annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkoper zegt dat er een vergissing gebeurd is in zijn aanbieding.

Het gaat om hetvolgende.
We hebben een object gekocht met een startbod vanaf 150€ en na bieding wonnen we het object aan 162€. Nu betaal ik zoals gewenst onmiddelijk met Paypal en nu 2 dagen later, nadat ik een bericht stuurde voor levering of afhalen (omdat ik nog niets gehoord had van hem), komt de verkoper me te zeggen dat er een vergissing gebeurd is. Nu is mijn vraag, omdat we dit object echt wel willen tegen de geboden prijs, is de koper nu verplicht ons dit object te overhandigen aan onze geboden en gewonnen prijs? En moet men niet eerst kijken hoe men een object aanbiedt om daarna niet achteraf af te komen met een excuus dat hij te weinig kreeg voor zijn aanbieding? Ik moet erbij zeggen dat er dit bij stond: vds salon d'angle gris souris avec coussins rouge, acheté 900 euros, vendu 400 euros . Cause , salon trop grand pour mon salon actuel. Nu mijn frans is ok en wat hij daar nu mee bedoelde wist ik toen niet maar vendu wil zeggen 'verkocht' en niet 'te verkopen' dus waar zijn beschrijving op sloeg heb ik niet gevraagd.. Doch we waren niet alleen in de running vermits er anderen boden en anderen ook vragen stelden over de afmetingen.

Maar hoe zit dat nu? Is hij nu niet verplicht me deze zetel te geven? Er staat zelfs bij dat hij gratis zou leveren, nu dat dit niet correct was daar kan ik nog inkomen..

Graag wat advies hierover, Dank Dirk.
Bericht 1 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

Tja, je hebt gelijk!
Niets aan te doen.

En dat is nu juist hoe het er aan toegaat:
Geef de koper de verantwoordelijkheid, en niet beiden!

Mijn oplossing geeft beiden verantwoordelijkheid.

Dirk
Bericht 31 van 41
laatste antwoord

Joaquin,

Heb je ervaring met CC claims?

Kan je me hierin wat begeleiden wat je er best allemaal opschrijft aub?

Er is namelijk niet veel plaats om het probleem uit te leggen en wat voor info hebben ze juist nodig?

Links, adressen, telefoonnummers, objectnummers,...?

Alvast bedankt,
Dirk
Bericht 32 van 41
laatste antwoord

Ik zou paypal niet afschrijven, voor kopers werkt dit systeem meer dan prima. Je moet enkel zorgen dat je pas een claim sluit als je 200% zeker bent dat het opgelost is.
Bericht 33 van 41
laatste antwoord

Ja, elsendirk, ik heb wel ervaring met CC claims. Pas nog een claim ingediend voor een betaling die ik had gedaan aan VistaPrint. Binnen 7 dagen al een bericht dat het geld via mijn Visa rekening was teruggestort.

Alleen begrijp ik de vraag niet zo goed.
Voor een VISA claim kun je op www.bcc.be daarvoor een document downloaden en uitprinten. Dat moet je invullen en opsturen naar:
BCC International Chargeback
Haachtsesteenweg 1442,
1130 Brussel

Voor claims voor verrichtingen in België kun je dat telefonisch doen op telefoonnummer 02 205 85 85.

Het enige wat men nodig heeft zijn de details die op uw papieren VISA overzicht staan zoals datum transactie, omschrijving (meestal naam van degene waaraan betaald is) en bedrag.
Verder dan nog de reden waarom u uw geld terug wilt.
Dat is in dit geval niet zo moeilijk he? 😄

Geen links, geen objectnummers want VISA heeft helemaal niks te maken met eBay.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 34 van 41
laatste antwoord

Inderdaad Joaquin,

.. haachtsestwg, etc.. zoals de operator op dat nummer me vertelde, doch verrichtingen binnen belgie via de telefoon zei ze er niet bij.

Zal ik nog eens moeten terugbellen! Al dat papiergezeul als het makkelijker ook kan = voor niets niet goed. Moest wel al de kaart blokkeren en in 2 knippen etc..

Veel bijgeleerd hier!
Thx!

O en negatieve feedback durf ik zelfs niet te geven want als die kerel het in zijn bolleke krijgt van mij dan ook negatieve feed te geven dan ben ik nog eens de klos! Of misschien kan hij dit niet meer, geen idee!?

Genoeg energie erin gestoken,
Ik laat het zo.

Mvg,
Dirk.
Bericht 35 van 41
laatste antwoord

Een verkoper kan geen negatief geven aan een koper
Bericht 36 van 41
laatste antwoord

Moest wel al de kaart blokkeren en in 2 knippen etc..

Waaaaaaat? Waarom is dat?

Dat hoeft alleen als de kaartgegevens zijn gehackt of gestolen.

World's gone wrong :-)

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 37 van 41
laatste antwoord

Ik heb onlangs iets aangekocht op ebay, onmiddellijk betaald met paypal. De verkoper liet mij toen weten dat er een vergissing was gebeurd en het object niet langer te koop was. Ik kon zelf mijn paypal-betaling cancellen. Als ik inlogde op paypal stond er cancel deze betaling en dat heb ik gedaan, het bedrag werd onmiddellijk teruggeboekt naa rmijn rekening. Ging dat bij jou dan niet?
Bericht 38 van 41
laatste antwoord

Gisteren heb ik 162,50€ teruggekregen van mijn CC-maatschappij. Eind goed al goed!

Dirk.
Bericht 39 van 41
laatste antwoord

Blij van dit te lezen, Dirk !
Dus uiteindelijk toch nog een vrij positieve afloop !

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 40 van 41
laatste antwoord