annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zending kan alleen ontvangen worden als ik 20 euro strafport betaal

Hallo, ik heb het volgende aan de hand. Ik kocht bij dezelfde verkoper 7 objecten (resten van breiwol). Zij heeft het in vier pakketten verpakt en deze verzonden zonder afzender en veel te weinig gefrankeerd. Resultaat : ik kreeg vier kaartjes van de post, dat ik de pakketten kan krijgen indien ik 4x5,01 euro strafport betaal, dus 20,04 euro in het totaal. Ik heb natuurlijk meteen de verkoper gecontacteerd, maar die wijst alle verantwoordelijkheid af en wil zeker niet betalen. Ze zegt dat ze dat in de post zo gefrankeerd hebben en dat het dus niet haar schuld is. Ik heb een geschil geopend, en nu begint ze mij van vanalles te beschuldigen... o.a. dat ik de pakketten wel ontvangen heb, dat het haar woord tegen het mijne is. Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Ik veronderstel dat ik gewoon mijn geld kwijt ben en dat ik alleen negatieve feedback kan geven en het geschil sluiten om haar te melden bij ebay. Meer zal er wel niet inzitten zeker? Op voorhand bedankt voor jullie reactie.
Bericht 1 van 31
laatste antwoord
30 ANTWOORDEN 30

Ik zie maar 2 mogelijkheden als overleg niet helpt:
Ofwel 20 euro bijbetalen en eigenaar worden van de pakjes
Ofwel pakjes niet afhalen en de gemaakte kosten verliezen.
En verder géén feedback geven.
Bericht 11 van 31
laatste antwoord

Waarom geen feedback? Tuurlijk wel feedback geven.
Bericht 12 van 31
laatste antwoord

je kunt toch geen positieve feedback geven als de veiling niet goed werd afgehandeld? En als je een neutrale of negatieve geeft dan krijg je zelf een negatieve feedback terug?
Bericht 13 van 31
laatste antwoord

Qua feedback kan ik doen wat ik wil, zij heeft mij al positieve gegeven nadat ik snel en correct betaald had. Ik geloof trouwens dat je als verkoper geen negatieve kan geven op een koper die betaald heeft. In elk geval zie ik die optie niet verschijnen wanneer ik feedback geef als verkoper.
Bericht 14 van 31
laatste antwoord

Verkopers kunnen al heel lang geen neg. meer geven.
Kan je misschien op het postkantoor voorstellen dat je 5,70 euro betaalt voor taxipost.
Ik zou durven naar de post gaan met een grote doos.
Misschien als ze heel soepel zijn dat het pakt:-x
Bericht 15 van 31
laatste antwoord

Ik heb die aanbiedingen eens bekeken ,die tijdschriften kunnen niet in een enveloppe huidig max. formaat.
Vroeger wel,nu is dat kilopost.Zij dacht om dat zo goedkoop mogelijk te verzenden ..vandaar de problemen.
Als het die zaken zijn tenminste.
Ik zou wat gaan zagen op de post,misschien gaan ze akkoord met tarief taxipost.
Succes.
Als ik iets zie staan bij een particulier verkoper met zulke foute verzendtarieven,dan wijs ik die erop dat zoiets voor die prijs niet kan verzonden worden.Liever correct betalen dan problemen achteraf.Mensen die zelden wat verkopen kennen niet altijd perfect de afmetingen die de post hanteert.
Bericht 16 van 31
laatste antwoord

Ik zal je raad opvolgen en nog eens gaan zagen in de post, maar ik betwijfel of het zal pakken. Er is daar wel een bediende met wie ik goed opschiet, maar hij is nogal braaf en zal de regeltjes willen volgen, vermoed ik. Maar enfin. Het valt te proberen.
Het gaat overigens niet om tijdschriften, wel om breiwol. Ik vermoed dat je op het forum geen namen mag noemen, maar je vindt het wel terug in mijn feedback. Zeven keer breiwol, zeven keer van dezelfde persoon, met belachelijk lage verzendtarieven. Toen ik dat voor het bieden navroeg, had ik de indruk dat het haar niet kon schelen of dat de echte tarieven waren of niet. Ze wou van die wol af en wilde desnoods bijleggen op de verzendkosten...
Ik laat hier nog weten hoe het is afgelopen. Maar ik vrees dat ik dat al weet...
Bericht 17 van 31
laatste antwoord

O ja : je kunt in de feedback niet zien dat het om breiwol ging en ook het object niet oproepen, want ze had er een privé-aanbieding van gemaakt. (Daar zie ik ook niet echt het nut van in, maar dit geheel terzijde.)
Bericht 18 van 31
laatste antwoord

Heel regelmatig zie ik verkopers met verkeerde verzendtarieven.

Het eerste wat je als verkoper moet doen is een weegschaal kopen die op de gram juist werkt.

Dan het tweede is de laatste nieuwe tarieffolder halen of downloaden op depost.be

Dan om het jezelf makkelijk te maken koop je online postzegels voor verzenden van paketten en brieven.

Voordeel, je moet niet in de rij staan wachten, gewoon brieven in de dichtsbijzijnde brievenbus en pakjes afgeven zonder wachten.

't Is allemaal zo simpel, toch? Maar je moet een beetje de moeite doen hé.

groetjes
Bericht 19 van 31
laatste antwoord

Inderdaad, ja... Dacht iedereen er maar zo over... (zucht)
Bericht 20 van 31
laatste antwoord