annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom na 10 jaar gestraft??

Na meer dan 10 jaar op ebay wordt ik gestraft wegens slechte verkoop prestaties???


Nazicht leert dat er buitenlandse kopers niet tevreden waren over de prijs van verzending (hiervoor reken ik dus 100% de prijs van de post en ik doe er dan ook GEEN extra % bij voor paypal te compenseren, dit neem ik op mijn  rekening) en blijkbaar is de levertijd ook niet snel genoeg (ook hier zitten we gebonden aan wat de post ervan bakt). Dus hebben er enkele een iets lagere score gegeven (2 of 3 mensen) en ik krijg restricties voor verkoop aan mijn broek.


 


DANK U WEL EBAY EN DIT NA MEER DAN 10 JAAR EBAY EN 1300+ POSITIEVE BEOORDELINGEN EN 100% POSITIEVE FEEDBACK. Zoek maar even op hoeveel je er zo kan vinden.


 


ALS DE REKENING BETAALD IS GAAT DE ACCOUNT NU DEFINITIEF DICHT EN REKEN MAAR OP HEEEEL VEEL NEGATIEVE REKLAME. Ik zal niemand nog ebay of paypal aanraden. Lang leve de rommelmarkten terug.


 


De goede mensen worden gestraft en de slechte beloond.


 


Het huidig beleid trekt er niet op, het laatste half jaar heeft ebay het me zo moeilijk gemaakt dat het niet meer leuk is.

Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

Re: Waarom na 10 jaar gestraft??

Welkom in de club naamgenoot  (sommigen zullen misschien denken dat ik tegen mezelf spreek nu)


 


Ik was al langer gefrustreerd over dat onderwerp, we hebben allemaal hetzelfde probleem.


 


Deze morgen nog voor zot uigescholden worden van een Franseus !


 


Ik had er zelfs een poll over opgestart.


 


Wij worden afgestraft voor de diensten van derden!  NIET CORRECT !


 


Maar goed, het is vechten tegen windmolens want EBAY is hier een beetje DOOF voor.  (Ik heb het nu niet op Martijn hé, 't is het reglement waarop ik het heb)


 


Ik krijg tegenwoodig de ene enquete na de andere in de bus en heb dit probleem ook al aangekaart, ze gingen het voorleggen.


 


Alleen denk ik dat koop en verkoopgedrag bij ons anders is dan in andere landen en zeker anders dan in de USA.  Het reglement zou daarom anders mogen zijn per land ... kwestie dat de mensen die het reglement maken een beetje voeling hebben met het land van herkomst.


 


Johan

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

Re: Waarom na 10 jaar gestraft??

@matchboxjohan:


we kunnen uiteraard niet zien waar de problemen zich bevinden maar er zijn wel enkele zaken die me opvielen in je aanbiedingen:


1. er zit een foutje in je schemaatje met verzendkosten: Rest of the World is goedkoper dan Australië???


2. je verzendkosten voor België bij je Matchboxen... 8,30 euro... Gezien je ze voor buitenlanders aan het -350gr aanrekent, kan dit voor België toch wel goedkoper? Als er een belg dan 8,30 euro betaalt, wat doe je hiermee? Stort je terug? Als ik zie dat er een probleem is met de verzendkost, vermoed ik van niet...


3. Je verwerkingstijd... daarvoor moeten kopers al een extra tabblad aanklikken terwijl er nu al zoveel kopers zijn die niet eens de aanbiedingstekst lezen. 5 dagen... dat ik vind ik vrij veel voor een verwerking hoor. OK, ik hoor je al zeggen dat het niet evident is als particulier die mogelijks ook nog eens werkt, maar als zelfstandige in bijberoep met een voltijdse hoofdjob, probeer ik er toch steeds voor te zorgen dat ik alles binnen de 24h na ontvangst van de betaling verzonden wordt. Je hoeft dit niet echt te volgen maar zorg toch dat je de tussenperiode zoveel mogelijk beperkt, enkel zo kan je aan de verzendtijd-DSR iets veranderen




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 10
laatste antwoord

Re: Waarom na 10 jaar gestraft??

k**t*
Community-lid

allez ,dan mag ik me er ook aan verwachten,verkoop omhoog krikken,hoe dat,ben maar amateur,sinds 2004,heb meer gekocht dan verkocht,doe zelfs de moeite niet meer om foto's of scans te maken,en ik verzend gratis hè!!zal mijn dagen moeten doorbrengen,met e-mailen of skype zeker (,heb ook nog werk thuis te doen)dat zijn allemaal trucken van de foor,als verzamelaar kan ik geen betere beschrijving geven,prijs,kwaliteit katalogus met nr en dergelijke.ik denk gewoon stoppen,.als amateur kan je dat niet.ik moet ook geen topverkoper worden,dat intresseert me niet.als ze die mensen ,voor dat straffen,gaan er nog meer af.ik bekijk af en toe andere sites.ik zie al uit.hoe meer ze veranderen,hoe slechter.nog iets als ik geld overmaak,naar pp rek,duurt het 4 tot 5 dagen,zijn ze dan ook zo rap,ik dacht de pc brengt vooruitgang,blijkbaar niet.


