dat éénmaal geprobeerd via PP (weliswaar voor een bescheiden bedrag) en dat is vrij probleemloos gegaan.


Nee, nee, en nog eens nee!!! NEE, zeg ik !!!



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 11 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

monpetit3
Community-lid
heb ik even moeten slikken. Ik heb dus een claim ingediend bij Ebay. Het gaat vrij vlug. Gisteren kreeg ik een mail dat het bedrag binnen de 21 dagen op mijn rekening zou komen. Er stond bij dat men alleen rekening houd met de aankoopprijs van het product en dus niet met verzendingskosten wat ik ook begrijp. Maar dan stond er een voorbeeld, namelijk:

Een voorbeeld: u betaalde de verkoper 220 euro, waarvan 20 euro
verzendkosten. In dat geval is de aankoopprijs van het object 200 euro.
eBay zal u dus 172 euro terugbetalen (200 min 28 euro
administratiekosten).

Ik heb dus voor het object 270 euro betaald. Als ik daar de 28 euro administratiekosten aftrek zou dat volgens dat voorbeeld willen zeggen dat ik 242 Euro zou terugkrijgen. Er werd in de mail nergens gesproken over een maximaal bedrag van 100 euro. Ik mail dus naar Ebay met de vraag hoeveel ik precies ga terugkrijgen en ik krijg als antwoord maximum 100 Euro. Waarom moet men in het voorbeeld zo'n bedragen noemen ???
Bericht 12 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

Geen idee waarom ze dat doen; in de hulppagina's vind je iets heel anders :
http://pages.benl.ebay.be/help/tp/esppp-process.html


Nee, nee, en nog eens nee!!! NEE, zeg ik !!!



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 13 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

patrick8_be
Community-lid
Aangezien ik zelf opgelicht ben ivm een aankoop van
een laptop,op 8 maart jl, wou ik even checken of er
iets vermeld was van "koperbescherming" maar onze
vrienden van E-bay hebben simpelweg de aanbieding al
"weggenomen"
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160216452139
Verder is het niet meer mogelijk om een feedback te geven en worden om de "privacy" geen gegevens van de aanbieder vrijgegeven. De verkoper heeft simpelweg een paar dagen geleden (25maart) zijn account gesloten.
Het ging hier toch om 824 euro, ik moet daarvoor toch een tijdje werken.
Misschien heb ik nog geluk dat het om een Belgische rekening gaat !
mvg
Bericht 14 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

patrick8_be
Community-lid
Zijn er eigelijk ebayers waarvoor het wel goed afgelopen is, door middel tussenkomst van de politie, heeft het lang geduurd etc ( binnen- en buitenland)
Bericht 15 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

monpetit3
Community-lid
Hallo Patrick,

Ik vind het eigenlijk wel raar dat de aankooppagina niet meer te zien is. Het zou natuurlijk kunnen dat de verkoper zichzelf heeft uitgeschreven en daardoor de pagina niet meer te zien is maar je ankoop dateert van 8 maart en is er nu al af terwijl mijn aankoop gedaan is op 11 febrauri en sinds deze week pas verdwenen is.
Heb je geen enkele info over de oplichter ? Ik heb, zoals je in bovenstaande berichten kan lezen, zelf een onderzoek gestart en ben er na 3 dagen toch achter gekomen, niet dat het veel opbrengt. Wel heb ik de info doorgestuurd naar alle gedupeerden en de oplichter zijn telefoon staat roodgloeiend. Ergens hoop ik dat hijzelf klacht neerlegd voor stalking 🙂 maar zo dom zal hij wellicht niet zijn. Ik heb nu al weken geleden klacht neergelegd en hoor totaal niks. Het voordeel is wel dat ik alles heb uitgeprint. Jij toch ook hoop ik. Ik ben nu nog iets aan het uitspitten om het onderzoek misschien te versnellen.
Normaal kun je als koper toch de gegevens opvragen van de verloper ? Ik kon dat althans en heb ze ook gekregen. Natuurlijk waren deze fake. Succes zou ik zeggen.

