annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoopster wil niet meer verkopen.

Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie mening willen weten over volgend probleem: Heb dit weekend op een object geboden en dit ook gewonnen. Maar na de bieding heb ik een bericht van de verkoopster ontvangen dat ze het object niet meer wil verkopen omdat ze het geboden bedrag niet hoog genoeg vindt. Ze heeft dan ook voorgesteld om de verkoop te annuleren en heeft me ook al een email gestuurd waarmee ik de verkoop kan annuleren.

Maar eerlijk gezegd vind ik dit zeer oneerlijk. De persoon is lid sinds Juni 2009 en heeft 32 feedbacks (allemaal positief). Ze heeft al verkocht en gekocht en ze weet dus hoe Ebay werkt en wat de regels voor kopen en verkopen zijn.
Ben zelf al Ebay lid sinds Augustus 2003 en heb 100% positieve feedback. Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak en ik weet niet goed hoe ik hierop moet reageren.

Ik ben van mening dat we allemaal dezelfde regels van verkopen en kopen moeten volgen. Als ik bied op een opbject betaal ik er netjes op tijd voor en ik verwacht dat de verkoper het object dan ook netjes verzendt.

Weet dus niet goed wat te doen nu.
Bericht 1 van 24
laatste antwoord
23 ANTWOORDEN 23

Vraag

De verkoper weigert mij het object te verkopen waarvoor ik de hoogste bieder was.

Antwoord

Als de verkoper weigert een object te verkopen waarvoor u de hoogste bieder was of waarvoor u de optie Nu kopen hebt gebruikt, is deze in overtreding met ons Beleid omtrent verplichtingen van verkopers. U moet een object betalen waarvoor u de hoogste bieder bent. Op dezelfde manier is de verkoper verplicht het object aan u te verkopen.

Wij raden u het volgende aan:

De verkoper contacteren
Als u dit nog niet gedaan hebt, kunt u best de verkoper opbellen om samen tot een oplossing te komen.

De verkoper bij eBay melden
Als u de verkoper niet kunt bereiken of als deze blijft weigeren het object aan u te verkopen, meldt het probleem dan aan ons via de tab "Contacteer ons" bovenaan deze pagina. Stuur ons alle e-mails kunnen die u van de verkoper ontving, zodat we de situatie kunnen bekijken.

Als u reeds voor het object hebt betaald maar nog geen object hebt ontvangen, raden wij u aan om een niet ontvangen object te melden via de pagina Transactieproblemen oplossen. Alle e-mails die u vanaf dan met de verkoper uitwisselt, worden op deze pagina opgeslagen.

Indien het transactieprobleem niet opgelost raakt, kunt u de verkoper melden aan onze afdeling Regels en Veiligheid. Deze afdeling controleert dan de account van de verkoper en neemt indien nodig de gepaste actie. Indien deze het beleid omtrent verplichtingen van verkopers niet heeft nageleefd, kan eBay de verkopersaccount beperken of zelfs schorsen.

Geef de verkoper de gepaste feedback
Als de verkoper duidelijk aangeeft de verkoop niet te willen afhandelen en weigert met u te spreken, kunt u dat vermelden in uw feedback. Zo kunt u de andere leden meedelen dat u een slechte ervaring met deze verkoper hebt gehad. Beschrijf duidelijk en objectief de problemen die u met deze verkoper hebt gekend
Bericht 11 van 24
laatste antwoord

Op haar advertentie staat dan nog een link betreffende kopersbeschermong:

eBay will cover your purchase price plus original shipping.
Learn more
Bericht 12 van 24
laatste antwoord

Heel erg bedankt voor alle extra info winkelcentrum :)!
Bericht 13 van 24
laatste antwoord

Denk dat het probleem ook een beetje bij Ebay zit. Aanbiedingskosten zijn verschrikkelijk duur en de commissie bovenop maakt het bijna onmogelijk nog iets over te houden. Ebay is zn eigen ruiten aan het inslaan.
Plus dat al die goedkope chinese spullen op de site worden gegooid waar niemand nog tegenop kan. Als ik verleden jaar vergelijk met nu, wordt er ook serieus minder verkocht op Ebay. Wat begonnen is als iets leuk en creatief, eindigd hier in mineur. Als je het niet gratis weggeeft, wil niemand het nog. Dus soms is het inderdaad frustrerend om een item voor een appel en ei verkocht te zien.
Nee, Ebay is verkeerd bezig. Ebay is ook niet transparant. Zo kan je 10 of 20 cent meer moeten betalen op net hetzelfde dat je te koop zet. Heb ik verleden week meegemaakt en dat lag niet aan de gratis advertenties. En...waarom kosten aanbiedingen in de UK minder dan in Belgie?? Ook niet juist volgens mij. Een foto opladen in de UK is ook gratis en in Belgie betaal je er 20 cent voor. Dus begin maar. Stel je verkoopt een DVD. Aanbieding plaatsen kost je 35 cent. Je hebt 1 bod op 1,99 en Ebay neemt al terug 15 cent. Er wordt betaald met paypal. Hoeveel neemt Paypal? 10% ? Hoeveel heb je nog over?? Niets !
Enkel Ebay en Paypal worden hier beter van.
Dat sommige hun verzendingskosten hoog zetten, is soms begrijpelijk.
Plus, het vertrouwen bij mensen is ook weg met al die malafide verkopers op Ebay. Doet Ebay daar iets aan? Neen, want ze zijn blij met hun commissie.
Jij als eerlijke verkoper die alles netjes zoals het boekje doet, deelt de klappen. Als je ooit bedrogen bent geweest, denk je 2 keer na vooraleer je nog koopt van iemand die je tenslotte niet kent.
Ik kocht vroeger zelf regelmatig op Ebay maar ben 2x in het zak gezet. Heeft Ebay daar iets aan gedaan? Nope !

