annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

OPGELICHT

monpetit3
Community-lid
Hallo,

Ik zou graag even raad krijgen en hoop dat ik mijn tekst bij het juiste onderwerp heb gepost. Ik ben verzamelaar van munten en heb op 11 februari een munt gekocht van een verkoper uit Frankrijk voor de prijs van 285 Euro. Ik heb de munt betaald maar nooit gezien.

Toen ik de verkoopadvertentie zag heb ik de verkoper een mail gestuurd met de vraag voor info over de munt. Binnen het half uur had ik al antwoord. Het was een "Nu kopen" object en heb dan ook direkt na zijn antwoord de munt gekocht. Ik heb direct betaald en na de betaling heb ik de verkoper een mail gestuurd met de vraag of hij me wou laten weten wanneer het geld op zijn rekening gekomen is en een mail te sturen op de dag van verzending. Hierop kreeg ik geen antwoord. Ik dacht dat dit misschien aan de persoon lag want ik rook geen onraad want zijn feedbackscore was 99%. Een week later stuurde ik de verkoper wederom een mail met de vraag of hij het geld al ontvangen had. Weer geen antwoord. Enkele dagen erna zag ik dat bij de verkoper de negatieve feedback begon binnen te komen, dit van kopers uit verschillende landen. Hij bleek aan 18 mensen munten verkocht te hebben en niemand had zijn munt gezien.
Ik heb dan klacht neergelegd bij Ebay en de politie. Bij deze laatste kreeg ik te horen dat het gemakkelijk een half jaar kan duren en ik kreeg het gevoel dat de zaak niet ernstig werd genomen. Ik heb dan zelf een klein onderzoek verricht. Mijn onderzoek heeft nu al tal van info opgeleverd, zelfs het telefoonnummer van de oplichter. Als ik hem zelf bel zegt hij dat hij van niks weet. Mijn info ligt ook bij de politie maar doen daar blijkbaar niks mee. Wat kan ik verder nog doen ?
De pers misschien ?

groeten
Bericht 1 van 47
laatste antwoord
46 ANTWOORDEN 46

OPGELICHT

patrick8_be
Community-lid
QUOTE
onder leona van dessel, echte naam is birger casteleyn
UNQUOTE
Zijn beiden afkomstig uit Merksem !
Bericht 21 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

Dief "antiekje56', birger casteleyn, merksem, bied zelfde dag na mijn artikel niks meer aan ! Opgeruimd staat netjes, blijft wel 245 euro die ik nog moet terugkrijgen, sommige anderen véél meer .Ik maak er wel een gerechtelijk onderzoek van ! bedankt voor de reacties !
bert333007
Bericht 22 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

patrick8_be
Community-lid
@bert333007
Als je de juiste adressen nodig hebt,
laat maar weten op vvp8@hotmail.com
Bericht 23 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

monpetit3
Community-lid
Tijdje geleden dat ik ietsgepost heb maar intussen heb ik een brief ontvangen van de procureur des konings, mijn klacht is geseponeerd wegens ander werk, dus van Ebay en het Belgische gerecht mag een mens oplichten.
Bericht 24 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

Mensen toch.. is het zo eenvoudig.. ik ga ook zo beginnen, succes verzekerd; kassa, kassa, klachten worden toch geseponeerd... komaan hé seg hoe kan dit allemaal, noemt men dit "recht"???
Bericht 25 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

zeg monpetit, nooit aan gedacht om via je bank het geld terug te vorderen?
Ik meen ergens anders gelezen te hebben dat dit kan hoor.

Als je bvb zegt dat je verkeerdelijk dit bedrag stortte op de rekening van de tegenpartij, zouden zij dit kunnen terugvorderen van zijn rekening... als hij deze ondertussen ook al niet afgesloten heeft uiteraard, want dergelijke fraudeurs zijn gehaaide leperds.

Dit zou je ook iets kosten maar het verlies zal dan toch beperkter blijven hé?
Nu, ik weet wel niet of dit zoveel tijd na de overschrijving nog kan hoor maar het is altijd het overwegen waard hé?


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 26 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

Tijdje geleden dat ik ietsgepost heb maar intussen heb ik een brief ontvangen van de procureur des konings, mijn klacht is geseponeerd wegens ander werk, dus van Ebay en het Belgische gerecht mag een mens oplichten.

beetje vreemd, want het gaat hier toch over een groot geval van fraude. vele mensen die voor serieuse bedragen zijn opgelicht, ik zou het er zeker niet bij laten.

mvg,
Bericht 27 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

monpetit3
Community-lid
Beste krisxenon,

Via de bank heb ik het geprobeerd, kort na de oplichting maar het lukte niet. Kan ook zijn dat ze gewoon hun tijd er niet in willen steken. Ik vind het persoonlijk ook erg dat het gerecht er niks aan wil doen. Ze moeten zelfs niet zoeken, ik heb alle gegevens van de oplichter.
Bericht 28 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

patrick8_be
Community-lid
Je kan altijd het bedrag terugvorderen via je bank,
maar de begunstigde ( in dit geval de oplichter !) moet wel zijn bank "debit authorizatie" geven.
Misschien een tip, voor een inlandse overschrijving
onder de 10.000 euro
Vertrouw je het zaakje niet, gebruik de juiste rek nr
maar een andere naam. Loopt het verkeerd af, dat kan je
de bank van de begunstigde "aanklagen" dat rekeningnummer
en begunstigde niet overeenstemmen en het geld terug vorderen van de bank (bancaire fout)ipv begunstigde (oplichter)
mvg
Bericht 29 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

jammer dat ik slechts vandaag jullie commentaar ontdek .

ik vermoed eveneens opgelicht te zijn voor een bedrag van 3000€; zelfde scenario; vragen om af te halen gaat niet wegens hectische familale toestand, domweg betaald in vertrouwen, 5 mails verstuurd geen reactie, telefonisch onmogelijk te bereiken steeds bezettoon, enz...

om radeloos van te worden
Bericht 30 van 47
laatste antwoord