annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

misbruik maken van een beginneling

Begin september ging ik voor de eerste keer kijken wat er allemaal te vinden was op e-bay. Tot mijn grote vreugde vind ik daar een DVD box van The Shield seizoen 1 tot en met 5 (object 250162003965). Ik heb er op geboden en die box nog gewonnen ook. Ik stuur de verkoper een e-mail waarin ik zo stom was te schrijven dat ik dat allemaal nog nooit gedaan had en hoe het nu verder moest. Eerst probeert die verkoper mij 2 x de verzendkosten aan te rekenen. Na heel wat over en weer gemail geeft ze toe dat ze mis was en gaat ze akkoord met 1 x verzendkosten. Op 10 september gaat die betaling van mijn bank. Nu weet ik wel dat geld overschrijven naar het buitenland enkele dagen kan duren, maar als ik na 2 weken niets meer gehoord te hebben een mailtje stuur om te vragen waneer ze mijn box verstuurd heeft dan beweert ze dat ik nog niet betaald heb. Wanneer ik dan een betaalbewijs doorstuur zegt ze dat de bank die betaling nu teruggevonden heeft. De week erna zou mijn pakket verstuurd worden. Vorige week stuur ik opnieuw een mail om te weten wanneer ik mijn box kan verwachten. Wat blijkt, het zou verstuurd zijn met TNT en de douane heeft het tegen gehouden. Als ik dan een vrachtbriefnummer om mijn pakket te traceren vraag dan kan ze mij dat niet geven. Vandaag, eindelijk, krijg ik bericht van de post (dus niet van TNT) dat er een pakket klaar ligt. Ik ga het halen, en wat blijkt, ik heb een dvd van Six feet Under gekregen ! Een reeks waar ik zelf al alle boxen van heb, en ook helemaal niet waar ik op geboden heb. Ik weet niet hoe ik dit nu moet oplossen, want ik zou echt wel die box van The Shield willen.
Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen ?
Moet ik mijn geld terug vragen en wat doe ik dan met die box die ik nu heb? Moet ze mij dan eerst de verzendkosten voor het terugsturen betalen ? Moet ik zeggen dat ze de juiste box moet opsturen en dat ik dan pas die verkeerde terug stuur ? Ik weet niet hoe ik dit nu moet aanpakken. Dus, als iemand goede raad heeft voor mij, laat maar komen hé.

Hilde
Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Heb ondertussen wel dat geschil geopend. Ik weet niet of dit nu nog moest, maar ik heb het toch maar gedaan. Heb ook slechte feedback gegeven. Ik denk niet dat ze kan zeggen dat ik geen geduld gehad heb.

Groetjes,

Hilde
Bericht 11 van 22
laatste antwoord

:O
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photobucket

Bericht 12 van 22
laatste antwoord

Heb de verkoopster net aan de lijn gehad. Eigenlijk heeft ze gewoon een beetje pech gehad, en had ze dat nu allemaal eens eerlijk gezegd tegen mij dan had dit allemaal niet hoeven gebeuren. Ze heeft dus bij de verzending van The Shield en Six feet Under de twee kopers door elkaar gehaald. Na contact met die andere koper heeft ze het geld en de verzendingskosten moeten terugstorten om die box van The Shield teruggestuurd te krijgen. Maar, hij heeft die box nooit teruggestuurd. Dus, ze is haar geld en die box kwijt. Mij was ze nog een beetje aan het lijntje aan het houden in de hoop alsnog die box terug te krijgen en naar mij te sturen.
Nu heeft ze mij gebeld en alles uitgelegd. Ik snap haar probleem wel. Ze stelde nog voor die 10 euro die ze beloofd had terug te storten, maar die wil ik niet. Ik zal nu uitzoeken hoe ik dat geschil weer kan stopzetten en die negatieve feedback intrekken.

Groetjes,

Hilde
Bericht 13 van 22
laatste antwoord

Toch wel mooi als iemand wat begrip kan opbrengen voor de andere.

BIJNA afgekickt van eBay

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 14 van 22
laatste antwoord

Wat een gedoe allemaal.... iedereen maakt fouten, daar zijn we mensen voor, maar wie een fout maakt, moet ook voor de gevolgen opdraaien!
Dat de verkoper twee kopers door elkaar haalt, had ze van in den beginnen wel mogen zeggen... een beetje fair-play is wel op zijn plaats!
Ooit had ik geboden op een object en het niet gewonnen, toch kreeg ik het object in de bus en bovendien een pos FB.. ik was verbaasd en wat bleek?... Idd de verkoper had zich vergist, vroeg mij het object terug te zenden en betaalde mij zonder meer de kosten terug, eind goed, al goed... niet zo moeilijk dus.