Have a nice one !!
Bericht 14 van 24
laatste antwoord

In haar "small prints" kun je het volgende lezen.

Serious bidders only, non paying buyers will be reported to eBay, no exceptions.

Ik ben altijd al voorstander geweest van het oog om oog principe:

Serious sellers only, non selling sellers will be reported to eBay, no exceptions.

]:)
Bericht 15 van 24
laatste antwoord

Heb dus uiteindelijk haar een hoger bedrag aangeboden maar ze blijft nog steeds weigeren het object te verkopen. Heb ook een bericht naar ebay gestuurd maar nog niets terug gehoord.
Maar zit nu nog met een andere vraag. Heb vandaag een Ebay email ontvangen met het volgende:

Beste veroroze,
Volgens onze gegevens hebt u nog niet gereageerd op het bericht van ... over de betaling van het volgende object: DECOLE Mushroom Red & White Bucket from Japan Kawaii. De melding over dit onbetaald object werd geopend op 2010-03-13 13:49:39.0.

Indien u de situatie al hebt rechtgezet via e-mail of indien u het object intussen hebt betaald, verwittig ons dan via de pagina Transactieproblemen oplossen.

Om een aantekening te vermijden, dient u de situatie binnen de zeven dagen recht te zetten na ontvangst van het bericht. Indien u een aantekening wegens een onbetaald object krijgt, mag u geen feedback geven over deze transactie. Raadpleeg het Beleid omtrent onbetaalde objecten voor meer informatie.

Weet nu niet wat te doen, moet ik gewoon de betaling doen en hopen dat ze het toch verzend of word ik nu gedwongen om de transactie te annuleren zoals zij dat wil?
Ik wil nattuurlijk geen problemen en gewoon betalen en het object ontvangen :(.
Bericht 16 van 24
laatste antwoord

De verkoper probeert zijn verkoopscommissie terug gecrediteerd te krijgen. Dat had hij moeten doen met "aanbieding annuleren met wederzijdse toestemming", maar daar was u niet mee akkoord gegaan.

Betalen met PayPal zal niet veel helpen, de verkoper zal waarschijnlijk toch een terugstorting doen. Als de verkoper niet wil verkopen is daar niet veel tegen te doen. eBay kan deze ook niet dwingen. Om te zorgen dat u geen aantekening onbetaald object krijgt zou ik de verkoper melden met de link hieronder, met vermelding dat deze de transactie weigert te voltooien en een geschil wegens onbetaald object geopend heeft, met de volledige email (inclusief headers) van de verkoper bijgeplakt om dit te staven.

Als een verkoper weigert een transactie te voltooien terwijl u nog niet hebt betaald of de betaling is teruggestort, kunt u de verkoper melden. Voeg aan de melding een kopie van de e-mail toe waaruit blijkt dat de verkoper weigert de transactie te voltooien. Kopieer hierbij de volledige berichttekst.

Misbruik van procedure voor onbetaald object
Niet toegestaan
• Een verkoper weigert om de transactie af te handelen en opent een geschil wegens onbetaald object.

Als u toch een aantekening ontvangt binnen 8 dagen, dan staat in het bericht ook een link om bezwaar maken tegen het onbetaald object. Doe dit met nog eens kopie van de volledige e-mail waarin de verkoper weigert te verkopen, inclusief e-mail headers.

http://pages.benl.ebay.be/help/policies/seller-non-performance.html
http://pages.benl.ebay.be/help/policies/fvf-abuse.html

Bericht 17 van 24
laatste antwoord

Dank u huwitte, ik heb nogmaals een email naar Ebay gestuurd. En hoop dat ik snel iets terug hoor en niet in de problemen geraak.
Dat zoiets kan begrijp ik gewoon niet, het is de verkoopster die gewoon niet wil verkopen en ik krijg problemen omdat ik zogezegd niet zou willen betalen :(.
Bericht 18 van 24
laatste antwoord

betalen met paypal en als ze terug stort, terug betalen, vervolgens wat wachten en dan een dubbele claim indienen bij Paypal en ebay.
Bericht 19 van 24
laatste antwoord

Zeker en vast reageren in het geschil ! Dat een geschil is een trucje van de verkoopster zodat je zelf geen geschil zou kunnen openen, en/of negatieve Feedback geven.

m.

m.
Bericht 20 van 24
laatste antwoord