annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

hoge verzendingskosten

Ik vind dat de verzendingskosten soms toch wel hoog oplopen. Moet nu 9 euro betalen voor een zending (binnen belgie) voor een gewone brief, kostprijs 5.28 euro. De verkoper hierover aanspreken lukt ook al niet, die blijft koppig bij zijn standpunt !
Zijn er nog kopers die hiermee ervaring hebben ?
Bericht 1 van 60
laatste antwoord
59 ANTWOORDEN 59

hoge verzendingskosten

Verder stel ik me toch de vraag of je ooit al eens onderhevig was aan een belastingscontrole?
Als ik lees dat je 1 factuur maakt voor alle maandaankopen van die maand, dan moet ik toch efkes mijn wenkbrauwen fronsen hoor.
Volgens mij dienen facturen op naam te zijn van de koper, wat in jowu geval onmogelijk is.

Bij de controles die ik had, werden er steeksproefsgewijze facturen genomen en diende ik via betalingsbewijzen (hetzij rekeninguittreksels, hetzij Paypaloverzichten) de betalingen aan te tonen.
Hoe ga je dit doen in godsnaam doen als je alles op één maandfactuur zet?

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 41 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

@ zijspoor,

Ik maak een ebay uitprint van de verkopen en daar staan alle verkopen, inclusief naam en adres, bedragen verkoop en verzending van de verkopers op.

Ik heb een winkel in Oostende, ik maak toch ook geen factuur voor elke klant die in m'n winkel iets koopt, daar heb ik een dagontvangstenboek voor.

Ik mag dus op dezelfde manier werken. Schrijf de verkopen op ebay in een aparte dagontvangsten boek en op het einde van de maand heb ik een dubbele check met de ebay listing.

Het getal op de factuur moet corresponderen met het getal op de ebay uitprint.

Per verkoop heb ik ook kosten te betalen aan paypal, ook hier maak ik een maandelijke print van deze onkosten die ook weer corresponderen met de kopers.

Het word nog moeilijker want ik factuur de verkopen in 2 aparte rubrieken.

Ik heb EBAY verkoopfacturen met artikelen onder de speciale winstmarge (21% btw op de winst tussen aankoopbedrag en verkoopbedrag) en ik heb een verkoopfactuur waar de tweedehandsartikelen volledig ondergevig zijn aan 21% btw)

Voorbeeld: Ik koop een kast aan in de kringwinkel, vraag hoer een factuur van. Ik krijg van de kringwinkel een factuur waarin 6% zit. (regeling Vandelanotte) Door het feit die 6% aftrekbaar is moet ik op de volledige verkoopsom 21% btw vragen.

De artikelen die ik sporadisch eens in een kringwinkel koop staan gewoon in een iventarislijst en worden uitgeschreven als ze verkocht worden. Ze zijn ondergevig aan 21 btw. De artikelen die ik aan partikulieren koop (rommelmarkt en dergelijk) zijn ondergevig aan de regeling met speciale winstmarge en staan in een speciaal kasboek.

In pricipe moet in elke aankoop rechtvaardigen. Als ik bvb in Gent op een rommelmarkt iets koop dan zou ik een aankoopformulier moeten laten invullen en laten ondertekenen.

Zelfstandig een winkel openhouden is niet van de poes, veel rompslomp, een wetgeving die constant veranderd, de één zegt dit, de ander zegt dat, onzekerheid, geen 13de maand, geen congégeld, geen ziektedagen, boekhouder betalen, meer betalen voor ziekteverzekering, onzekerheid, pand huren, verzekeringen, ......

't Ziet er allemaal zo mooi uit tot je er aan begint. Dus, bezint eer ge begint.

groetjes.
Bericht 42 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Ach ja, nog dit, aankopen om te verkopen doe ik niet op Ebay. Daar zijn andere kanalen voor.
Bericht 43 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

@ Roger.

Als de prijs te hoog is voor de verzendig vraag ik steeds vriendelijk of ze iets kunnen doen. Als ze niet reageren als de koop gedaan is, dan betaal ik gewoon en bekijk hoer het item ingepakt is.