 

Bericht 4 van 10
laatste antwoord

Re: Waarom na 10 jaar gestraft??

Kijk k**t*, als je iets wil verkopen is het toch normaal dat je dit ook opvolgt???


Waarom zou een amateur-verkoper dit niet kunnen? Of denk je nu echt dat iedere zakelijk verkoper alleen maar bezig is met zijn ebay-aanbiedingen?


 


Ikzelf werk 8 uur per dag, 40 uren per week; daarnaast heb ik ook een deel van het huishoudelijke werk op te knappen en zijn er ook nog twee kids die hun nodige aandacht opeisen van hun papa...


 


En dan is er nog wat tijd over om ook nog zelfstandige te wezen...


 


Heb ik dan een zoveel eenvoudiger leven dan die "amateurs"?




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 10
laatste antwoord

Re: Waarom na 10 jaar gestraft??

k**t*
Community-lid

 hallo zijspoortje,(niet kwaad bedoelt) heb 38j gewerkt,vanaf mijn 14de,daarna zwaar ziek gevallen,en een gehandicapt kind,veel zorgen,ik zeg niet ,dat u niet werkt of zo,nee maar wat ebay zo de laatste tijd doorvoert,gaat me te boven.ik volg s'avonds en verstuur gratis,en dan word er nog aan die sterren gevreten,oneerlijk als verkopertje-uit ervaring mag je zeker 3-4 dagen intikken, ,heb er gewerkt,en weet zeker dat zoals je mss weet ,de post is een zwaar probleem,ik verkoop iets bv maak het dezelfde avond nog klaar,en de andere dag op postkantoor,kan het nog rapper,nee want dan moet je al meer vragen,voor speciale zending.kiala ligt 15km van mijn deur.ik word er niet rijk van,voor mij is dit pure hobby,verkoop omhoog schroeven,hoe?beschrijving prijs kwaliteit kataloog zijspoortje,Als ze datdoorvoeren zullen veel eraf gaan....is wel de realiteit.En zo duur,om te plaatsen.je kan er niet omheen,de verkopers staan altijd de dupe,en de kopers,doen wat ze willen,schaf aub dat sterrensysteem af,of ook 1 voor de kopers,met eerlijk te zijn,komt men niet ver.

Bericht 6 van 10
laatste antwoord

Re: Waarom na 10 jaar gestraft??

Hallo zijspoor,


 


Mijn lijstje is gemaakt adhv de gegevns op de website van de post. Die 8,3euro staat er inderdaad op om de buitenlanders nadien niet met een hoger bedrag op te zadelen. Rest van de wereld is slechts enkel europa welk ik aankruis in turbo lister. Andere prijzen kan ik gewoon niet meer verantwoorden.


Bij afloop van een aanbieding krijgt de koper altijd een invoice mét de correcte prijs. Niet meer en ook niet minder.


Zo doe ik dit reeds sedert ik gestart ben.


Echter koop ik meer dan ik verkoop. Altijd correct geweest en zal dit ook zijn tot het einde. Ik ben niet iemand die iets aanbied, niet genoeg krijg en er dan plots 10euro verwerkingskosten bijlapt. Bij het maken van een aanbieding kijk ik steeds eerst naar de website van de post want ze veranderen regelmatig de prijzen en dit wil ik niet opnieuw meemaken dat ik foutieve lage prijs zette en het me hopen meer heeft gekost dan welk ik gevraagd had. Mijn fout, dus mijn verlies.


 


Echter in de week kan ik helemaal niets versturen. Ik werk van 7h30 op kantoor tot 18h30 en reken daar een rit van een uurtje bij en je merkt dat ik nooit tijdig de post kan bereiken. Daarom 5 verwerkingsdagen. Heb ik in de week een dag verlof, en ik moet iets versturen, dan ga ik ook steeds naar de post op die dag. Woensdag nog net zo gedaan.


 


Dus al dit alles doe ik zuiver voor plezier, niet om grove winst te maken of om er van te leven. Ik verkoop enkel hetgeen ik dubbel heb of wat ik in de loop der jaren ergens gekocht heb en nu niet langer in de verzameling wil. En laten we zeggen dat bij mij het plezier ervan is.


