annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.


 


Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.


 


Doe eens het volgende:


* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs


* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)


 


De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.


 


Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.


 


Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!


 


Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.


 


Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.


 


Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.


 


Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.


 


Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.


 


Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.

Bericht 1 van 213
laatste antwoord
212 ANTWOORDEN 212

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Vreemd dat zo een belangrijke verandering niet bij het eBay-nieuws aangekondigd wordt?



m.
Bericht 111 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Gaat men Ebay Duitsland dan niet opsplitsen in provincies??



Die zijn dan nog groter dan Vlaanderen en Wallonië



In Oostenrijk en Zwitserland spreken ze ook meerder talen, daar ook?

Bericht 112 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik kreeg vandaag ongeveer een identiek antwoord als Danny na mijn vraagstelling gisteren:


 


 


Geachte heer xxxxxxx,


Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat uw op ebay.be aangeboden objecten vanaf 1 oktober 2012 voor Franstalige gebruikers niet zichtbaar zijn. Graag wilt u hierover een uitleg en een oplossing krijgen.


eBay heeft inderdaad een wijziging toegepast in de regels voor aanbieden op ebay.be. Vanaf nu worden benl.ebay.be en befr.ebay.be als twee aparte sites beschouwd (net als bijvoorbeel ebay.nl en ebay.fr). Wegens deze wijziging kunnen de Franstalige gebruikers op ebay.be uw objecten via befr.ebay.be niet meer automatisch bekijken. Ze dienen tijdens een zoekopdracht de optie 'wereldwijd' aanvinken


In dit geval kunnen we u slechts aanraden om uw objecten opnieuw via befr.ebay.be (wereldwijd) aan te bieden.


We proberen onze site voortdurend aan te passen aan de wensen van onze gebruikers, daarom heb ik uw e-mail doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Daar worden uw opmerkingen nauwkeurig geanalyseerd.


Onze welgemeende excuses voor het eventuele ongemak, toch hoop ik u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, stuur ons weer een e-mail. We helpen u graag verder.


Alvast bedankt voor uw begrip en ik wens u nog een fijne dag!


Met vriendelijke groeten,


xxxx xxxxxx




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 113 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

En ik denk dat Ebay hier zijn eigen doodsvonnis mee getekend heeft...


 


Hier gaan veel verkopers op afhaken omdat ze niet meer kunnen verkopen. En kopers gaan volgen omdat het aanbod op Ebay nihil gaat worden.

Bericht 114 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Nu niet overdrijven hé?


Het is algemeen geweten dat de impact van ons Vlamingen op eBay beduidend lager is dan dat van onze vreemdelingen-landgenoten aan de andere kant van de taalgrens...


Ons landje bestaat grof geschat uit 60% VL'en en 40%-W'n maar op ebay ligt de verhouding op 30-70% hoor, zowel op het vlak van verkopers als kopers... en gezien we zowiezo al een klein landje zijn, vrees ik dat onze impact op eBay uiterst miniem is




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 115 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Kijk ik begrijp ook wel dat Ebay nooit helemaal gaat verdwijnen maar ik zie die wel de richting uitgaan van Ebay NL. Alhoewel Nederland veel meer inwoners telt is het aanbod op Ebay NL veel beperkter dan op Ebay BE.


 


Ik merk al 2 jaar een daling in bezoekersaantallen niettegenstaande dat ik mjin aanbod de afgelopen 2 jaar fors uitgebreid heb.


 


Over andere categorieën ga ik me niet uitspreken. Qua games weet ik dat van de shops die een paar jaar geleden actief waren er quasi geen enkele meer overblijft. Qua games zitten alle grote shops ook langs Vlaamse kant.

Bericht 116 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Feit is dat indien je via de Vlaamse fora op een winkel van een poster klikt, die winkel opent via ebay.nl.


 


Aan Waalse kant opent de shop via ebay.fr.


 


Is de splitsing van ebay.be een eerste stap naar verdwijning en komt ebay.benl gewoon bij ebay.nl - zelfde scenario voor ebaybefr naar ebay.fr ?


 


Dat gaat onmiddellijk invloed hebben op de facturatie ...




Bericht 117 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

drumcorpsbelgium
Community-lid

Hoi hoi,


 


Ik ben nog maar pas gestart met de verkoop; pas gestart met een account en voel de bui al hangen, op aanraden van Johan en Saskia eerst een partikuliere account,  ik doe nu ook de verkoop van helly hansen en ik weet niet wat te doen.


 


Moet ik nu alle aanbiedingen op ebayfr. be zetten???


 


Zijn ze dan zo bekrompen geworden daar op dat Ebay kantoor of zitten daar separatisten misschien?


 


Ik gebruik nu per opzet ook Franse woorden in de titels maar blijkbaar heeft dat geen zin!


 


Dus, mijn vraag aan jullie, mag ik dezelfde objecten dan ook op het franstalige gedeelte zetten?  Maar dit gaat me weeral extra geld kosten.


 


Ik zal ook m'n beklag doen bij Ebay.


 


We leven VERDOMME in een drietalig land !!!!!!


 


Wat ik niet begrijp is dat men deze verandering steekt op de "vraag van de gebruiker" .  Ik geloof daar niets van.


 


Jean Gerard

Bericht 118 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Als eBay de logica wil doortrekken dan moeten ze alle aanbiedingen van mensen in het Duitstalige landsgedeelte indelen bij eBay.de  ....



De franstaligen bij Frankrijk, de nederlandstaligen bij Nederland, de duitstaligen bij Duitsland.



Allé, zeg nu zelf, wat voor onnozels is dit nu.  eBay Engeland zal toch ook niet bij eBay Amerika gevoegd worden omdat de taal hetzelfde is ?



Waar zijn ze hier eigenlijk mee bezig. Vervelen ze zich zodanig ? Hebben die echt niets anders te doen dan verkopertjes-pesten ?

Bericht 119 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Jean, wat Johan en Saskia je blijkbaar niet uitgelegd hebben en toch wel kan helpen, is je objecten op te splitsen.


Ik zie bvb 100 Swarowski's voor 750 euro.


Als ik naar deze aanbieding kijk, zie ik in totaal ongeveer een tiental in detail, van de andere geen fotomateriaal. Persoonlijk zou ik het risico al niet nemen om zo een groot bedrag te investeren in iets waarvan ik niet weet wat ik koop.


Volgens mij zou het al helpen om deze stuk per stuk aan te bieden. Vooreerst kan je dan beter gedetailleerd je objecten voorstellen maar krijg je ook meer kans dat een potentiële koper die misschien enkele stukjes ontbreekt in zijn verzameling, deze aankoopt.


Idem dito met je lot Märklin-objecten.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 120 van 213
laatste antwoord