annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoopster wil niet meer verkopen.

Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie mening willen weten over volgend probleem: Heb dit weekend op een object geboden en dit ook gewonnen. Maar na de bieding heb ik een bericht van de verkoopster ontvangen dat ze het object niet meer wil verkopen omdat ze het geboden bedrag niet hoog genoeg vindt. Ze heeft dan ook voorgesteld om de verkoop te annuleren en heeft me ook al een email gestuurd waarmee ik de verkoop kan annuleren.

Maar eerlijk gezegd vind ik dit zeer oneerlijk. De persoon is lid sinds Juni 2009 en heeft 32 feedbacks (allemaal positief). Ze heeft al verkocht en gekocht en ze weet dus hoe Ebay werkt en wat de regels voor kopen en verkopen zijn.
Ben zelf al Ebay lid sinds Augustus 2003 en heb 100% positieve feedback. Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak en ik weet niet goed hoe ik hierop moet reageren.

Ik ben van mening dat we allemaal dezelfde regels van verkopen en kopen moeten volgen. Als ik bied op een opbject betaal ik er netjes op tijd voor en ik verwacht dat de verkoper het object dan ook netjes verzendt.

Weet dus niet goed wat te doen nu.
Bericht 1 van 24
laatste antwoord
23 ANTWOORDEN 23

en niet betalen ! dat heeft totaal geen zin, geen tijd verspillen met claims ...
Ik zou direct een negatieve geven.

m.

m.
Bericht 21 van 24
laatste antwoord

Hou wel rekening met het feit dat je ervoor moet zorgen dat je de verkoopster geen mogelijkheid biedt om je feedback te laten verwijderen.

Belangrijke zaken zijn dan:
- zeker reageren in het geschil, als je niet reageert wordt je feedback immers verwijderd!
- als je negatieve heeft, zorg ervoor dat de inhoud niet aanstootgevend is.
bvb: "weigert betaling en wil niet leveren" zal nooit verwijderd worden

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 22 van 24
laatste antwoord

Ja, een aantal Ebay'ers neemt een loopje met de regelgeving. Wie op Ebay verkoopt, ondertekent het reglement en moet dus normaliter aan de prijs verkopen van die veiling. Maar sommigen ontspringen de dans.
Als het object een bepaalde prijs is gegaan, kan U als U de gegevens van de verkoper heeft, hem voor de vrederechter dagen (tot +-1830€) die zal oordelen en hem berechten tenzij het reglement zou toelaten dat hij niet moet verkopen en dit al door de koper is geweten (op de pagina zelf bv.).

Het is niet de eerste keer dat een vrederechter een verkoper veroordeelt te verkopen maar dan moet U weten wie U aanpakt. Of Ebay helpt, is nog maar de vraag... . Dus ALTIJD proberen achterhalen wat het adres en de naam is. Zoniet, handel gewoon niet.
Bericht 23 van 24
laatste antwoord

Heb ik onlangs ook voor gehad. Dikke negatieve comment er op en eBay inschakelen wegens wangedrag van de verkoper. Ik zou zeker niet meer overschrijven dan de initieel geboden prijs!

Zoals reeds gezegd, als het een eerste verkoop is, zou ik het zo laten (misschien dat de verkoper het dan niet weet dat je een beginprijs kan uitbrengen) maar deze verkoper heeft meer dan genoeg ervaring.

Uiteindelijk heeft die verkoper bij mij toch verkocht voor de geboden prijs.
Bericht 24 van 24
laatste antwoord