op 30-11-2009 17:21
op 19-02-2010 21:11
op 21-02-2010 14:06
op 23-02-2010 00:01
op 15-06-2010 19:27
op 10-08-2010 10:43
op 10-08-2010 11:39
op 14-08-2010 09:29
op 24-11-2010 09:55
Inderdaad! Iedereen klaagt hier over verkopen op eBay, maar wie verplicht hen ertoe.
Ik vind het erg jammer dat sommige eerlijke verkopers in de kou gezet zijn door malafide kopers, maar daar tegenover staan ook pakken bonafide kopers, die regelmatig op een oplichter gebotst zijn.
Ebay denkt inderdaad aan zijn geld en zijn reputatie en geen enkel systeem zal men waterdicht krijgen, maar er is een periode geweest, dat je als reguliere koper hier regelmatig bedrogen en zelfs bedreigt werd door agressieve verkopers.
Zo ben ik al een tijd gestopt met kopen hier. Verkopen doe ik helemaal niet meer, gezien ik mijn tweedehandsspullen beter op een ander kwijt kan.
Momenteel ben ik het afgelopen jaar als regelmatige koper maar 2 maal opgelicht geweest, terwijl het normaal 2 maal per maand was.
Nu hoef ik geen wraakfeedbacks meer te verwachten. Je krijgt soms nog wel een verkoper die dreigmails stuurt en spoof, maar vroeger was dat schering en inslag.
Dus: zoals alles zullen er wel enkele goeden met slechten bloeden, maar ik ben blij dat ik niet zoveel geld meer moet kwijtspelen aan malafide mensen en dat ik terug normaal aankopen kan doen.
Als koper vind ik eBay een iets veiligere plaats geworden en ik hoop dat de regels nog strenger gaan worden, voor iedereen.
op 13-12-2010 20:47
Door een boehoudersbril gezien maakt het geen hol uit, de plaatsingskosten hebben ze zowiezo.
Ik verkoop zelf de laatste jaren niets meer omdat ik vind dat de verkoper steeds het gelag moet betalen en dit voor de moeite van alles mooi te plaatsen met alle info, goed verpakken, snel verzenden etc...
Ik denk dat de afgelopen crisis wel wat heeft losgemaakt dat de kopersbescherming wat meer in de weegschaal zit dan de verkoper. Zonder kopers vinden verkopers het ook de moeite niet ...
Btw 2dehandssites zijn er genoeg, maar veelal zijn de aangeboden artikelen al lang weg, komt er geen reactie, belachelijke funbiedingen, of komen er mannen met lange baarden met half de familie nog ter plaatse afpingelen.
Dus Ebay, graag wat meer verkoperbescherming onder de vorm van score's voor
-op tijd betaald in procent
-meer dan 5 biedingen op jaar teruggetrokken is ban
op 06-01-2011 23:53
weel beste vriend ik heb op ebay ook kopers dat zij winnen en dan vragen voor korting of dreigen om negative feedback.!! ik verkoop nog vele spulen op 2dehands.be en ben tevreden mee.. ik neem naar ebay allen spullen dat niemand intereseerd is op twedehands sites...