annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

misbruik maken van een beginneling

Begin september ging ik voor de eerste keer kijken wat er allemaal te vinden was op e-bay. Tot mijn grote vreugde vind ik daar een DVD box van The Shield seizoen 1 tot en met 5 (object 250162003965). Ik heb er op geboden en die box nog gewonnen ook. Ik stuur de verkoper een e-mail waarin ik zo stom was te schrijven dat ik dat allemaal nog nooit gedaan had en hoe het nu verder moest. Eerst probeert die verkoper mij 2 x de verzendkosten aan te rekenen. Na heel wat over en weer gemail geeft ze toe dat ze mis was en gaat ze akkoord met 1 x verzendkosten. Op 10 september gaat die betaling van mijn bank. Nu weet ik wel dat geld overschrijven naar het buitenland enkele dagen kan duren, maar als ik na 2 weken niets meer gehoord te hebben een mailtje stuur om te vragen waneer ze mijn box verstuurd heeft dan beweert ze dat ik nog niet betaald heb. Wanneer ik dan een betaalbewijs doorstuur zegt ze dat de bank die betaling nu teruggevonden heeft. De week erna zou mijn pakket verstuurd worden. Vorige week stuur ik opnieuw een mail om te weten wanneer ik mijn box kan verwachten. Wat blijkt, het zou verstuurd zijn met TNT en de douane heeft het tegen gehouden. Als ik dan een vrachtbriefnummer om mijn pakket te traceren vraag dan kan ze mij dat niet geven. Vandaag, eindelijk, krijg ik bericht van de post (dus niet van TNT) dat er een pakket klaar ligt. Ik ga het halen, en wat blijkt, ik heb een dvd van Six feet Under gekregen ! Een reeks waar ik zelf al alle boxen van heb, en ook helemaal niet waar ik op geboden heb. Ik weet niet hoe ik dit nu moet oplossen, want ik zou echt wel die box van The Shield willen.
Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen ?
Moet ik mijn geld terug vragen en wat doe ik dan met die box die ik nu heb? Moet ze mij dan eerst de verzendkosten voor het terugsturen betalen ? Moet ik zeggen dat ze de juiste box moet opsturen en dat ik dan pas die verkeerde terug stuur ? Ik weet niet hoe ik dit nu moet aanpakken. Dus, als iemand goede raad heeft voor mij, laat maar komen hé.

Hilde
Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Allereerst contact opnemen met de verkoper ,het is normaal dat ze voor de verzendkosten moet opdraaien ,want ze heeft zich vergist.Een serieuse verkoper zal zich verontschuldigen voor het ongemak en jou de juiste reeks opsturen en de terugzendkosten terugbetalen.Contacteer haar eerst ,dan kan je afspreken over het concreet verloop.Deel haar reactie op het forum mee ,dan kan er je verder raad worden gegeven ivm opstarten geschil ...
Bericht 2 van 22
laatste antwoord

Een geschil moet opgestart worden binnen de zestig dagen na einde veiling. Van die tijd is al meer dan de helft verstreken. Als er niet direct een oplossing komt niet te lang wachten met geschil. De oplossing kan gezocht worden als het geschil loopt.

Proces bij object niet ontvangen of sterk afwijkend van omschrijving

>http://pages.benl.ebay.be/help/tp/inr-snad-process.html

Bericht 3 van 22
laatste antwoord

Ik heb ondertussen al een heleboel over en weer gemaild met de verkoper. Ik heb nog steeds mijn box niet ontvangen. Ik heb haar laten weten dat ik die verkeerde ontvangen box pas terug stuur als ik mijn gewonnen box én de betaling van de verzendkosten van die verkeerde box op mijn rekening heb. Hierop heeft ze geantwoord dat ze het volledig betaald bedrag terug op mijn rekening zou storten, en dan moet ik mijn betaling terugstorten als ik die box ontvangen heb.
Dit beloofde ze mij nadat ik gedreigd had een geschil te starten als ik die box volgende week dinsdag niet in mijn bezit had.

Wat ik ook raar vind is dat ze die box van Six feet Under ook op e-bay gezet had, maar toe ik zei dat een vriend eigenlijk wel interesse had, wilde ze die wel verkopen aan mij. Hoe zit dat dan met die koper die die box van Six feet Under gewonnen heeft ?

Gelukkig heb ik vorige week nog eens op iets geboden én gewonnen, en dat heb ik nu ook al ontvangen.
Moest dat ook zo slecht gelopen zijn, dat zou ik nooit meer durven bieden hebben op iets .

In elk geval, bedankt voor jullie goede raad

Hilde
Bericht 4 van 22
laatste antwoord

Wat ik ook raar vind is dat ze die box van Six feet Under ook op e-bay gezet had, maar toe ik zei dat een vriend eigenlijk wel interesse had, wilde ze die wel verkopen aan mij. Hoe zit dat dan met die koper die die box van Six feet Under gewonnen heeft ?

