annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

Op een andere site zie ik een cdke te koop staan ,Ik stuur een mailtje naar de verkoper dat ik interesse heb in zijn cdke, ik vraag vriendelijk de verzendingskosten......Krijg ik een mailtje terug dat de verzendingskosten voor zijn cdke 3 euro's bedragen WABLIEF 3EURO...ik stuur hem een mailtje terug van als ik een cdke of dvdke verstuur ik maar aan 0,88 of 1,32 verzendingskosten zit.Omdat de cd niet veel kost vind ik toch dat ze het iet uit de verzendingskosten moeten halen he pffff .
Bericht 1 van 85
laatste antwoord
84 ANTWOORDEN 84

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

joaquin-antique
Community-lid
Volgens mij is het sinds kort nergens meer toegestaan om de PayPal kosten door te berekenen aan de kopers maar ik ben er ook niet 100% zeker van en de Hulp pagina's van PayPal werken tijdelijk niet zo goed.:-(
.
Afgelopen maandag kreeg ik een PayPal betaling van een Nederlander en die betaalde uit zichzelf 2 euro meer voor de kosten, terwijl ik daar helemaal niet om had gevraagd en het ook niet in mijn objectomschrijving heb staan. 😮
Sommigen zijn dat blijkbaar gewend en vinden dat zeker normaal?
Wel heel attent.



THE POWER OF ALL OF US™



Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 71 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

fromdad
Community-lid
Als er voor paypal extra kosten worden aangerekend, ongeacht het mag of niet, en je bent niet akkoord hiermee dan biedt je toch niet.

Ten tweede weet je ook (zou je moeten weten) als je een artikel aan een belachelijk laag prijsje koopt (0,10 euro) dat de eigenlijke prijs in de verzendingskosten doorgerekend wordt.

Onafgezien het feit dat dit niet mag en de verkoper hiermee bepaalde e-bay kosten omzeilt, biedt hierop niet als je daar geen vrede mee kunt nemen !
Het is aan e-bay om zulke personen eventueel op de vingers te tikken.

Als je de verzendings en betalingsvoorwaarden pas begint te lezen nadat je het artikel hebt gekocht is dat helemaal je eigen fout.

Evenzo met niet vermelde verzendingskosten: vraag deze voor je begint te bieden. Achteraf vermijdt je hierdoor veel tijdverlies en over en weer gemail.

In geval van problemen hoef je van e-bay zelf niet te veel hulp verwachten (mijn ervaring) Dus......
.
Bericht 72 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

joaquin-antique
Community-lid
Het is aan e-bay om zulke personen eventueel op de vingers te tikken.


Dan zullen toch eerst andere eBay leden deze mensen moeten aangeven. eBay zit echt niet alle veilingen na te kijken op onregelmatigheden. 😉

Maar ik vind verder dat je helemaal gelijk hebt, behalve met de laatste zin.
Ik heb heel goede ervaringen.



THE POWER OF ALL OF US™



Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 73 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

babajari
Community-lid
Ten tweede weet je ook (zou je moeten weten) als je een artikel aan een belachelijk laag prijsje koopt (0,10 euro) dat de eigenlijke prijs in de verzendingskosten doorgerekend wordt.

Oeps, voel me weer aangesproken... :8}

Niet iedereen die niet de kale portokosten rekent over één kam scheren a.u.b.
Ik reken ook voor mijn strips (die ik vanaf 1 euro aanbied) 1 euro extra bovenop de portokosten. Dat staat netjes vermeld. En dat heeft niets met de lage startprijs, maar alles met de spiksplinternieuwe doosjes waarin de strips verzonden worden.

Het is aan e-bay om zulke personen eventueel op de vingers te tikken.

Ebay is slechts een platform... blablabla...

Bericht 74 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

Ik check ook altijd de verzendkosten en indien het mij wat overdreven lijkt pas ik.

In sommige gevallen stel ik voor of de koerier het mag komen ophalen omdat dit goedkoper uitkomt, als de verkoper dan iets meer vraagt voor de verpakking heb ik daar geen problemen mee.

Als verkoper op dergelijke vraag dan negatief antwoord dan mag je er zeker van zijn dat zijn prijs in de verzendingskosten zit verrekend meen ik.

Ikzelf vind het ergens wel logisch dat de PP-kosten aangerekend worden, de verpakkings- en verzendingskosten worden toch ook aangerekend? Volgens mij zijn dit allemaal kosten die de verkoper toch niet hoeft te dragen.

De verzending betaald de koper en de PP kosten mag niet, ik vind dit meten met twee meten en gewichten.Koper is trouwens toch niet verplicht met PP te betalen?
Bericht 75 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

fromdad
Community-lid
@Babajari
Indien je vanaf pagina 1 had gelezen zou je ook begrijpen wat ik bedoel met deze zin: "Ten tweede weet je ook (zou je moeten weten) als je een artikel aan een belachelijk laag prijsje koopt (0,10 euro) dat de eigenlijke prijs in de verzendingskosten doorgerekend wordt."

Ik doel hier op een artikelprijs van 0,10 Euro en Eur 65,00 verzendingskosten, dat noem ik overdrijven, lees eerst alles aub.

Sorry, ik heb het woordje "soms" vergeten. Het spijt me dat je jezelf hierdoor aangesproken voelt.
Bericht 76 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

babajari
Community-lid
Ik lees ook alles! Heb zelfs m'n bril op. Ik vond de zin zoals je hem neerzetten gewoon te algemeen.

Je mag trouwens mijn bril wel even lenen, want er stond geen 65 euro maar 65 GBP. 😉

Ik ben het helemaal met je eens dat er te vaak WINST wordt gemaakt met verzendkosten. Dat praat ik niet goed. Maar waar velen niet bij stilstaan is dat verzending vanuit dat soort landen vaak helemaal niet zo goedkoop is. De Belgen klagen wel eens over de tarieven van de Post, maar de Chinese post kan er ook wat van hoor!

Bericht 77 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

Er is hier 1 ding zeker:

Ebay en Paypal zijn de grote winstpakkers.

De rest denkt dat ze winst maken, de professionele
verkopers buiten beschouwing gelaten.

Als je alle kosten optelt, blijft er bitter weinig over. Je kan beter met je voeten omhoog in de zetel blijven liggen.




Everything You Always Wanted to Know About PayPal But Were Afraid to Ask...

http://forums.ebay.com/db2/forum.jspa?forumID=97
Bericht 78 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

Hallo Vadertje, is een tijdje geleden niet?
Uw standpunt treed ik bij, je word idd niet rijk van verkopen via Eb.
Op sommige dingen verdien je wat en op andere is het de moeite niet.
Vandaar dat ik het ook logisch vind dat verkoper zijn onkosten zoals verzending en PP verrekend met koper.
Koper koopt dan dikwijls nog goedkoop, zelfs met deze kosten.
Ik ben wel voorstander dat verkoper dan eerlijk zijn kosten bekend maakt zoals op de aanbiedingen die ik reeds gezien heb, ik hou niet van dat "verdoken" gedoe.
Bericht 79 van 85
laatste antwoord

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

4403jacqueline
Community-lid
ik betaalde 10,00 dollar voor een pakje vanuit belgie waterloo naar turnhout verpakking gebruikte doosje rechter boven hoek 3,50 euro postzegel wil verkoper nu meer winst maken via port ,?INHOUD WAS 14,50 dollar
Bericht 80 van 85
laatste antwoord