In jouw geval nu, je hebt je geld terug en zij betaalde je voor de terugzending van de verkeerde, stuur die handel dus terug en zie verder af van de transactie.
Je zegt ook geen adres te hebben van de afzender, normaal stond er toch op het pakket een afzender vermeld dacht ik???
Bericht 15 van 22
laatste antwoord

Walesha, hoe kan je "ooit-verhaal" eigenlijk???

Als je een artikel niet gewonnen hebt, kan je ervoor ook geen feedback krijgen.
Het toch ontvangen zou eventueel nog kunnen als je eventueel iets anders kocht van de verkoper en het meegezonden werd.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 16 van 22
laatste antwoord

@hetzijspoor ;

Je hebt daar idd een punt, dat vroeg ik mij destijds ook af... ik was op één na de hoogste bieder... vraag mij dus niet hoe de verkoper zich kon vergissen... enfin, mijn verhaal is werkelijk waar en alles was uiteindelijk tot ieders tevredenheid opgelost, de verkoper betaalde mij de verzendingskosten en ik heb de zaak teruggestuurd.
Bericht 17 van 22
laatste antwoord

Ik ontving net onderstaand bericht van een ander e-baylid :

" Hallo,
Ik heb even een vraag. Ik heb nl. gezien dat jij bij shopbasket45 iets aangekocht hebt dat blijkbaar niet goed verlopen is. Ik heb gezien in de feedback dat er nog mensen zijn die problemen gehad hebben met haar. Ik heb vorige maand ook een dvdbox aangekocht en betaald, maar nooit ontvangen, eerst had ze zogezegd mijn betaling niet gezien, dan zou ze de box verstuurd hebben maar 2 weken later heb ik nog steeds niets ontvangen. En nu gaat ze het geld terug storten. Ik vind het allemaal een beetje vreemd. Volgens mij is ze niet eerlijk en verkoopt ze gewonnen objecten gewoon door in de hoop er meer geld voor te krijgen.
Ik denk dan ook een klacht neer te leggen bij e-bay. Kan jij me kort vertellen hoe het bij jou gelopen is? Dat geeft mij iets meer inzicht in hoe het gelopen is bij anderen en of het dan gegrond is dat ik klacht zou neerleggen. Ik ga ook de andere mensen contacteren bij wie negatieve feedback staat.
Alvast bedankt.
Vriendelijke groeten,
Alexia "

Blijkbaar is hier toch iets raar aan de hand, want ik vind het verhaal van Alexia wel goed op het mijne gelijken.

Hilde
Bericht 18 van 22
laatste antwoord

De account van die verkoper is weg nu, maar ik had zelf ook een box van de Gilmore Girls aangekocht bij haar. Ook ik had veel problemen hiermee, namelijk dat het namaak was én de verkeerde zone. Ik heb met veel mail-verkeer toch mijn geld terug gekregen, mede omdat ik haar vertelde dat ze kon vervolgd worden voor het verkopen van namaak.

Die verkoper heeft uiteindelijk vrij veel negatieve feedback gekregen, en is ofwel verwijderd door e-bay, ofwel heeft ze zelf haar account gedelete. Nu is ze in ieder geval terug op een nieuwe account: dvd-boxsets1
(je kan duidelijk zien dat de aanbiedingen in dezelfde stijl zijn opgemaakt).
Bericht 19 van 22
laatste antwoord

Ook ik ben gedupeerd!

Zie:
http://forums-benl.ebay.be/thread.jspa?threadID=600006703

F R A U D E M E L D I N G

(3) Gebruikersnamen:
shopbasket45
winkel-mandje
dvd-boxsets1

Gegevens over verkoper(ster):
Naam: [Verwijderd]
Land: Nederland
IBAN REKENING: [Verwijderd]
BIC CODE: [Verwijderd]
E-mail: [Verwijderd]

Gekocht object: GILM0RE GIRLS Boxset seizoen 1 t/m 6 (250174673098)
Gewonnen op: zaterdag, 13 okt 2007, 20:33:29 CEST
57,50 euro betaald op: 15 okt 2007

15 dec 2007: Geen box of geen geld teruggezien!
[Bericht aangepast door eBay]
Bericht 20 van 22
laatste antwoord