Let eens op de boxen die deze verkoper aanbied, lijkt mij toch een te uiteenlopende smaak te zijn om afkomstig te zijn van eigen gebruik.
Ik vermoed dat het nieuwe (geopende) boxen zijn die verkocht worden onder het mom van tweedehands en eigen verzameling om niet als handelaar aanzien te worden.
Op die manier kan die verkoper dus zowel aan de hoogste bieder als aan die vriend van u de box verkopen. Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photobucket

Bericht 5 van 22
laatste antwoord

Zo ken ik iemand die op de rommelmarkt staat met dvd's, deze persoon mag uitsluitend tweedehands goederen verkopen en verkoopt toch nieuwe dvd's.
Hoe gaat dat in zijn werk? alle dvd's worden voordat ze op het kraam liggen uit de cellofaan genomen en ze zijn dan (officieël toch) niet meer nieuw. Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photobucket

Bericht 6 van 22
laatste antwoord

Nu begrijp ik er niets meer van. De verkoper heeft 60 euro op mijn rekening gestort en een mail gestuurd dat ik dat geld maar moet terugstorten als ik mijn box ontvangen heb.
Ik heb haar gevraagd of ze die box nu al verstuurd heeft, maar daar draait ze steeds omheen. Ik heb nu een laatste mail gestuurd waarin ik een antwoord eis. Indien ze die box nog steeds niet verstuurd heeft start ik morgen een geschil op.

Nu had ik nog een ander vraagje. Moet ik die box nog kopen ? Vandaag liep ik namelijk in de MediaMarkt en daar lagen de seizoenen 1 tot en met 4. Seizoen 5 is nog niet uitgekomen. Wat ik wel raar vind aangezien die box die ik gewonnen heb seizoen 1 tot en met 5 zou zijn.
Ik heb die boxen met pijn in het hart laten liggen omdat ik geen zin heb om die boxen 2 keer te moeten kopen.

En hoe zit dat nu met die verkeerde box die ik ontvangen heb ? Ze heeft hem nog niet teruggevraagd en ik heb ook geen adres waarheen hij moet gezonden worden. Ik vertik het ook om haar er naar te vragen. Ze weet wel, want dat heb ik echt wel duidelijk gemaakt, dat ik hem niet terugstuur zolang ik die box van The Shield niet ontvangen heb.

Dus, moet ik nu nog wachten op die box die misschien nooit zal komen en dan maar die box van Six feet Under houden (ik zet hem dan wel zelf op e-bay) of kan ik afzien van de koop, die nieuwe boxen in de MediaMarkt gaan halen en haar box terugsturen ?

Wie weet raad ?

Groetjes,

Hilde
Bericht 7 van 22
laatste antwoord

Hierop heeft ze geantwoord dat ze het volledig betaald bedrag terug op mijn rekening zou storten, en dan moet ik mijn betaling terugstorten als ik die box ontvangen heb.

Nu begrijp ik er niets meer van. De verkoper heeft 60 euro op mijn rekening gestort en een mail gestuurd dat ik dat geld maar moet terugstorten als ik mijn box ontvangen heb.

Dit klopt toch met wat je zei in je vorige posting. Die 60 euro is de prijs die je betaald hebt (36 + 12) en dan nog eens 12 euro voor jou om de verkeerde box terug te gaan sturen. Dit wil zeggen dat eens je die verkeerde box teruggestuurd hebt, je je geld terug hebt.

Communiceer met de verkoper. Haar adres kan je normaal opzoeken via Uitgebreid Zoeken, of je kan het haar vragen. Jullie kunnen de koop ongedaan maken wanneer ZIJ een geschil opstart en jullie met wederzijdse toestemming de koop annuleren. En dan ben je vrij ergens ander een nieuwe box te kopen.

daar lagen de seizoenen 1 tot en met 4. Seizoen 5 is nog niet uitgekomen. Wat ik wel raar vind aangezien die box die ik gewonnen heb seizoen 1 tot en met 5 zou zijn.

Seizoen 5 is blijkbaar al wel uit op dvd:

Dvd
De dvd's van ieder seizoen van The Shield worden in de Verenigde Staten (regio 1) uitgebracht door 20th Century Fox Home Entertainment en in Europa (regio 2) door Sony Pictures Home Entertainment. De dvd van het eerste seizoen kwam uit in Europa op 21 juli 2003; de vooralsnog laatste dvd van het vijfde seizoen verscheen op 27 maart 2007.

http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Shield

Bericht 8 van 22
laatste antwoord

Ben eens naar de aanbieding gaan kijken. Denk dat de termijn dat zij een geschil kan starten juist verstreken is. Dan zullen jullie zo een afspraak moeten maken.

Bericht 9 van 22
laatste antwoord

Nadat ik nog maar eens een mail gestuurd heb om te vragen of mijn box al verstuurd is, antwoord ze mij dat ik eerst die box van Six feet Under moet terugsturen. Ik had haar nochtans steeds gezegd dat ik die box pas terugstuurde als ik die box van The Shield ontvangen had. Nooit is ze daar op ingegaan. Ik heb haar nu gestuurd dat ik die box zal terugsturen, maar dat ik die box van The Shield niet meer hoef. Ik ben het beu ! Ik ga morgen de nieuwe boxen gaan kopen.
Bedankt voor jullie reacties

Hilde
Bericht 10 van 22
laatste antwoord