annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.


 


Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.


 


Doe eens het volgende:


* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs


* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)


 


De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.


 


Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.


 


Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!


 


Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.


 


Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.


 


Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.


 


Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.


 


Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.


 


Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.

Bericht 1 van 213
laatste antwoord
212 ANTWOORDEN 212

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik weet al langer dat de Vlaamse Ebay en Ebay Nederlands als één pot nat aanzien worden en idem dito voor de Franstalige Ebay en Ebay Frankrijk. Maar van een splitsing was er vroeger geen sprake.


 


Ze zullen bij Ebay wel uit hun sloffen moeten schieten. Als ze dat niet doen heel simpel:


 


Geen verkopers = geen objecten  = geen kopers = geen Ebay.


 


Als ik naar mijn verkoop van de laatste weken zie, is het dit waar het naar draait. Als Ebay niet inziet dat de huidige situatie voor een torenhoog probleem zorgt is binnen nu en een jaar meer dan 50% van de verkopers verdwenen.

Bericht 21 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik denk dat ze in Amerika niet wakker liggen van het kleine marktaandeel van ebay.be.nl.


Met de jaren slinkt de service naar Belgische leden.


Ik vind het erg spijtig ,vooral voor prof. verkopers die hun inkomen serieus zien dalen.


Het is ook schandalig dat blijkbaar niemand op de hoogte was!

Bericht 22 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

speedsterboy1
Community-lid

Inderdaad scheiding tussen VL en W. Ik koop regelmatig dvd's maar ben al geruime tijd gestopt met te zoeken op ebay omdat de dvd rubriek volledig overspoeld was met waalse aanbiedingen waar ik dus niets mee ben.


Als ik nu ga kijken krijg ik netjes hoofdzakelijk Vlaamse aanbiedingen, af en toe sluipt er nog een Waalse tussen, zo is er een verkoper uit Charleroi die er blijkbaar in slaagt tussen de Vlaamse aanbiedingen te staan.


 


Voor de dvd verkopers vermoed ik dat de scheiding een goede zaak is en opnieuw kopers gaat aantrekken.


 


 

Photobucket

Bericht 23 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Heel simpel. Als Ebay dit niet terug draait, bestaat Ebay zelf binnen een jaar niet meer.


 


Begin van de maand de mensen hebben pas hun pree getrokken. Buiten is het koud en nat. Voordien heeft het lang goed weer geweest waardoor de mensen meer buiten zaten en de verkoop van videogames sowieso wat minder was.


 


Ik ben zelf deze morgen vertrokken en maar pas terug thuis. In het verleden op een dag als vandaag zat mijn mailbox vol met berichten over verkochte objecten. Nu is het half vier gepasseerd en nog niets verkocht.


 


Ik zou zeggen bedankt Ebay. Tot een paar weken geleden had ik hier een shop waar ik van kon leven. Momenteel zijn mijn inkomsten 0.


 


Als deze situatie niet verandert verlaat ik na Kerstmis/Nieuwjaar Ebay volledig. Ik zie echt het nut niet in om al die kosten te betalen als mijn objecten niet zichbaar zijn voor mijn klanten.


 


Sinds begin dit jaar heb ik ook mijn eigen website. Die neemt steeds een meer belangrijke plaats in. Maar de site is nog maar 10 maand oud dus doet ook nog geen mirakels. Als deze wijziging niet ongedaan gemaakt wordt betekent dit voor mij zonder enige twijfel mijn doossteek.


 


Mijn online verkopen zijn mijn inkomen. Mijn website is een leuke aanvullen bij Ebay, en wordt ook steeds belangrijker maar de realiteit is dat ik het belangrijkste deel van mijn inkomen uit Ebay haal. Als die de kraan dicht draaien, is het voor mij en ongetwijfeld voor nog veel andere verkopers game over...

Bericht 24 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

En waar is Martijn ?

Bericht 25 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Martijn is er al lang niet meer, we zitten nu met nen waal die blijkbaar niet echt goed nederlands kan want hij is nog nooit langsgeweest op het nederlandstalig forum

Bericht 26 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik heb net een gelijkaardig topic op het Franstalig forum gezet om ze daar ook wakker te schudden.


 


Ik zou graag willen verzoeken dat iedereen ook Ebay langs alle kanten contacteert om dit aan de kaak te stellen.


 


Hier zelf ooit eens op het forum gevonden:


 


0800 38030


 


Dit is een gratis nummer van de PowerSeller hotline. Die heb ik gisteren al gebeld. Maandag waarschijnlijk opnieuw tenzij ik tegen dan een antwoord op mijn maitje naar Ebay heb.

Bericht 27 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Oh super, dat helpt ons echt wel goed verder. Is misschien de bedoeling ?


Ebay gaat echt wel van dag tot dag achteruit. Jammer...Ik verkoop op andere sites en als je de prijzen deftig houdt kan je niet klagen. Maar hier op eBay.... niet normaal.

Bericht 28 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

En het gekke is dat hun nieuwe systeem zelfs niet perfect werkt.


Als je op de Franstalige site Hermes ingeeft verschijnt er redelijk vooraan 1 foulard van mij.


De 2 andere staan helemaal achteraan na verschillende buitenlandse.


Zowel bij filteren op beste match als op eerst afgelopen.


Hoe komt die ene tussen de Waalse aanbiedingen terecht?


Heeft er iemand daar een verklaring voor?

Bericht 29 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik vermoed dat deze nieuwe policy een week of 2-3 ingegaan is. Items die voordoen voor 30 dagen online gezet werden en nog steeds online staan vallen nog niet onder deze policy.


 


Een aantal van mijn objecten worden nog weergegeven in de Franstalige resultaten. Maar dat zijn allemaal objecten die 3-4 weken geleden online gezet worden en niet verkocht zijn. Eens die aflopen en opnieuw op Ebay geplaatst worden, worden die onzichtbaar op de Franstalige kant.


 


Ik heb nog een stuk of 30 items klaar staan in Turbolister en er liggen er hier nog wat klaar om volgende week online te zetten. Die zullen online gezet worden, maar niet op Ebay. Met de huidige situatie heeft dat geen zin. De helft van mijn objecten die ik afgelopen 48u op Ebay gezet heb, werden zelfs niet bekeken.

Bericht 30 van 213
laatste antwoord