Als ik bvb 2 euro teveel betaalde en het item heb ik spotgoedkoop vast en het is super netjes in een aangekochte doos ingepakt dan laat ik het zo.

Als blijkt dat het zeer slordig ingepakt is en het item vertoont gebreken die niet vermeld staan dan vraag ik vriendelijk het teveel betaalde terug te betalen.
In 99% van de gevallen lukt dit. Vooral bij buitenlandse verkopers die schrik hebben om negatief te krijgen.

Negatief zal ik nooit te vlug geven, heb zelf nog NOOIT negatief gegeven aan iemand (kan ook moeilijk want ben hoofdzakelijk verkoper) Maar ik geef vooral geen negatief omdat de verkoper nog wel eens iets interessants kan hebben en als je negatief geeft dan kan je geblokkeerd worden ... dus het mes snijd aan twee kanten.

Dus, de kwotatie op verzending kan je dan wat strenger in zijn.

groetjes Johan
Bericht 44 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

@winkelcentrum
Ik heb de verkoper verschillende malen erop gewezen dat de verzendingskosten te hoog waren volgens de effectief gemaakte kosten. Een muntstuk in een enveloppe steken, uiteraard wat beschermd, vraagt nu toch niet te veel inspanning. Ik heb dit wel telkens op een zeer beleefde manier gedaan
De enige reactie die ik kreeg is telkens opmerken dat de prijs zo vermeld is, zelfs op een brutale manier.
Als je nu naar mijn feedback kijkt, zal je zien dat hij mij zelfs uitmaakt voor een "stuk stront".
Nu vraag ik mij toch af of zo'n taal bij ebay kan ! ! !
groetjes
Bericht 45 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

O ja, nog iets
Dat hij mij schrapt op zijn "verkoperslijst" deert mij zeker niet, want ik weiger zelfs nog iets van die mens te kopen !
Bericht 46 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

STUK STRONT DAT EERST KOOPT EN DAARNA ALS 'N KLEIN KIND DISCUTEERT...

Vraag aan eBay om dit vulgair feedback commentaar te verwijderen.
eBay kan feedbackbeoordelingen en -commentaren verwijderen indien ze aan onderstaande voorwaarden voldoen.
- Het feedbackcommentaar bevat vulgair, obsceen of racistisch taalgebruik of materiaal dat alleen geschikt is voor volwassenen.

Bericht 47 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Heb ik uiteraard gevraagd aan ebay.
Maar of ze zullen reageren is een andere kwestie, in een of ander draadje heb ik gelezen dat ebay geweigerd heeft dergelijke opmerkingen te verwijderen !
Afwachten dus
Bericht 48 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

@ roger

klik eens op mijn enige negatieve feedback.

die man kocht iets, betaalde nooit, na een maand starte ik een geschil met als gevolg hij mij uiteindelijk negatief gaf.

hij gaf me in het Arabisch beledigende taal.

na 4 emails naar Ebay heen en terug werd uiteindelijk de commentaar verwijderd maar niet de negatieve feedback !

ik neem dit ebay nog steeds kwalijk. Dit is een voorbeeld van een koper die kocht, nooit betaalde, niet wou communiceren en me toch een negatieve gaf.

Johan
Bericht 49 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

De neutrale feedback is van een Franstalige ongeduldige man die blijkbaar niet een beetje moeite doet om Nederlands te begrijpen of m'n gebrekkig Frans.

Hij mailt me ' s morgens om te zeggen dat z'n aankoop te groot is (petje) Dezelfde avond geeft hij mij een neutrale feedback dat ik blijkbaar niet wil ruilen.

Ik had pas de mail om 22.00 uur ' s avonds gezien en zou hem zoals alle andere klanten mailen dat hij probleemloos kan ruilen. Zie de andere feedbacks waar andere klanten reeds kledij ruilden.

Gewoon door het feit hij zo ongeduldig was heb ik principieel gereageerd dat ik teleurgesteld was in z'n neutrale mail en heb ik niet meer willen ruilen. Koper heb ik geblokkeerd.
Bericht 50 van 60
laatste antwoord