annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

E-Bay beledigt de verkopers meer en meer

Een 'koper' die niet betaalde, kreeg een geschil van mij. Betaalde nog niet, geschil gesloten, ik krijg myn commissie terug. Alles ok tot hier. Na twee dagen krijg ik bericht dat de aantekening bij de koper wegens niet betalen geschrapt werd. Ik stel hierover een vraag aan e-Bay en krijg als antwoord : U wilt graag weten waarom de aantekening werd verwijderd. Iedere
gebruiker heeft de kans om een keer bezwaar tegen een aantekening te
maken. Als teken van goede wil hebben wwe de aantekening voor de koper
verwijderd. In de toekomst zullen we de aantekeningen van de koper niet
meer verwijderen.

Met ander woorden : 'kopers' kunnen beslissen van niet te betalen, krijgen 'genade' wegens niet betalen en als verkoper kan men ze zelfs geen negatieve FB meer geven.

E-Bay is eindelijk geworden zoals de meeste 'handelsplaatsen' : rommelmarkt waar anarchie heerst en de, vroeger redelijk veilige, regels kompleet overboord gegooid worden.

Ben ik als verkoper nog wel verplicht om te verkopen als ik vind dat mijn prijs te laag is ? De wereld zou vergaan moest ik het niet doen en ik zou overladen worden met negatieve fb ! Of zal E-B dan ook als 'teken van goede wil' doen alsof haar neus bloed ?

Pure schande allemaal !
Bericht 1 van 20
laatste antwoord
19 ANTWOORDEN 19

Re: E-Bay beledigt de verkopers meer en meer

Ik stop er geen energie meer in siemenpoes. Ondertussen staat die feedback al op pagina 2 en zal ik er maar leren mee leven dat een onverlaat mijn feedbackprofiel dat wansmakelijke "1"-tje bezorgde.
Binnen 363 is hij alweer weg :_|

Trouwens... als ik zo mijn feedbacks bekijk van de voorbije dagen, dan staat die persoon daar vrij lullig met zijn commentaar.
Eenzelfde artikel werd de laatste twee maand al meerdere keren verkocht aan Walen die allemaal positief reageerden en dus wel degelijk wisten wat ze kochten.

Misschien moet ik gewoon maar eens een bevriend jurist aanspreken om ebay een beetje meer onder druk te zetten.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 11 van 20
laatste antwoord

En terug 100%,de volhouder wint!
Alleen spijtig dat veel verkopers niet weten waar ze terecht kunnen.
Proficiat;-)
Bericht 12 van 20
laatste antwoord

Het heeft zweet en tranen gekost maar uiteindelijk heeft de 9e ebay-medewerker toch haar gezond verstand gebruikt en alles eens van heel dichtbij bekeken. ;-)

Bericht 13 van 20
laatste antwoord

Ook dat is waar op de helpdesk werken een boel mensen die duidelijk een cursus Nederlands-begrijpend lezen-diene te volgen. Je krijgt toch steeds een standdard email als antwoord; soms denk ik dat de helpdesk in china zit en men daar een woord filtert en dan de bijhorende mogelijke tekst verzendt. Lijdt vaak tot grappige antwoorden, alleen, je ergert je dood aan zo'n onkunde!
Bericht 14 van 20
laatste antwoord

Voor diegenen die nog twijfelen - ebay is absoluut geen eerlijk handelsplatform. De inkomsten van ebay - door verkoopskosten, commissie en betalingskosten is het enige dat telt.
Dat de transacties correct verlopen interesseert hun alleen maar in de mate dat er voor ebay centjes binnenkomen.
Ik had een 100% positieve account met 800+ feedback - (niet deze account) - en zorgde steeds voor een complete en vriendelijke afhandeling, en oplossing van mogelijke problemen - of het nu ging over verkoop of koop. Maar het laatste jaar waren er steeds meer transacties met problemen - tot dat je merkt dat het gewoon de moeite niet meer is. Als ebay je dan een onterechte factuur bezorgt (50 euro plaastsingkosten tijdens een gratis plaatsingskosten actie !), niet in staat is om daar een antwoord op te formuleren (enkel betalingsherinneringen) en er prompt een incasso bureau bijhaalt dan weet je het wel: EBAY MIJDEN IS DE ENIGE OPLOSSING.
Bericht 15 van 20
laatste antwoord

ik verkoop nu op 2dehands , ik krijg meer geld voor mijn waar en geen plaatsingskosten
Bericht 16 van 20
laatste antwoord

Indien Ebay een incassobureau op je af stuurt is het aangeraden dit te weten :

U krijgt een brief van een incassokantoor - incassomaatschappij - juridisch kantoor - fiduciaire - syndicaat van zelfstandigen - invorderingsmaatschappij - zakenkantoor , ...

"Miauwende katten vangen geen muizen" :

U ontvangt als onvermogende een (zoveelste) brief van een incassokantoor .
Deze maatschappijen hebben geen eigen bevoegdheid . Met andere woorden kunnen zij niets meer doen dan brieven schrijven en zijn zij niet gemachtigd om uitvoeringen te starten .
Wanneer een bankinstelling oordeelt dat zij weinig kans hebben op recuperatie doen zij vaak beroep op dit soort maatschappijen in plaats van op advocaten en gerechtsdeurwaarders . Sommige van deze kantoren zijn gereputeerd , anderen zijn dubieus . Immers , advocaten en deurwaarders dienen betaald te worden ook als er niets kan gerecupereerd worden , terwijl deze maatschappijen enkel betaald worden voor zover zij iets recupereren . Bij gebreke aan voorschotten en eigen hoedanigheid stellen deze maatschappijen dan ook geen uitvoeringsdaden . Zij stellen derhalve geen procedures in en kunnen ook geen beslag leggen .
Anders gesteld , bij gebrek aan mogelijkheden , doen deze maatschappijen niets meer dan brieven schrijven , die ze weliswaar in dreigende taal onvriendelijk laten opstellen , met de bedoeling u met deze papieren middelen te verontrusten .

