annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dalende verkoop

Ben sinds begin van dit jaar als professionele verkoper actief op ebay. Ik heb altijd goed verkocht op ebay, maar de laatste 2 weken is de verkoop spectaculair gedaald. Ik heb me afgevraagd wat hiervan de rede zou kunnen zijn maar kan niks bedenken. Heeft het misschie te maken met de tijd van het jaar, de periode voor Sinterklaas en de feestdagen waar mensen hun kopen nog wat uitstellen?? Zijn er onder jullie mensen die al langer actief zijn op ebay en de verkooptendenzen kennen van de afgelopen jaren, welke maanden zijn goede/slechte verkoopmaanden..???



Alvast bedankt voor de reacties.

Bericht 1 van 27
laatste antwoord
26 ANTWOORDEN 26

Re: Dalende verkoop

@ delamont



Kan je niet terug proberen met die geborduurde handdoeken?


Ze zijn prachtig En prachtig verpakt.


Het is een kado dat iedereen kan gebruiken, niet zo duur en toch persoonlijk.



En de slabbetjes zijn echt schattig.


Leuk geboortekadootje en mama's hebben dat liever dan hopen bloemen tegelijk.


En al die oma's op ebay willen wel iets meer betalen voor een persoonlijke boodschap.


En de kwaliteit is erg goed ,dus waarom dat niet eens terug proberen rond de feestdagen.


Zet het wel liefst niet tussen de postkaarten,want ik denk dat dat een ander publiek is.



Dit is enkel een goedbedoelde suggestie.

Bericht 21 van 27
laatste antwoord

Re: Dalende verkoop

Eindelijk...eindelijk zijn er hier dan toch die het niet hebben voor het gratis aanbieden van particulieren.Ik sta al jaren op mijn achterste poten om daartegen in te gaan;eerst tegen de acties voor gratis aanbieden,later tegen de beslissing om steeds gratis aanbieden mogelijk te maken.Kritiek van andere ebayers was mijn deel,ebay zelf reageerde zoals gewoonlijk niet.Als verzamelaar ben ik ook particuliere verkoper,heb steeds tussen de 20 en 25 objecten in aanbieding,steeds verzamelobjecten,NOOIT nieuwe zaken.Als ik dan zie dat sommige collega's(?) van mij meer dan 5000 objecten(!!!) aanbieden....Voor mijn part mogen er opnieuw aanbiedingskosten komen voor particuliere verkopers,graag zelfs,het mag zelfs meer zijn dan vroeger.Want als ik een paar objecten op de site zet op een ogenblik dat er weer zo'n pippo enkele duizenden plaatst in dezelfde rubriek(en),dan worden mijn objecten in die puinhoop nooit teruggevonden.Velen doen zelfs de moeite niet meer om nog te zoeken,want die gasten plaatsen bij niet-verkoop dankzij turbolister die 1000den objecten voor de zoveelste keer weer op ebay.Vroeger kocht ikzelf op ebay.be gemiddeld 10 verzamelobjecten voor mijn eigen verzamelingen,per maand.Nu nog 1 of 2,en dan meestal nog op buitenlandse sites.Want ik ben het ook beu om me steeds door die troep te moeten vechten.Conclusie:als er minder naar gekeken wordt,zal er uiteraard minder verkoop zijn.Nog zoiets stoms;wat ben je als verkoper met het gegeven dat je weet hoeveel volgers er zijn op een bepaald object?

Bericht 22 van 27
laatste antwoord

Re: Dalende verkoop

@346eddy


 


Zou het niet beter zijn Ebay op te splitsen tussen particulieren en zakelijke verkopers?


Ebay is tenslotte begonnen als een "tweedehandssite", dus waarom niet scheiden?


Zo heeft iedereen de keuze, zoek je tweedehands (particulier) of nieuw (zakelijk) zo hebben zalkelijke verjopers toch geen last meer van de particulieren verkopers?

Bericht 23 van 27
laatste antwoord

Re: Dalende verkoop

Op aanraden van Siemenpoes heb ik terug onze voornaamste beroepsbezigheid online gezet, namelijk geborduurde geschenken, badlinnen en dergelijke en het is prijs!   Krijg mails binnen van klanten die vroeger reeds kochten die terug interesse tonen.


 


Ik heb een ongelofelijke bewondering voor Siemenpoes gekregen en het is een grote dame want ik heb persoonlijk een paar keer tegen haar schenen geschopt hier op dit forum en heb daar spijt van!  Dus petje af voor haar vergevingsgezindheid.


 


We hebben een mooie bestelling mogen noteren en Saskia en ook mijzelf zijn daar erg dankbaar voor.


 


Ik heb alvast geleerd op het forum dat ik een paar keer m'n mond moet spoelen vooraleer ik zomaar iets post in een emotionele bui die vaak kant noch wal raakt.


 


Vriendschap is toch belangrijker dan iemand in de haren te zitten.


 


Enfin, 't verstand komt met de jaren, we worden ouder en leren gelukkig relativeren.


 


1000 x bedankt Siemenpoes voor de tips die ik al enkele keren van je kreeg en natuurlijk voor je mooie bestelling.


 


Je krijgt mijn volste respect.


 


Johan

Bericht 24 van 27
laatste antwoord

Re: Dalende verkoop

Dit vind ik nu PRACHTIG !!


Iemans die kan zeggen dat hij ergens spijt van heeft en oprecht zijn excuses aanbiedt.


Proficiat !!!  Hier doe ik ook mijn hoed voor af !!!

Bericht 25 van 27
laatste antwoord

Re: Dalende verkoop

Ik hoop werkelijk dat de items aanslaan.


Wat mij betreft zijn het nuttige en mooie geschenkjes van zeer goede kwaliteit.


Misschien een tip voor de dames op het forum !



In tijden van crisis moeten mensen elkaar steunen en beter iets kopen bij posters op de fora ,dan een sprong in het onbekende te wagen.


Mijn ervaringen bij aankopen bij foraposters is steeds heel positief,snel en verzorgd.


Kan dat spijtig niet altijd ervaren bij onbekende verkopers.



Veel succes Johan

Bericht 26 van 27
laatste antwoord

Re: Dalende verkoop

Voila


heb de goede raad van siemenpoes opgevolgd en direct een paar badhanddoeken besteld.


inderdaad meestal goede aan en verkopen met forumwatchers.


 

Bericht 27 van 27
laatste antwoord