annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eBay aanpassing verkoopskosten

Een nieuw bericht binnen met een nieuwe link:

 

http://sellerupdate.benl.ebay.be/autumn2013/feature-changes

 

Mijn winkelabonnement wordt zo maar even 10 euro per maand duurder, met als compensatie geen aanbiedingskosten meer voor 30-dagen of geldig tot geannuleerd aanbiedingen. 

 

Ik kan daar deels nog mee leven, aangezien mijn maandelijkse aanbiedingskosten toch net rond de 10 euro schommelden.

 

Mijn vraag is eerder, komt er nu eindelijk een verandering (lees beperkingen) in de niet-professionele veel (lees 100den zoekertjes) aanbieders die werken met gratis veilingen? 

Bericht 1 van 34
laatste antwoord
33 ANTWOORDEN 33

Re: eBay aanpassing verkoopskosten

Ben je in je berekening niet vergeten rekening te houden met het feit dat de plaatsingskosten wegvallen in het nieuwe systeem ?

Bericht 21 van 34
laatste antwoord

Re: eBay aanpassing verkoopskosten

Ik heb het hier enkel over de verkoopscommissie. Plaatsingskosten en kosten voor winkelabonnement laat ik buiten beschouwing.

Bericht 22 van 34
laatste antwoord

Re: eBay aanpassing verkoopskosten

Akkoord, maar je moet het toaatlplaatje bekijken als je wil berekenen of het nieuwe systeem duurder is of niet en dan spelen de aanbiedingskosten enz.. natuurlijk ook een rol. In mijn geval en indien ik overschakel van Topwinkel Plus naar Topwinkel gewoon zouden de stijging van de verkoopskosten gecompenseerd worden door het wegvallen van de plaatsingskosten en het lagere winkelabonnement (van 79,99 euro nu naar 39,99 euro) maar dat gaat uiteraard niet voor iedereen op.

Bericht 23 van 34
laatste antwoord

Re: eBay aanpassing verkoopskosten

Ik denk dat je mijn redenering niet helemaal begrepen hebt.

 

De berekening die ik gemaakt heb is enkel en alleen voor de verkoopscommissie die je betaalt.

 

Hou ik rekeninging met plaatsingskosten en winkelabonnement  zal ik hier effectief een kleine besparing doen maar bijlange niet om de stijging van de andere kosten te compenseren.

 

Jij hebt veel meer items op Ebay staan dan ik. Voor u zullen de gratis plaatsingskosten een veel grotere kostenbesparing zijn dan bij mij.

Bericht 24 van 34
laatste antwoord

Re: eBay aanpassing verkoopskosten

@ roco: met alle respect maar dit zeg je nu al jaren en wees eens eerlijk... is er al zoveel veranderd in al die jaren???

Het is inderdaad zoals supergiftman zei: de controles gebeuren vooral bij de effectieve zakelijke verkopers...

Wat die controle op ebay-transacties betreft heb ik die trouwens al een jaar geleden ondergaan... en het was toen bij mij helemaal niet zo dramatisch als jij het hier voorstelde hoor.

Ik heb dit perfect met de dienstdoende controlerende persoon zelf afgehandeld en er kwam al zeker geen advocaat aan te pas... was ook niet nodig...

Het enige wat ik er aan over hield was dat ik het gevoel had een testcase te zijn waarbij men heel duidelijk wou nagaan hoe ebay-transacties te traceren zijn in je administratie (uittreksels werden vergeleken met boekhouding) maar vooral: hoe kunnen we traceren wat je effectief verkocht op ebay... hiervoor werden de ebay-facturen én de feedbacks gebruikt.

 

Enne... wat het aantal controles betreft hé? Ik heb nu 9 boekjaren als zelfstandige afgesloten en heb al 8 controles gehad... een mens leert daar echt mee leven hoor Smiley Vrolijk




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 25 van 34
laatste antwoord

Re: eBay aanpassing verkoopskosten

@compshop: zolang je alleen op ebay.be aanbiedt, zal een Topwinkel goedkoper zijn dan een Topwinkel-plus, al had je 1 miljoen aanbiedingen... de instelprijs voor vaste prijzen zijn beide immers 0 euro en de verkoopskosten blijven in beide winkels 8%

Het wordt anders als je ook gaat aanbieden op buitenlandse sites (buiten de franse, spaanse en italiaanse site waar alles in beide winkels op 0 euro staat als aanbiedingskost)




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 26 van 34
laatste antwoord

Re: eBay aanpassing verkoopskosten

Om nog eens teug te keren op mijn posting van 30 juli omtrent de informatieve tabellen bij internationaal verkopen...

Gisteren heb ik er een half uur over gedaan om een medewerker van CS duidelijk te maken dat er iets niet klopt in hun nieuwsbrief... Hij wou het maar niet zien tot hij eindelijk wou luisteren naar me en ik het hem met kleine stapjes uitlegde wat hij moest lezen en vergelijken... Plots ging het van "er staat toch niks verkeerd?" naar "ik ga het meteen melden want dit is een grove fout!"

Vandaag de dag staat de informatie echter nog steeds verkeerd op de site!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 27 van 34
laatste antwoord

Re: eBay aanpassing verkoopskosten

Helemaal mee eens.


De zogenaamde kostenvereenvoudiging is daadwerkelijk het omgekeerde voor veel zakelijke verkopers.

 

In ons geval hebben we te maken met een kostenstijging tot wel het tienvoudige, vanwege de hoge waarde van items in de shop.

Zulke grote verandering (8%) zal de verkopen doen dalen door prijsstijging en motivatie om dmv ebay te verkopen ook.

 

Erg jammer dit.

Bericht 28 van 34
laatste antwoord

Re: eBay aanpassing verkoopskosten

Wat mij vooral stoort is dat Ebay overal anders is !

 

In het ene land is het 12 gratis foto's plaatsen, in het andere land slecht 1 en de rest betalen, dan betaal je weer meer plaatsingskosten voor het ene en minder voor het andere,  veel te veel verschillen.  Ook kan je meer doen op andere Ebaysites. Meer mogelijkheden.  Kan je makkelijker een voorstel laten doen, bij andere ebaysites weer niet.  ene enz enz.

 

Waarom maakt Ebay z'n kostenplaatje niet over de ganse wereld hetzelfde?

 

De moderator heeft ook nog geen antwoord gegeven om verschillende vragen.

 

Waarom wordt je naar ebay.com gelinkt als je de aanbiedingen van een forumlid wilt bekijken ?  Als die verkoper niets aanbied op .com dan zie je z'n aanbiedingen niet.

 

 

Johan

Bericht 29 van 34
laatste antwoord

Re: eBay aanpassing verkoopskosten

Waarom zou je dat willen? De commissie op verkoop in Amerika is 10% , de korting voor power sellers is er kleiner, de ebay winkels hebben er een beperking in het aantal artikels inbegrepen in de abonnementsprijs, in Amerika betaal je ook 10% commissie op de verzendkosten, etc! 

 

Dus ik heb er buiten enkele zaken zoals de betalende extra foto's (dewelke over twee weken toch gratis zijn), geen probleem mee dat eBay nog wat achterloopt op Amerika. 

Bericht 30 van 34
laatste antwoord