annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay nieuwigheden

Systeem van anonieme bieders van het type a***b later deze week uitgebreid tot alle veilingen op com, ongeacht het bedrag van de veiling.

*** Protecting Bidders & Combating Online Fraud***

http://www2.ebay.com/aw/core/200803.shtml#2008-03-03092747

De kans is groot dat het binnenkort hier ook in voege komt.

Dit systeem is enkele weken eerder al ingevoerd op eBay Australië. Vanaf toen hebben alle veilingen aangeboden op eBay Australië, ook deze van maar enkele dollars, anonieme bieders.

Het is niet te verwonderen dat eBay zijn testen eerst doet op een kleinere Engelstalige site zoals eBay Australië zodat de beestjes er uit zijn voor het op ebay.com komt. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Australië beet ook de spits af door meer dan een jaar terug in alle categorieën te beginnen met anonieme bieders bij veilingen met hoge bedragen. Een tijdje daarna kwam het algemeen in voege op com en de rest van eBay.

Terugvinden van door eBay verwijderde veilingen

Nog een voorbeeld hiervan is aan het lopen. Een bron van ergernis voor verkopers is dat wanneer eBay aanbiedingen verwijdert wegens schending van het aanbiedingsbeleid, de verkoper deze aanbiedingen, rekening houdende met de overtreding, helemaal opnieuw dient op te stellen. Eind vorig jaar zei ebay.com hier iets aan te willen doen. En zie, sinds vorige week kunnen verkopers op ebay.com.au hun verwijderde items terugvinden in hun eBay zodat ze die na verbetering terug gemakkelijk kunnen listen. Zal logischerwijze binnenkort waarschijnlijk uitgebreid worden naar com en andere eBay sites.

***Making it easier to recover listings***
http://www2.ebay.com/aw/au/200802251100232.html

Bericht 1 van 478
laatste antwoord
477 ANTWOORDEN 477

Ebay nieuwigheden

@roco

Daar kan "die" Burin niks aan doen volgens mij, die krijgt ook alleen maar orders van het oppergezag in Amerika die hij moet opvolgen. 😉

Natuurlijk gaan heel veel verkopers afhaken. Ik ga ook langzaamaan "afbouwen" of eens zien hoe het anders, beter kan.
Ik voel er niks voor om eBay te blijven sponsoren en door al die ridicule regeltjes is er ook geen lol meer aan vind ik.
Het is alleen erg jammer dat er geen vergelijkbaar alternatief is.

.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 181 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

@huwitte
En had u ook via “Additional ship to locations - buyers contact for costs”, “will ship worldwide” geselecteerd zonder verzendkosten op te geven? Dan zouden Nederlanders zonder problemen moeten kunnen kopen.

Ik heb een TL update gedaan maar bovenstaande optie is nergens te vinden.

Bericht 182 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Eigenaardig

De quote in vorige post is als men kijkt op het verkoopformulier, maar (updated) turbo lister bij mij heeft soortgelijke opties.

Als ik in turbo lister kijk, eBay site US,
en ik klik op de button “shipping options” onderaan het vak “shipping options”,
dan krijg ik een nieuw venster waar ik naast de tab “domestic”, de tab ”international” kan klikken,
en als ik dat doe kan ik in dit venster onder “additional ship to locations” “wordwide” selecteren zonder verzendkosten op te geven, net als in het verkoopsformulier.

PayPal is bij mij wel ingesteld als betaalmogelijkheid, nodig voor UK en AU, maar hoogstwaarschijnlijk bij u ook.

Bericht 183 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Mobiel eBayen met iPhone en iPod Touch in België
zoeken, toegang tot “mijn ebay”, aanbiedingen bekijken, bieden, betalen

Sunnyvale, Calif. - Sept. 23, 2008
eBay Launches New Mobile Application for Consumers in Europe
http://news.ebay.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=336380
eBay Mobile application is available today, in the U.S. as well as internationally in the following countries: Australia, Austria, Belgium, Canada, France, Germany, Ireland, Italy, Netherlands, UK, Spain, and Switzerland.

Bericht 184 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

@huwitte
Als ik in turbo lister kijk, eBay site US,
en ik klik op de button “shipping options” onderaan het vak “shipping options”,
dan krijg ik een nieuw venster waar ik naast de tab “domestic”, de tab ”international” kan klikken,
en als ik dat doe kan ik in dit venster onder “additional ship to locations” “wordwide” selecteren zonder verzendkosten op te geven, net als in het verkoopsformulier.