 


Ik ga opnieuw naar de rommelmarkten en merk dat ik daar beter verkoop dan hier. Ik heb tevens beperkte kosten en ik heb er het sociaal contact. Ik verkoop daar voor 1 tot 2 euro minder dan ebay (want ik verlies dan anders ook) en dat maakt dat de meeste wel de prijs interessant vinden en ze hoeven ook geen dure verzendprijzen.


 


Mijn besluit is en blijft dat ze er een potje van maken en dat ze zichzelf op de lange termijn aan het dooddoen zijn. Ik kan zo op 1 2 3 rijk worden op ebay en niets dat ze er zullen kunnen aan doen zoals hun systeem nu is. 1 gote fout en ze hebben ze zelf gemaakt. Maar dit zal ik hier niet uit de doeken doen.

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

Re: Waarom na 10 jaar gestraft??

De verwerkingstijd die je in geeft op ebay is in principe de tijd vooraleer je naar de post rijdt met het pakket NA ontvangst van betaling hé? In jouw geval (en de mijne) dus de volgende dag.


Wat kan een koper daartegen in brengen? Nikske


 


Wat die beschrijvingen en dergelijke betreft, daar ga ik zelfs niet in mee want het kost mij integendeel een hoop extra werk en voor wat? Om te zien dat mijn beschrijvingen niet gelezen worden zoals nu? Neen, bedankt.


Ebay kent ondertussen mijn bezwaren, ik heb deze duidelijk geformuleerd en volgens mij zijn deze niet onterecht. Maar ik weet ook dat er daar wel geen veranderingen door te verwachten zijn.


Nu, wat zou het verschil uitmaken? 0,01%? Daarvoor ga ik me echt niet plooien hoor.


Wat je idee betreft over de prijs voor plaatsing... vindt jij 0,00 euro voor een particulier duur? OK, als je opties neemt verhoogt de prijs inderdaad maar zijn deze opties het allemaal waard? Ervaring leerde mij dat dit niet zo is hoor.


Waar je wel gelijk in hebt, is een evenwaardig DSR-systeem om kopers te beoordelen... Ik denk dat ebay nogal zou verschieten over de info die ze zouden verkrijgen, zelfs bij eerlijk ingevulde scores




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 10
laatste antwoord

Re: Waarom na 10 jaar gestraft??

troost u


Ik heb al veel erger meegemaakt,Ebay en paypal beschermen de kopers,waar toch voor 99% niet weten wat ze aanrichten met hun niet gefundeerde commentaar.

Bericht 9 van 10
laatste antwoord

Re: Waarom na 10 jaar gestraft??

Het zijspoor


Ja,,er is nog wat verschil tussen een zelfstandige in bijberoep en volledig zelfstandige.


Meer dan 8 uur werk gemiddeld 12 uren 7 op 7.


2 dagen per week opstaan om 3h thuis om 23h


Offertes maken,klienten bezoeken(avonduren op de andere dagen) en toch korrekt handelen op EBAY.


De meeste kopers (99%)weten niet welke schade ze aanrichten met hun ondoordachte en niet korrekte weergave van hun beoordeling over zaken waar ze niets van weten.


1.bv.verkocht op vrijdag betaald 5 dagen nadien(registratie op bank)6e dag email waar blijft mijn objekt.Komaan zeg ! 


2.Ze lezen geen beschrjivingen,verkoopsvoorwaarden en dergelijke.


3.Bijkomende vragen voor aankoop stellen ze niet,nadien reclameren dat wel..


Pogingen tot oplichting meermaals,bewijskracht ligt bij verkoper,doch om dit door ebay te laten onderzoeken moet men hemel en aarde verzetten.Dossier overmaken via advokaat en laten verzenden naar dublin helpt wel.(Dat kan men natuurlijk niet voor een paar euro doen.Wel voor onterechte schorsing en het omzetverlies dat men daarbij heeft.Ook de schade die men oploopt door verwijderde aanbiedingen(toen 460)Rekent de werkuren van foto's maken,aanbieden op ebay met maken van beschrijving enz.


En toch is EBAY het voor mij meest aangewezen produkt om verkoop en klienten werving te doen wereldwijd.


Feedback is gebaseerd op een totaal verkeerd concept.De helft van kopers geeft geen feedback.


Voor het schorsen gaat EBAY niet na of het wel degelijk verantwoord is om deze maatregel door te voeren.


En zo kan ik een boek schrijven met mijn wedervaren,ervaring,liggend dossier 70 bladzijden door advokaat opgesteld voor neerlegging op rechtbank indien het me nog eens voorvalt.Rechtsgang tegen een grote speler kost wel wat, 


..


 

Bericht 10 van 10
laatste antwoord