annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

rekent de Post illegale kosten aan?

bridey_2005
Community-lid

Vandaag kreeg ik een pakje aan uit de USA, een geschenk met een waarde onder de 45 euro, waar dus wettelijk geen duanekosten op moeten betaald worden. Toch moest ik er 10 euro taks op betalen. Het bleek niet door de douane te komen, maar het was DE POST zelf, die oordeelde dat ze het recht hebben om OP ELK PAKJE dat buiten de EU ons land binnen komt, 10 euro taksen te mogen eisen. Nergens vind ik daar iets van terug op hun website en ze kunnen me ook niet zeggen binnen welk wettelijk kader ze dat doen. Met andere woorden: de post maakt misbruik van de douanediensten. Blijkbaar zien die ook geen cent van die 10 euro. Het is louter voor DE POST zelf! Met andere woorden: de post steelt op die manier en ik voel me gedupeerd. Zijn er hier nog mensen in dezelfde situatie? Persoonlijk vind ik de De Post bij deze veroordeeld mag worden, voor het niet naleven van onze importwetten en ik hoop dat er genoeg mensen zijn die mijn oordeel delen, zodat deze diefstal eindelijk stopt. Het is niet bevorderlijk voor de internationale (internet) handel en nog minder voor het imago van de douane, de post en het imago van ons land in het generaal. Het wordt hoog tijd dat men daar iets aan doet.

-- Bewerkt door martijn@ebay.com om 28 Oct 2010 12:47 CEST
Bericht 1 van 55
laatste antwoord
54 ANTWOORDEN 54

rekent de Post illegale kosten aan?

zowiedot
Community-lid
pagina 15 van Practische Gids voor uw briefwisseling :

Wanneer de kosten voor het vervullen van de douaneformaliteiten hoger liggen dan de verschuldigde taksen, rechtingen en heffingen, dient u alleen een forfaitair bedrag van € 10 te betalen voor de presentatiekosten inzake douaneformaliteiten.

de Gids is beschikbaar als download op de site van de Post.
zowie
Bericht 2 van 55
laatste antwoord

rekent de Post illegale kosten aan?

bridey_2005
Community-lid
Het gaat hier wel over zaken die normaal taksvrij zouden moeten zijn. Bedragen onder de vrijstellingslimiet, dus vind ik het verkeerd dat de post er eens kosten op gaat rekenen. Deze forfait is enkel en alleen voor de post, daar hebben de douane niets mee te maken. Dat heeft men mij verzekerd.
Bericht 3 van 55
laatste antwoord

rekent de Post illegale kosten aan?

bridey_2005
Community-lid
Mag ik er ook op attent maken dat deze zending niet bij de douane bekend scheen te zijn? Ik heb vandaag verschillende telefoontjes gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat die 10 euro louter en alleen van en door de post is. De douane weet van niets. Het zijn geen taksen waar zij iets mee te maken hebben, omdat ze het over een pakket gaat, dat onder de vrijgestelde waarde ligt.
Vandaar dat ik het erg vreemd vind. De loketbediende in mijn postkantoor had het taksformulier dat er bij stak, ook nog nooit gezien en er ontbrak ook een mededeling voor de overschrijving van die 10 euro dat ze moest doen. Daarom ben ik dus niet van plan om het er bij te laten zitten.
Bericht 4 van 55
laatste antwoord

rekent de Post illegale kosten aan?

aakdeck
Community-lid
go for it ;-) *
s.o.s
leuk als alles volgens de reglementeringen gebeurt 🙂
*
s.o.s
leuk als alles volgens de reglementeringen gebeurt 🙂
Bericht 5 van 55
laatste antwoord

rekent de Post illegale kosten aan?

rozemieke
Community-lid
Ieder pakje dat ik de laatste tijd ontving uit de usa, en aangeduidt onder de 40dollar, heb ik 9,90€ taksen op moeten betalen.
Ik heb het ook al eens nagevraagd, maar niemand weet waarom.
Gratis sniper, klik hier

Gratis sniper, klik hier
Bericht 6 van 55
laatste antwoord

rekent de Post illegale kosten aan?

zowiedot
Community-lid
ik weet wel waarom, maar zal het niet nog eens posten als er toch niemand is die de moeite doet om te lezen 🙂
Bericht 7 van 55
laatste antwoord

rekent de Post illegale kosten aan?

rozemieke
Community-lid
Gevonden!

kristofke789 (72 ) aanbiedingen bekijken 13-04-07 22:39 CEST 12 van 26

Eingelijk zit de grootste kost van heel dat douane gedoe gewoon in de kost die De Post aanrekend aan de Douane om de invoertaks en de btw terug bij hen te krijgen

op boeken en cd's zijn zo'n taxen verwaarloosbaar, ocharme een euro of twee misschien. Maar om die twee euro bij de douane te krijgen rekent de post 10 euro of zo aan om dat geld bij hen te krijgen

dat staat ook duidelijk op de "factuur" die je er bij krijgt

de douane zegt ook duidelijk dat deze kost te vermijden is door de zending te weigeren, en enkele dagen later zelf te komen ophalen in Brussel X, dan zijn de transactiekosten van de Post gratis.

Maar ja, niet iedereen woont in Brussel.


zowiedot (202 ) aanbiedingen bekijken 17-05-07 15:03 CEST 21 van 26

Wanneer de kosten voor het vervullen van de douaneformaliteiten hoger liggen dan de verschuldigde taksen, rechten en heffingen, dient u alleen een forfaitair bedrag van € 10 te betalen voor de presentatiekosten inzake douaneformaliteiten.

bron : Praktische Gids voor uw briefwisseling (De Post)

Gratis sniper, klik hier

Gratis sniper, klik hier
Bericht 8 van 55
laatste antwoord

rekent de Post illegale kosten aan?

zowiedot
Community-lid
met alle respect rozemieke, dit stond al in mijn posting #1 :^O
Bericht 9 van 55
laatste antwoord

rekent de Post illegale kosten aan?

rozemieke
Community-lid
Je hebt gelijk zowie, maar ik zie enkel altijd de laatste postings.
Ik herinnerde me dat dit al eens aangekaart was, dus ben ik op zoek gegaan.
En had dus 2 antwoorden gevonden die anderen konden helpen.
Weet jij misschien waarom ze niet altijd die kosten toepassen?
Gratis sniper, klik hier

Gratis sniper, klik hier
Bericht 10 van 55
laatste antwoord