annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay nieuwigheden

Systeem van anonieme bieders van het type a***b later deze week uitgebreid tot alle veilingen op com, ongeacht het bedrag van de veiling.

*** Protecting Bidders & Combating Online Fraud***

http://www2.ebay.com/aw/core/200803.shtml#2008-03-03092747

De kans is groot dat het binnenkort hier ook in voege komt.

Dit systeem is enkele weken eerder al ingevoerd op eBay Australië. Vanaf toen hebben alle veilingen aangeboden op eBay Australië, ook deze van maar enkele dollars, anonieme bieders.

Het is niet te verwonderen dat eBay zijn testen eerst doet op een kleinere Engelstalige site zoals eBay Australië zodat de beestjes er uit zijn voor het op ebay.com komt. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Australië beet ook de spits af door meer dan een jaar terug in alle categorieën te beginnen met anonieme bieders bij veilingen met hoge bedragen. Een tijdje daarna kwam het algemeen in voege op com en de rest van eBay.

Terugvinden van door eBay verwijderde veilingen

Nog een voorbeeld hiervan is aan het lopen. Een bron van ergernis voor verkopers is dat wanneer eBay aanbiedingen verwijdert wegens schending van het aanbiedingsbeleid, de verkoper deze aanbiedingen, rekening houdende met de overtreding, helemaal opnieuw dient op te stellen. Eind vorig jaar zei ebay.com hier iets aan te willen doen. En zie, sinds vorige week kunnen verkopers op ebay.com.au hun verwijderde items terugvinden in hun eBay zodat ze die na verbetering terug gemakkelijk kunnen listen. Zal logischerwijze binnenkort waarschijnlijk uitgebreid worden naar com en andere eBay sites.

***Making it easier to recover listings***
http://www2.ebay.com/aw/au/200802251100232.html

Bericht 1 van 478
laatste antwoord
477 ANTWOORDEN 477

Ebay nieuwigheden

Verdwijnen van oude mijn eBay en het oude zoeksysteem

Voor degenen die ervoor kozen om de oude mijn eBay en het oude zoeksysteem te blijven gebruiken: op eBay UK en eBay.com is aangekondigd dat de oude mijn eBay definitief zal verdwijnen op 20 januari 2009, en de oude zoekfunctie begin maart 2009. Dus veel kans mag men zich op eBay.be rond die tijd ook verwachten aan deze wijzigingen.
My eBay update
On 20th January 2009, we’ll retire the current My eBay design and switch to the new one.
If you'd previously opted out of the My eBay test, please opt in and try the new version.

Retirement of old search system
Earlier this year (2008) we introduced a new search system. A small percentage of users chose to stick with the old system using an opt-out link. At the start of March, we're retiring the old search completely, so any users who opted out of the new search will be automatically redirected to the new search system.

http://www2.ebay.com/aw/uk/200812191104222.html
http://www.auctionbytes.com/cab/abn/y09/m01/i07/s02

Nieuw beoordelingssysteem in de maak

Men is op eBay aan het werken aan een nieuw beoordelingssysteem, is blijkbaar nog in een vroeg stadium.
Enkele snippets van de pink (Griff) hierover op het forum op eBay.com:
DSRs are causing too many otherwise good sellers (and sometimes excellent sellers) more grief, angst and anxiety than any one of us here imagined or ever intended. In fact, anxiety was never the goal or intention. It's no secret we are revisiting the entire concept. I have stated before (on the show I think) so I don't risk pulling open the kimono too wide, that a new reputation feature is in the works. What I have seen so far is really amazing.
………..
The reputation system design that I have seen is extremely encouraging. But, I cannot pre-announce something that is still in the early stages of design and testing.
………..
Nothing is off the table, and I have in fact, alluded several times on the air an in this thread that a very different reputation system is under consideration as we speak. (Don't ask me to elaborate at this point. I can't and I won't)
1. Q: Will DSR be scrapped for something that actually works or for nothing at all?
A: Possible but too early to say.
2. Q:Will Best Match be scrapped since it's not logical to manipulate the placement of timed auctions?
A: No. Improved and refined, but not "scrapped."

Forums op eBay.com krijgen een upgrade dit jaar
Gebeurt er iets op eBay.be?
Our discussion platform is scheduled for an upgrade this year and the new platform may make it easier to conduct this ongoing Q&A with a different set of processes.

Bericht 311 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

't zal gvd gaan tijd worden dat ze eindelijk iets aan die DSR's en de feedbackopties gaan doen.

Ik durf al lang geen geschillen meer openen voor onbetaalde objecten. De BTW op de portkosten neem ik ook al voor mijn eigen rekening en ik bied op 3/4 van mijn aanbod gratis verzending aan.

En nog krijg ik van enkele slechte DSR op de verzendkosten.

Sinds begin deze maand verstuur ik ook telkens de link naar de posttarieven mee als ik een kilopost moet versturen. Ik reken zelfs nog de oude prijs aan vermits ik een schone voorraad vignetten had ingedaan in december.