Ja, ja, ik heb het gezien.
Ik was in de war met uw opmerking “Additional ship to locations - buyers contact for costs” want dat laatste staat nergens.

Bedankt!

Bericht 185 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Gebruikers eBay US kunnen alleen PayPal gebruiken

woensdag 24 september 2008 - Door: Donato Ranzato

Het lijkt wel of eBay het leuk vindt om grote groepen gebruikers tegen de haren in te strijken. Ondanks dat veel kopers en verkopers boos zijn om eerdere beleidsaanpassingen gaat eBay nu doorvoeren dat gebruikers van de Amerikaanse eBay-site vanaf eind oktober alleen nog betalingen kunnen doen via PayPal.

In juli bepaalde eBay Australia dat PayPal het enige betalingssysteem is dat verkopers en kopers kunnen gebruiken om producten mee af te rekenen. Australische gebruikers waren zo boos en verontwaardigd dat de Australische overheid een onderzoek is gestart naar mogelijke illegale productkoppelingen en anticompetitief gedrag van de veilingdienst.

eBay US trekt zich niets aan van de commotie "down under". Vanaf eind oktober kunnen gebruikers van de Amerikaanse eBay-site niet meer met cheques of international money orders betalen. Alle betalingen moet geschieden via eBay's eigen PayPal-betalingssyteem.

eBay US verwacht dat het nieuwe beleid meer gebruikers naar de veilingsite zal leiden. Wij verwachten echter dat opnieuw grote groepen gebruikers de veilingsite de rug zullen toekeren.

Bron: The Register

http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2344074

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Bericht 186 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Ja, zoals vorige maand aangekondigd bij de grote veranderingen op COM gaan ze naar uitsluitend elektronische betaalmiddelen op eBay.com. Betaling met CC (zonder PayPal) blijft daar ook nog mogelijk bij eBay verkopers die dit aanvaarden. ProPay wordt ook aanvaard door eBay, het is een betaalsysteem dat met CC werkt, maar ik denk dat het nog duurder is dan PayPal, dus uit die hoek heeft PayPal weinig concurrentie te vrezen.
Andere betaalmiddelen blijven mogelijk, maar de verkoper mag ze niet aanbieden in zijn listing, de vraag moet van de koper komen.

starting in late October, 2008, we are moving to 100% electronic payments - credit cards, ProPay, or PayPal.
checks and money orders will no longer be accepted on eBay.com

http://www2.ebay.com/aw/core/200808200704212.html

Bericht 187 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

eBay US verwacht dat het nieuwe beleid meer gebruikers naar de veilingsite zal leiden.:^O
Alle gebruikers zonder paypal zullen van gewoon van ebay verdwijnen.In de us heeft ebay een echte zware concurrent die alle kopers/verkopers gewoon zal overnemen.
Bericht 188 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

eBay Duitsland
Maximum verzendkosten in alle rubrieken

Het pilootproject met “Maximum Verzendkosten” dat op 15 juni op eBay.de in een beperkt aantal categorieën (31) ingevoerd werd wordt gestopt en, wegens goede resultaten wat betreft feedback naar verkopers toe, wordt op 4 november veralgemeend tot alle rubrieken (of tot 150 rubrieken voor bepaalde verzendmethodes).

Gaan andere sites volgen? COM had sinds eBay.de er mee begon ook al maximum verzendkosten ingevoerd maar in een beperkt aantal rubrieken.

Gelten die maximalen Versandkosten auch für ausländische Verkäufer, die auf eBay.de einstellen?
Ja, diese maximalen Versandkosten gelten für alle auf eBay.de eingestellte Angebote. Es gibt keine Unterscheidung nach in und ausländischen Verkäufern.

pages.ebay.de/help/sell/maximum_shippingcosts_categories.html

Bericht 189 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

en wie zijn er weeral de sjarels??? Moeten we de extra kost dan maar in onze prijs doorrekenen zodat ebay ook daar nog eens van kan profiteren?
Heb het al eens gezegd, en blijf erbij: ebay wil internationaal handelen promoten, maar verzint regel na regel die dit tegengaat. Hopeloos.
Bericht 190 van 478
laatste antwoord