annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoopster wil niet meer verkopen.

Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie mening willen weten over volgend probleem: Heb dit weekend op een object geboden en dit ook gewonnen. Maar na de bieding heb ik een bericht van de verkoopster ontvangen dat ze het object niet meer wil verkopen omdat ze het geboden bedrag niet hoog genoeg vindt. Ze heeft dan ook voorgesteld om de verkoop te annuleren en heeft me ook al een email gestuurd waarmee ik de verkoop kan annuleren.

Maar eerlijk gezegd vind ik dit zeer oneerlijk. De persoon is lid sinds Juni 2009 en heeft 32 feedbacks (allemaal positief). Ze heeft al verkocht en gekocht en ze weet dus hoe Ebay werkt en wat de regels voor kopen en verkopen zijn.
Ben zelf al Ebay lid sinds Augustus 2003 en heb 100% positieve feedback. Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak en ik weet niet goed hoe ik hierop moet reageren.

Ik ben van mening dat we allemaal dezelfde regels van verkopen en kopen moeten volgen. Als ik bied op een opbject betaal ik er netjes op tijd voor en ik verwacht dat de verkoper het object dan ook netjes verzendt.

Weet dus niet goed wat te doen nu.
Bericht 1 van 24
laatste antwoord
23 ANTWOORDEN 23

Als je pas nieuw bent kan het gebeuren dat je een fout gemaakt hebt en daarbij een inschattingsfout.

Deze verkoopster heeft inderdaad al meer dan genoeg feedbacks en dan zou ze uiteraard genoeg ervaring moeten hebben en zeker de regels kennen.

Het is NIET correct.

Die verkoopster moet ofwel werken met een minimum te behalen bedrag ofwel moet ze starten aan de minimumprijs die ze zeker wil.

Dus, afstraffen !!! Het zal ze leren.

In elk geval customer support contacteren.

Er heb nog verkopers gevonden die dus in hun aanbieding plaatsen wanneer de minimum prijs niet behaald is dat ze niet willen verkopen maar dit mag niet. Dan moeten ze ook via de juiste ebay methode een minimum prijs instellen.

Enfin, zal ook nog eens rondneuzen voor een juiste oplossing.

Johan
Bericht 2 van 24
laatste antwoord

wat staat er in haar aanbieding? Kan je eens een link van een product doorsturen?
Bericht 3 van 24
laatste antwoord

Natuurlijk is dat tegen de regels,maar wat kan je doen als ze niet wil verkopen.
Ik zou helemaal niet weten wat dat waard is,en kan dus helemaal niet oordelen over het bedrag dat die paddenstoel heeft opgebracht.
Haar commissie is ze zeker kwijt,want ik zou niet akkoord gaan met een annulatie.
Heb in het verleden zoiets al meegemaakt en de verkoper gevraagd hoeveel die wou,vermits dat het redelijk was heb ik meer betaald.Heb hem wel de raad gegeven om in de toekomst de startprijs hoger te zetten.
Ik maak niet graag zever voor een paar euro's ,ook al heb ik gelijk.
Bericht 4 van 24
laatste antwoord

Zijn de regels van eBay.UK dan verschillend van deze op eBay.BE ?

I reserve the right to refuse sale within eBay policy and UK law.
zowie
Bericht 5 van 24
laatste antwoord

Alvast bedankt voor de reacties winkelcentrum en siemenpoes.

winkelcentrum: dit is de link van de aanbieding
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280473221396&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

siemenpoes: De paddestoel is op zich een 25 Euro waard denk ik (en redelijk moeilijk te vinden). Dus heb wel een koopje gedaan. Ik wil ook eigenlijk geen problemen maar ik vind dat ze genoeg ervaring heeft met Ebay ze weet dus hoe alles werkt. Ik denk dat ze gewoon meer geld wil. Het gaat me ook eigenlijk niet om het feit dat ik gelijk heb, maar wil de transactie gewoon afhandelen zoals het hoort te gaan.

Misschien zou ik haar een voorstel kunnen doen en een beetje meer bieden zodat we toch alles netjes kunnen afhandelen.
Bericht 6 van 24
laatste antwoord

Het gaat mij gewoon om het principe, als ik op een object heb geboden en dit heb gewonnen vraag ik na twee dagen ook niet aan de verkoper om het bedrag te verlagen omdat ik het teveel vind, of niet kan betalen, etc ... .
Ik denk goed na voor ik een bod plaats, wat mijn budget is, ... .
En ik vrees helaas dat als ze niet ingaat op mijn voorstel en als ik niet toestem met de annulatie dat ze er dan alles aan zal doen om mij dit betaald te zetten.
Zo zal ze het misschien niet verzenden of met opzet beschadigen, en waarschijnlijk krijg ik een negatieve feedback.

Het is gewoon jammer dat je in zo een situatie toch niets kan doen zonder zelf met problemen te zitten :(.
Bericht 7 van 24
laatste antwoord

Heb geen idee zowiedot :(.
Bericht 8 van 24
laatste antwoord

Verkopers kunnen geen negatieve feedback geven, daar moet je niet bang voor zijn.
zowie
Bericht 9 van 24
laatste antwoord

Zowiedot: is juist was dat inderdaad vergeten.
Bericht 10 van 24
laatste antwoord