Mijn feedbacks zijn allemaal uiterst positief, maar die DSR is echt een jojo.

Dat ze dus maar rap die wijzigingen uit de doeken doen en ze invoeren ook. Slechter dan nu kan het al niet meer worden.

Photobucket
Bericht 312 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Forums op eBay.com krijgen een upgrade dit jaar
Gebeurt er iets op eBay.be?

Opheffing? Sluiting?
De Forums op eBay.com zouden toch genoeg moeten zijn?
Het is hier toch op sterven na dood. ]:)

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 313 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Maar J.A. ! de eBayers die geen Engels verstaan kunnen niet terecht op het eBay.com Forum.

m.

m.
Bericht 314 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

@ hotfix-paradise

Als je zo moet gaan werken kan je beter stoppen, als je kilopostzegels genoeg koopt is het de bedoeling dat je er zelf wat profijt op doet als ze opslagen.

Nu ga je beginnen werken alleen voor Ebay winst te bezorgen.
Jij mag al het werk doen en moet oppassen voor uw DSR,
wij hebben daar al genoeg uit geleerd en bieden nog in 1 shop enkele dingen aan.
Alle andere onze 5 Ebay accounts worden niet meer gebruikt.

We verkochten gemiddeld +- 400 a 500 producten per maand, maar als je er haast niks op verdiend doordat je je al hun nieuwe regeltjes moet volgen.
Nu verkochten we er vorige maand maar 6 of 7 en verkopen we evenveel via andere wegen en verdienen we meer, en moeten we de feestjes van Ebay niet meer sponseren.

WERK NIET VOOR EEN ANDER....
Bericht 315 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Maar J.A. ! de eBayers die geen Engels verstaan kunnen niet terecht op het eBay.com Forum.

Bestaan die dan nog in deze tijd? 🙂

Maar alles is toch te vinden op de Help pagina's en anders via een mailtje naar de Klantendienst?

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 316 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Even op een rijtje : DSR afschaffen ?
Het is beter de DSR's gewoon te gebruiken als informatief .
Nieuwe "mijn ebay" en "zoekfuncties" invoeren zal het wel moeilijker maken voor kopers .
Bericht 317 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

eBay maakt resultaten 4de kwartaal 2008 bekend
Verkoopsite doet het niet goed, PayPal blijft de kip met de gouden eieren.

eBay Marketplaces Down 12% in 4th Quarter, PayPal Solid
http://www.auctionbytes.com/cab/cab/abn/y09/m01/i22/s01

Enkele weetjes

Aanbiedingen bekijken die nog niet in de zoekresultaten zijn opgenomen

Klikken op aanbiedingen bekijken naast de naam op het forum, of op de aanbiedingspagina, of via uitgebreid zoeken.
Dan krijgt men iemands lopende aanbiedingen te zien die in de zoekresultaten zijn opgenomen.
Klik vervolgens in de rechterbovenhoek van die pagina op de link Alleen onbewerkte tekst en dan krijgt men de lijst van alle lopende aanbiedingen van deze persoon, inbegrepen deze die nog niet geïndexeerd zijn door de zoekmachine.

Aanbiedingen melden

Bijvoorbeeld om een duidelijk frauduleuze aanbieding die er op uit is kopers op te lichten te melden kan men links onder op de aanbiedingspagina de link “dit object melden” klikken. En dan wordt het de melder gemakkelijk gemaakt.

Terug naar objecten | Dit object melden | Afdrukvriendelijke versie | Verkoop een gelijkaardig object

Bericht 318 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Verkoopsite doet het niet goed,

om iets te kopen moet je het eerst vinden ,de nieuwe zoekmachine helpt je wel om het niet te vinden .
Gewoon de kopers helpen om minder geld uit te geven.

PayPal blijft de kip met de gouden eieren
paypal zal wel het volgende slachtoffer worden als kopers minder uitgeven.
Bericht 319 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

paypal zal wel het volgende slachtoffer worden als kopers minder uitgeven.

Daar heb ik zo mijn twijfels bij hoor. Ebay doet er alles aan om de andere betalignsmogelijkheden zo weinig mogelijk te laten opvallen.
Sedertkort krijg ik in 80% van de gevallen betalingen binnen via Paypal, ongeacht het aankoopbedrag. Zeker snelle kopers die de afhandelingsmails niet afwachten komt dit probleem voor.
Mensen met een lage feedbackscore (vrij nieuwe gebruikers van de site dus) betalen dan ook nog eens per aangekocht stuk ook al kopen ze 10 stuks bij dezelfde verkoper) en dit zorgt dan weer telkens voor het aangerekende basisbedrag van 0,35 euro.

Ja, je kan de betalingen dan annuleren en een nieuw betalingsverzoek verzenden maar dan ervaar ik dat de kopers wantrouwig reageren en sommige zelfs helemaal niet meer betalen

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 320 van 478
laatste antwoord