annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

Beste collega e-bayers,

Wat vindt u van het feit dat verkopers geen negatieve feedback meer kunnen geven???Ik vind dat feedback dan een volledig nutteloos ding geworden is. Feedback is er om zowel kopers als verkopers te waarschuwen voor malafiede personen.
Alleen negatieve feedback overlaten aan kopers in gewoon weg ONDEMOCRATISCH en gevaarlijk ook.
Heb zojuist gelezen in enekele advertenties dat er nog collega verkopers met het zelfde gevoel/probleem zitten. De uitleg die bij negatieve of positieve feedback bijkomt blijft belangrijk alsook eventueel het kunnen bijleggen van de partijen onderling. Bij wederzijds akkoord moet enkel in dat geval ook mogelijk zijn om negatieve feedback te kunnen terugtrekken dit al dan niet met de arbitrage/goedkeuring van e-bay.
Zijn er nog met hetzelfde idee???Kunnen we een algemene petietie hiervoor orgabisren naar e-bay toe?? Zijn er onder jullie die deze tekst ook in het frans en/of engels willen zetten?
In het algemeen belang van alle leden en uiteindelijk ook in het belang van e-bay.Groetjes van Yunkunkun
Bericht 1 van 48
laatste antwoord
47 ANTWOORDEN 47

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

@eva414

Dat is ook mijn mening, een betalende koper zou idd zichtbaar moeten gestraft worden door een negatieve FB na het afsluiten van een geschil in diens nadeel!
Of Ebay zelf zou in voorkomend geval, naast een aantekening (die voor niemand zichtbaar is) een vermelding op het account moeten dat evengoed de FB-score van de NBB negatief beinvloed.
Bericht 11 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

quasi8422
Community-lid
een betalende koper zou idd zichtbaar moeten gestraft worden door een negatieve FB
Drukfoutje ?

Het negatief geven aan een koper had in het verleden enkele problemen ;
1.Je kon hem pas blokkeren nadat hij geboden had ,in geval van snipen bleek dit onmogelijk.
2.Wraakfeedbacks.
3.Een koper die ziet dat hij een negatieve kreeg kon gewoon een nieuw accountje beginnen.

Via een geschil NBB krijgt hij nu een "onzichtbare" negatieve beoordeling (aantekening).
Gevolg :koper blijft zijn accountje houden (lijkt ok).
Hij kan echter geblokkeert worden ,zelfs van snipen ,door ALLe andere verkopers.
Bericht 12 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

eva414
Community-lid
Akkoord maar hoeveel (beginnende) verkopers weten dat je een bieder kan blokkeren of vereisten voor bieders kan instellen? Het is niet iets waar ebay veel reclame voor maakt... Bovendien krijg ik regelmatig mailtjes van ebayers die door mijn vereisten automatisch geblokkeerd worden maar zeggen dat ze niks misdaan hebben en toch graag zouden bieden... Wat doe je dan? Aan hun feedbackscore kan je niks zien als ze uitsluitend kopers zijn hebben ze toch altijd 100%...
Bericht 13 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

@quasi8422

Hahaha, ja idd, moet dus een NIET betalende zijn, maar elke slimmerik had dat dus allang begrepen.

Verder moet ik herhalen dat een negatieve voor kopers terug mogelijk moet zijn, om de "wraakFB" te blijven uitsluiten, kan Ebay zelf een negatieve vermelding plaatsen op de account van de koper... maw; de aantekening als het ware zichtbaar maken.
Nu blijven de verkopers in het ongewisse, want elke koper is 100% betrouwbaar!
Ok, je kan nog altijd negatieve commentaar geven, weliswaar op een positieve FB wat ik op zich belachelijk vind... stel je vor dat morgen elke student zijn diploma krijgt, geslagd of niet en wie niet geslaagd krijg er een vermelding op "Niet geslaagd"... het ene of het andere hé!
Trouwens welke verkoper gaat zich bezighouden met al die FB's te lezen omdat er mss een negatief commentaar achter staat?

Dat FB-systeem moet dringend worden bijgeschaafd!
Bericht 14 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

quasi8422
Community-lid
Bovendien krijg ik regelmatig mailtjes van ebayers die door mijn vereisten automatisch geblokkeerd worden maar zeggen dat ze niks misdaan hebben en toch graag zouden bieden...
De automatisch geblokkeerden hebben dan ergens niet-betaler geweest.
Anders kan je natuurlijk ook kijken naar "feedback gegeven aan anderen" om na te gaan hoe ze zich op feedback-geven gedragen hebben.Ook hier staat soms "reactie van verkoper".
stel je vor dat morgen elke student zijn diploma krijgt, geslagd of niet en wie niet geslaagd krijg er een vermelding op "Niet geslaagd"... het ene of het andere hé!
Als natuurlijk de gegevens van de test die de student zelf gegeven heeft er ook bij staan is er toch een verschil...zoals feedback gegeven aan anderen.
Dat FB-systeem moet dringend worden bijgeschaafd!
Controle op feedback "gegeven aan anderen " met % én eventueel DBR's (detailed buyers raiting) ipv DSR's.
Bericht 15 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

eva414
Community-lid
Zou het niet handig zijn als wij ook gedetailleerde beoordelingen aan kopers (de zgn. sterretjes) konden geven? Ze beoordelen op een schaal van 1 tot 5 hoe snel ze op een mail reageerden, hoe snel ze betaalden enz. 🙂
Ha, zou ebay onmiddellijk veeeel leuker maken!
Bericht 16 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

quasi8422
Community-lid
Zou het niet handig zijn als wij ook gedetailleerde beoordelingen aan kopers (de zgn. sterretjes) konden geven? Ze beoordelen op een schaal van 1 tot 5 hoe snel ze op een mail reageerden, hoe snel ze betaalden enz.
Ha, zou ebay onmiddellijk veeeel leuker maken!

Is moeilijk voor grote verkopers ,doch voor kleine verkopers is dit haalbaar.

Je kan ook gewoon her DSR-programma gebruiken op "feedback gegeven door koper"...DBR's.
Bericht 17 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

Ik krijg een negatieve feedback van een ebayer, terwijl hij nog niet betaald heeft !!!. Hoe kan ik deze zaak oplossen ? Waar kan ik een mail naar sturen, om dit uit te leggen ? Ik heb de laatste maanden al een 30tal kopers geblokeerd na niet betaling. De negatieve feedback terug invoege nemen is de enige oplossing. Maar dit boeit ebay niet, want zo maken zij minder winst.
Bericht 18 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

xandermum2805
Community-lid
Doe geen moeite, je trekt toch aan het kortste eind !
Bericht 19 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

sebalena1
Community-lid
@ quasi
dat idee ken ik precies!!!;-)
Bericht 20 van 48
laatste antwoord