annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ebay heeft het lef te ontkennen dat er een betaling is uitgevoerd ondanks de nodige bewijsstukken

als ebay het lef heeft om schritelijke betalingsbewijzen naast zich neer te leggen, die in hun bezit zijn, is dit grandioos medewerken aan oplichting, ik ben mijn overgeschreven gelden kwijt dank aan het onvolprezen ebay personeel, maar ga het hier zeker niet bij laten,

wat kan een koper meer doen dan betalen en een bankuittreksel overmaken aan verkoper en ebay, eerlijk graag !!!!!!!!!!

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen

Re: ebay heeft het lef te ontkennen dat er een betaling is uitgevoerd ondanks de nodige bewijsstukk

eBay gaat hier niet over, kijkt u eens naar de eerste zin van elke veiling:

De verkoper draagt de volledige verantwoordelijkheid voor het aanbieden van dit object.

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Bericht 3 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Re: ebay heeft het lef te ontkennen dat er een betaling is uitgevoerd ondanks de nodige bewijsstukk

Ik denk niet dat Ebay dergelijke bewijsstukken "naast zich neerlegt" maar Ebay kan hier weinig aan doen behalve de verkoper in kwestie aanspreken en in voorkomend geval diens account beperken of blokkeren.

Ebay kan een verkoper niet dwingen te versturen, net zomin zij een koper kunnen dwingen te betalen.

Ebay zal hier wel bemiddellen maar meer kunnen zij heus niet doen als de verkoper het been stijf houdt.

Heb je betaald met bankoverschrijving en gaat het om een klein bedrag sta je met je rug tegen de muur, is het een groot bedrag rest je niks anders dan klacht neerleggen bij de politie in de hoop dat het aprket er gevolg aan geeft.

Betaalde je met een kredietkaart kan je bij je CC-maatschappij (Mastercard, Visa... ) wel een claim indienen.

Bericht 2 van 15
laatste antwoord

Re: ebay heeft het lef te ontkennen dat er een betaling is uitgevoerd ondanks de nodige bewijsstukk

eBay gaat hier niet over, kijkt u eens naar de eerste zin van elke veiling:

De verkoper draagt de volledige verantwoordelijkheid voor het aanbieden van dit object.

 

 

Bericht 3 van 15
laatste antwoord

Re: ebay heeft het lef te ontkennen dat er een betaling is uitgevoerd ondanks de nodige bewijsstukk

het is niet omdat je denkt dat ebay deze bewijzen naast zich neerlegde, maar het IS zo !!!!

ebay heeft op geen enkel ogenblik gevolg gegeven op mijn meerdere mails en nu nog niet, behalve wat automatische rommel waar je niets aan hebt, ga morgen via bank, die de overschrijven uitvoerde op 22.12.14 aankoop 21.12.14 informeren en dan kan ik verder.

ebay laat steeds weten: contacteer verkoper! heb verkoper 5 x betalingformulier gezonden, géén antwoord!

heb dit laten weten aan ebay plus betalingsbewijs, géén gevolg !!! behalve dat de verkoop geannuleerd is wegens niet betalen !

wat kan je meer doen dan bewijs van betaling overmaken aan verkoper en laten weten aan ebay !!! z i e l i g

Bericht 4 van 15
laatste antwoord

Re: ebay heeft het lef te ontkennen dat er een betaling is uitgevoerd ondanks de nodige bewijsstukk

Ebay is gewoon een platvom.Zij bezitten die goederen niet.

Zij kunnen die verkoper aanmanen om te verzenden ,maar meer ook niet.

Wat zouden die volgens jou moeten doen?

Bij de bank zal je weinig succes hebben ,als je per overschrijving betaalde.

Anders moet je bij de politie een PV  laten opmaken.

 

Betaal in de toekomst met PAY PAL ,dan krijg je je betaling terug ,als de verkoper geen trackingnummer kan voorleggen.

