annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

misbruik maken van een beginneling

Begin september ging ik voor de eerste keer kijken wat er allemaal te vinden was op e-bay. Tot mijn grote vreugde vind ik daar een DVD box van The Shield seizoen 1 tot en met 5 (object 250162003965). Ik heb er op geboden en die box nog gewonnen ook. Ik stuur de verkoper een e-mail waarin ik zo stom was te schrijven dat ik dat allemaal nog nooit gedaan had en hoe het nu verder moest. Eerst probeert die verkoper mij 2 x de verzendkosten aan te rekenen. Na heel wat over en weer gemail geeft ze toe dat ze mis was en gaat ze akkoord met 1 x verzendkosten. Op 10 september gaat die betaling van mijn bank. Nu weet ik wel dat geld overschrijven naar het buitenland enkele dagen kan duren, maar als ik na 2 weken niets meer gehoord te hebben een mailtje stuur om te vragen waneer ze mijn box verstuurd heeft dan beweert ze dat ik nog niet betaald heb. Wanneer ik dan een betaalbewijs doorstuur zegt ze dat de bank die betaling nu teruggevonden heeft. De week erna zou mijn pakket verstuurd worden. Vorige week stuur ik opnieuw een mail om te weten wanneer ik mijn box kan verwachten. Wat blijkt, het zou verstuurd zijn met TNT en de douane heeft het tegen gehouden. Als ik dan een vrachtbriefnummer om mijn pakket te traceren vraag dan kan ze mij dat niet geven. Vandaag, eindelijk, krijg ik bericht van de post (dus niet van TNT) dat er een pakket klaar ligt. Ik ga het halen, en wat blijkt, ik heb een dvd van Six feet Under gekregen ! Een reeks waar ik zelf al alle boxen van heb, en ook helemaal niet waar ik op geboden heb. Ik weet niet hoe ik dit nu moet oplossen, want ik zou echt wel die box van The Shield willen.
Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen ?
Moet ik mijn geld terug vragen en wat doe ik dan met die box die ik nu heb? Moet ze mij dan eerst de verzendkosten voor het terugsturen betalen ? Moet ik zeggen dat ze de juiste box moet opsturen en dat ik dan pas die verkeerde terug stuur ? Ik weet niet hoe ik dit nu moet aanpakken. Dus, als iemand goede raad heeft voor mij, laat maar komen hé.

Hilde
Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Aan de hand van die bankgegevens kunnen jullie met het hele verhaal perfect naar de politie stappen en klacht neerleggen wegens bedrog via het internet!

Je kan ook een mail sturen naar E-cops;

Voor Belgie; Ecops; http://www.ecops.be
Voor Nederland; Het Nederlands Politie Instituut (NPI); http://www.politie.nl
Bericht 21 van 22
laatste antwoord

Beste mede ebayers
ik heb het zelfde meegemaakt met deze persoon/personen
ik heb via de politie aangifte gedaan van oplichting
ze beloofde veel maar is niks na gekomen
na 1 jaar aan het lijntje te zijn gehouden
heb ik het maar opgegeven om mijn geld terug te krijgen