annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gewone verzending, alle risico voor verkoper?!

 

Ik ben vrij nieuw als verkoper, maar heb al redelijk wat stress omtrent verzendingen, meer bepaald de ontvangst. De meeste kopers willen een reguliere verzending (goedkoper) maar hoe zit het dan met het ontvangstbewijs. Inlichtingen ingewonnen bij ebay, paypal en bpost. Antwoord, gaat enkel met een aangetekende verzending met ontvangstbewijs of b-pack world. Dus allemaal dezelfde raad: aangetekende verzending (die dan wel een stuk duurder is) en die de meeste kopers niet willen. Bied ik een reguliere verzending aan, geen tracking, geen ontvangstbewijs, niets. Moest er dus iets fout lopen bij de post of ik heb met een fraudeur te maken ben ik, en mijn product en mijn geld kwijt. Ik stond toch effe perplex. Als ik enkel aangetekende verzendingen aangeef zal ik niet veel respons hebben denk ik. Weet dus effe niet meer wat te doen, al mijn aanbiedingen verwijderen? Heb ook gevraagd of het mogelijk was in de conversatie met de koper een afspraak te maken, indien gewone verzending ik niet voor de risico's kan instaan, maar ook dit wordt niet als erkenbaar beschouwd. Dat wil dus zeggen als ik gewone verzendingen aanbiedt, ik wel héél grote risico's neem. Goederen kwijt, geld kwijt en slechte feedbacks ook al heb ik alles netjes verzonden volgens de regels. Dit maakt me toch wel angstig. Iemand raad, ervaringen, aub laat het me weten.

Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Re: Gewone verzending, alle risico voor verkoper?!

die handschoenen wegen amper 70 gram

die longsleeve 200 gram

 

och ja, al die verschillende mogelijkheden taxipost etc ... kan zijn dat daar wel eens iets verkeerd staat ... klanten vragen het ook voor de zekerheid.

 

in Belgie verkoop ik dit niet, raar maar waar.  2 Broeken naar Texel Nederland, 1 shirt naar Texas en 1 shirt naar Thailand deze week.

 

Wat die postzegels beteft, is wat je op de foto ziet, "lot".  Maar staat inderdaad in enkelvoud.

 

Jaaah, ben aan 1 euro begonnen, Ebay raad dit ook aan om kopers te trekken maar als het slecht wilt, dan is dit ganse zegelvel voor 1 euro weg.     Dan is dit misschien teken na 10, dagen dat geen mens dit nog moet hebben.

 

Heb hier de verzendkost niet meegerekend, heb voor 1000 Bf. Belgische postzegels gekregen van iemand, dus kan er wel eens een lotje of 6 van af om gratis te versturen, ECHT gratis want de verzendprijs werd niet in het artikel gerekend zoals velen dus wel doen.  Vandaar ik "gratis verzending" iets belachelijks vind. Maar in dit geval dus niet.   ,-)

 

 

 

 

Bericht 11 van 12
laatste antwoord

Re: Gewone verzending, alle risico voor verkoper?!

Voila, heb een paar wijzigingen aangebracht.
Bericht 12 van 12
laatste antwoord