Bericht 5 van 15
laatste antwoord

Re: ebay heeft het lef te ontkennen dat er een betaling is uitgevoerd ondanks de nodige bewijsstukk

"Ebay is gewoon een platfom"

 

Sorry, met alle respect. Maar laat me aub niet lachen. Dat Ebay slechts een platform is en zich voor de rest van niets iets aantrekt is wat ze iedereen willen laten geloven. In de praktijk steken ze hun neus in iedere vierkante mm van uw business.

 

* Zoekresultaten die volledig gemanipuleerd worden met hun state of the art zoekrobot Cassini (Can't See Me). Een paar dozijn items voor 10 dagen op Ebay zetten en de enige aanbiedingen met een page view degene waar we zelf op geklikt hebben???????????????  De ene verkoper die zijn verkoop volledig ziet kelderen terwijl tegelijkertijd een andere verkoper verkoopt als nooit voorheen???????

 

* PayPal die door iedereen zijn strot geramd wordt terwijl er voor België veel populaire betaalmethodes bestaan als bancontact e.d. Hier is Ebay natuurlijk geen eigenaar en kan dan geen 2 keer langs de kassa passeren.

 

* Koop een iets splinternieuw, gebruik het 2 weken en ga dan terug naar de winkel. Simpel in een normale winkel nemen ze dat niet terug tenzij het echt een fabricage fout is. Op Ebay kan je alles terug sturen. Het volstaat om via PayPal klacht neer te leggen dat het niet aan de beschrijving voldoet. Of het nu waar is of niet. De koper krijgt toch gelijk.

 

* Als je als zakelijke verkoper iets op Ebay zet ben je verplicht een retourbeleid op te stellen. De enige optie die Ebay hier biedt is aangeven hoeveel dagen retour je aanbied. Optie om geen retouren te aanvaarden omdat je 2dehands spullen verkoopt kan niet.Tof voor verkopers die bv. ondergoed verkopen. Ken je één winkel waar je gedragen ondergoed terug mag binnenbrengen?

 

 

En dan heb ik het enkel voor zaken voor Ebay België. Als ik naar het buitenland ga kijken:

 

* De outlet shops waar duidelijk andere regels gelden. Verkopen veel, maar hebben vaak ook zeer slechte feedback (100den slechte feedbacks per maand). Zijn allemaal top verkoper. Dat gaat nu al zo ver dat bij sommige van die outlets geen feedback meer getoond wordt in hun listings.

 

* Verkoopscommissie op verzendkosten: wat doet Ebay om een commissie op die verzendkosten te verdienen? Dat is tussen de koper en verkopen

 

* Dan is het in de states ook het global shipping programma waar verkopers willens nillens deel van moeten en zullen uitmaken.

 

En het enige wat Ebay bereikt heeft is dat ze een ooit geweldige site compleet kapot gemaakt hebben. Ik stond vroeger op de bres om Ebay te verdedigen. Ik zal er nu gans mijn leven geen positief woord meer over zeggen. Het enige waar die op uit zijn is op wat ooit hun trouwste verkopers waren zo hard mogelijk te kloten.

 

 

Bericht 6 van 15
laatste antwoord

Re: ebay heeft het lef te ontkennen dat er een betaling is uitgevoerd ondanks de nodige bewijsstukk

De vraagsteller was een koper,geen verkoper.

Kopers worden door ebay extra in de watten gelegd vind ik.

Maar als de vraagsteller iets gekocht heeft van een oplichter ,kunnen ze alleen dat account schorsen.

 

Kopers willen ditwijls het onderste uit de kan,het moet liefst gratis zijn  en zijn makkelijke slachtoffers voor oplichters ,dikwijls hun eigen fout ,want gratis bestaat niet.

Vroeger was ebay werkelijk veel leuker!

Bericht 7 van 15
laatste antwoord

Re: ebay heeft het lef te ontkennen dat er een betaling is uitgevoerd ondanks de nodige bewijsstukk

Dat eBay 'slechts een platform is', hoor je steeds als laatste uitvlucht, wanneer ze niks willen doen, al zijn de bewijzen klaar en duidelijk.  Veelal zie je dat er steeds 1 enkele regel geldt bij eBay: wie het meeste geld binnen brengt heeft altijd gelijk.