groeten,
je naamgenoot 🙂
Bericht 16 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

patrick8_be
Community-lid
De verkoper heeft zichzelf uitgeschreven, je kan zelfs gaan feedback achterlaten, wat als hij zijn account weer activeert ( indien dit mogelijk is ), na verloop van tijd ?
Gelukkig, ook al was naam en adres fake, ben ik achter
zijn/haar identiteit gekomen, was zelfs niet aan zijn/haar proefstuk toe. Klacht was ook ingediend ( bij de politie)een paar maanden geleden door een andere ebayer.( contact met hem gehad)
Resultaat : Bij ebay business as usual, geen verwijzing naar de niet levering van het object.
De politie was het nog aan het onderzoeken, we spreken hier wel 4,5 maanden nadat de klacht was neergelegd.
Voor mijn naamgenoot zie ik het toch wel somber in, aangezien de verkoper "opereert" vanuit Frankrijk, maar toch het beste gewenst !
Bericht 17 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

Aan alle ebayers: opgepast voor 'antiekje56',is nu weer aktief sinds januari 08, was vroeger gekend onder minstens 5 andere pseudo's en evenveel keer geschorst wegens verkoop valse munten, niet verzenden van betaalde objecten enz.
vroeger ebay.namen: lionpower, lion d'or, the place of nino, STORM5000SLANG(!!!!!),branco065, lichtte kopers op voor tienduizenden euro's!!Ikzelf moet nog steeds 245euro terugkrijgen voor valse overslagen, een nederlander krijgt nog 575 euro(niet verzonden munt) , een italiaan 1500euro(niet verzonden gouden armband), enz.Opereert nu onder leona van dessel, echte naam is birger casteleyn, lambrechtsehoekenlaan(nr?) merksem 2170, na x neg.feedbacks verdwijnt hij wel weer als sneeuw voor de zon, reageert nooit op e-mails of tel., bedreigt mensen die door hem opgelicht werden als ze voorstellen om zijn valse spullen(valse gouden ring met valse diamant) bij hem thuis terug af te leveren en hun geld op te eisen (vb. kiekebiche, zie zijn neg.feedback).Ik probeer alle door hem opgelichte kopers vroeger en nu te contacteren, hou deze 'antiekje56' in het oog, wou mij ooit een U.S.Double Eagle 1921 20 dollar goud voor 12 000 euro verkopen, munt was zo vals als mogelijk!! Verleden week bood hij die opnieuw aan, rond een bod van 1700euro werd deze verkoop plotseling gestaakt, hij die deze kocht is te beklagen!!Meest vervalste us gouden munt, hij bood ze aan als 'heel zeldzaam in MS64'.De spanjaard die hem onlangs een negatief gaf kocht een gouden 1877CC 10 dollar voor meer dan 1500euro, daar hij achterdochtig was, stelde hij voor van madrid naar belgie af te reizen,om de munt af te halen en te betalen bij antiekje56 thuis, antiekje56 weigerde, ook via escrow(3de partij)weigerde antiekje56 te handelen, hij wou dus wel +1500euro eerst op zijn rekening voor een valse munt !!Voila !, Dit heeft lang genoeg geduurd, weg met deze dief !! Reacties graag , bert333007 of albert.bavre@telenet.be
Bericht 18 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

quasi9522
Community-lid
Bij grote bedragen , betekend een belangrijk item , best persoonlijk afhalen .Je kan dan kontroleren of het item aan de objektomschrijving voldoet (echtheid) en je hebt geen verlies tijdens transport (verdwenen zending).
Ook het persoonlijk kontakt (verzamelaar tot verzamelaar) kan extra informatie geven (itemnummers van andere items).
Bericht 19 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

Er zit hier heel wat kaf onder het koren, ik begrijp niet dat die bedriegers daar zomaar mee weg wandelen?
Daar moet toch iets aan te doen zijn?
Bericht 20 van 47
laatste antwoord