Maar U weet inmiddels wel beter :

Ook de verbruikersverenigingen blijven de consumenten afraden met deze maatschappijen contact op te nemen en wijst op hun algeheel gebrek aan bevoegdheid .

U zal vermoedelijk wel nog een aantal brieven bekomen die in veel gevallen louter met een computer werden aangemaakt , zonder dat hieraan een mens te pas komt , doch u dient hieraan geen gevolg te geven , gezien geen enkele computer zelfstandig tot uitvoering kan overgaan . Hij kan niets meer dan dergelijke inhoudsloze brieven blijven schrijven .

U heeft anderzijds ook tal van rechten ten aanzien van deze kantoren en hun zogeheten inspecteurs . Zo bent U nooit verplicht op hun vragen te antwoorden , hen telefonisch te woord te staan , op hun brieven te antwoorden en zeker niet verplicht hen in uw woning binnen te laten .

Er is terzake zelfs een nieuwe wet van kracht mbt de minnelijke invordering van schulden van de consument . Zo moet elke zogeheten inspecteur die zich aan uw deur aanmeldt een verklaring vooraf aan u bezorgen waarin uitdrukkelijk staat dat u hem de deur mag wijzen . Doe dit ook daadwerkelijk . U heeft bovendien geen enkele zekerheid of u te maken heeft met een inspecteur die niet malafide is en dat u gelden dus daadwerkelijk terecht zouden komen . U dient op geen enkele vraag te antwoorden en dient te weten dat elk antwoord tegen u zal gebruikt worden .
Een incassokantoor moet zich bovendien houden aan zeer strikte wettelijke bepalingen . Zo moet u voor alle briefwisseling een zeer duidelijke brief ontvangen waarin uw rechten vermeld worden ten aanzien van deze maatschappijen en waarin er ook tal van andere meldingen moeten staan . U heeft bovendien het recht om de schuld gemotiveerd te betwisten of door uw advocaat te laten betwisten , waarna zij u onder geen enkel beding nog verder mogen verontrusten .
Incassokantoren kunnen vervolgd worden wanneer zij inlichtingen geven over uw schuldsituatie of vragen stellen aan derden of wanneer zij u op het werk of in aanwezigheden van derden verontrusten .
Raadpleeg uw advocaat bij elke verontrusting door dergelijke kantoren .
De wetgever wou aanvankelijk deze soort kantoren zelfs definitief buiten de wet plaatsen .

;-)
Bericht 17 van 20
laatste antwoord

Inderdaad! Iedereen klaagt hier over verkopen op eBay, maar wie verplicht hen ertoe.

Ik vind het erg jammer dat sommige eerlijke verkopers in de kou gezet zijn door malafide kopers, maar daar tegenover staan ook pakken bonafide kopers, die regelmatig op een oplichter gebotst zijn.

Ebay denkt inderdaad aan zijn geld en zijn reputatie en geen enkel systeem zal men waterdicht krijgen, maar er is een periode geweest, dat je als reguliere koper hier regelmatig bedrogen en zelfs bedreigt werd door agressieve verkopers.

Zo ben ik al een tijd gestopt met kopen hier. Verkopen doe ik helemaal niet meer, gezien ik mijn tweedehandsspullen beter op een ander kwijt kan.

Momenteel ben ik het afgelopen jaar als regelmatige koper maar 2 maal opgelicht geweest, terwijl het normaal 2 maal per maand was.

Nu hoef ik geen wraakfeedbacks meer te verwachten. Je krijgt soms nog wel een verkoper die dreigmails stuurt en spoof, maar vroeger was dat schering en inslag.

Dus: zoals alles zullen er wel enkele goeden met slechten bloeden, maar ik ben blij dat ik niet zoveel geld meer moet kwijtspelen aan malafide mensen en dat ik terug normaal aankopen kan doen.

Als koper vind ik eBay een iets veiligere plaats geworden en ik hoop dat de regels nog strenger gaan worden, voor iedereen.

Bericht 18 van 20
laatste antwoord

Door een boehoudersbril gezien maakt het geen hol uit, de plaatsingskosten hebben ze zowiezo.

Ik verkoop zelf de laatste jaren niets meer omdat ik vind dat de verkoper steeds het gelag moet betalen en dit voor de moeite van alles mooi te plaatsen met alle info, goed verpakken, snel verzenden etc...

Ik denk dat de afgelopen crisis wel wat heeft losgemaakt dat de kopersbescherming wat meer in de weegschaal zit dan de verkoper. Zonder kopers vinden verkopers het ook de moeite niet ...

Btw 2dehandssites zijn er genoeg, maar veelal zijn de aangeboden artikelen al lang weg, komt er geen reactie, belachelijke funbiedingen, of komen er mannen met lange baarden met half de familie nog ter plaatse afpingelen.

Dus Ebay, graag wat meer verkoperbescherming onder de vorm van score's voor

-op tijd betaald in procent

-meer dan 5 biedingen op jaar teruggetrokken is ban

Bericht 19 van 20
laatste antwoord

weel beste vriend ik heb op ebay ook kopers dat zij winnen en dan vragen voor korting of dreigen om negative feedback.!! ik verkoop nog vele spulen op 2dehands.be en ben tevreden mee.. ik neem naar ebay allen spullen dat niemand intereseerd is op twedehands sites...

Bericht 20 van 20
laatste antwoord