Bericht 8 van 15
laatste antwoord

Re: ebay heeft het lef te ontkennen dat er een betaling is uitgevoerd ondanks de nodige bewijsstukk

En het kan nog erger !

Het geval waar ik nu in zit.

De verkoper kan de vooraf gemaakte overeenkomst betreffende levering niet nakomen en ik zeg dan ook dat ik enkel negatieve feedback kan geven.  De verkoper had geëist (zelfs 2x én via eBay) dat een gedeelte buiten eBay om moest betaald worden.  €19,00.  Dus, zegt de verkoper, die de achterpoortjes wel blijkt te weten, dat hij de verkoop wil annuleren.  Mij goed, maar dan wel op voorwaarde dat ik ook die €19,00 terug krijg.  Hij belooft me, schriftelijk via eBay, het volledige bedrg te zullen terug betalen.  Er komt niks, helemaal niks.  Enige mogelijkheid: claim bij Paypal wegens niet levering.  Ik wordt in het gelijk gesteld, en krijg alles terug behalve die €19,00.  Ik rapporteer het aan eBay: niks, geen antwoord.  Paypal had me nochthans schriftelijk beloofd om dat terug te vorderen.  Maar dat is niet alles: nu begint het circus pas.  En dit zou een handleiding kunnen worden voor malafide personen, eens die deze truuk ook door hebben:

- De man wacht tot Paypal heeft terug betaald maar niet het volledige bedrag dus).

- Dan dient hij, u hoort het goed, een geschil in wegens 'niet betaald'.  Blijkbaar is er iets héél outs in het systeem, want hij kan dit zomaar, terwijl het systeem aanduidt dat ik betaald heb, en het teruggevorderd werd.

- Geloof het of niet, maar ik krijg een aantekening wegens niet betalen !!!!!!

- Protest ingediend via het reguliere formulier.

- Ik krijg bericht dat de aantekening verwijderd werd.  Logisch, alle bewijzen zijn daar.

- Maar het circus is niet teneinde: enkele minuten na hun bericht dat het verwijderd werd, krijg ik terug bericht dat ik een aantekening wegens niet-betalen heb gekregen, en dat ik daartegen kan protesteren.  Ongelooflijk, maar echt waar.

- Ik ga door dezelde procedure met bewijsstukken, en wat denk je dat er gebeurt ?  Juist ja: ik krijg als antwoord dat ik een aantekening wegens niet-betalen heb gekregen, net hetzelfde bericht als voorheen.  Kafka werd 'de broek afgedaan', met straatlengten voorsprong.

 

Maar het ergste komt nog: doordat ik (onterecht) als niet-betaler was aangemerkt, kreeg de verkoper het recht om mijn commentaar bij de feedback te verwijderen.  Jawel, achterdeurtjes ontdekken en die door eBay laten gebeuren, wijst dus héél duidelijk op eBay's politiek van: 'wie het meeste binnen brengt heeft altijd gelijk'.  Voor wie het wil weten: ik had als commentaar geschreven dat de verkoper zijn woord niet hield en €19,00 van mij gestolen had.  100% de waarheid, die eBay kende.  Je wordt dus beloond voor malafide praktijken en voor het gebruiken van achterpoortjes, volledig toegestaan door eBay.  Kan het allemaal nog gekker ?

Bericht 9 van 15
laatste antwoord

Re: ebay heeft het lef te ontkennen dat er een betaling is uitgevoerd ondanks de nodige bewijsstukk

eBay is slechts een computerprogramma, in elkaar gezet door onderbetaalde tweederangs programmeurs en aangestuurd door slechts één principe namelijk: winstmaximalisatie.

Dan valt dit best wel weer heel goed te duiden.

Bericht 10 van 15
laatste antwoord