annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

1 maand noppes

Ik heb nu één maand niks verkocht en ik zie ook dat er nul-views geweest zijn op mijn pagina's...


 


Heb +800 items online en niks verkocht op 1 maand..


 


een mens zou denken dat er iets mis is met Ebay????

Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

1 maand noppes

hier hetzelfde, tot de 15de redelijk verkocht en daarna haast stil gevallen.

Bericht 2 van 14
laatste antwoord

1 maand noppes

Idem dito hier. Met één verschil dat het niet sinds afgelopen maand is maar sinds de splitsing van afgelopen september. Buiten Ebay is mijn verkoop al die maanden volstrekt normaal, enkel op Ebay marcheert het van geen kanten meer.


 


Na veel geëxperimenteer blijkt dat ik op bepaalde dagen (=veel dagen) op Ebay onzichtbaar ben. Objecten die ik op een bepaalde dag op Ebay aanbiedt krijgen 0 page views en blijven zo voor de rest van de maand. Andere bied ik op een andere dag aan, krijgen direct page views en het aantal page views blijven omhoog gaan. Dat zijn ook de objecten die ik nog wel verkoop.


 


Zoals ik een tijdje geleden schreef. Ik bood een object tegelijkertijd op Ebay en een andere website aan. Het object haalde op de andere site op 1/4de van de tijd een veelvoud van het aantal pageviews op Ebay. Resultaat: een paar dagen later op Ebay de aanbieding beïndigd wegens verkocht op de andere site.


 


Tegenwoordig mag ik al blij zijn als ik op Ebay iets aanbied het object na 3 dagen überhaupt al eens bekeken is. Bied ik die op de andere site aan heb ik soms na een half uur al 20 page views.


 


Dus is er iets mis op Ebay??? Zeker en vast.


 


 


 

Bericht 3 van 14
laatste antwoord

1 maand noppes

@ikke_shop


 


Als je me een berichtje stuurt met je gebruikersnaam wil ik wel eens kijken of ik je items überhaupt kan terugvinden. Geen enkele verkoop, geen pageviews. Kan in principe enkel als jij je eigen objecten ziet staan en andere niet. Vaak het gevoel dat dit bij mij hetzelde is.

Bericht 4 van 14
laatste antwoord

1 maand noppes

Raar maar waar,  ik verkoop wel maar de laatste drie verkopen zitten in Italië verschillende kopers, verschillende steden.


 


Blijkbaar ben ik daar goed zichtbaar.


 


 

Bericht 5 van 14
laatste antwoord

1 maand noppes

Hier hetzelfde, meer buitenland dan binnenlandse verkopen...heel raar...


 


D.

Bericht 6 van 14
laatste antwoord

1 maand noppes

Allen,


 


ik was nu twee maanden top-rated verkoper en heb die 2 maanden bitter weinig verkocht, ben nu top-rated af omdat kopers wat negatieve hebben gegeven op verzendingstijd en wat zie ik, ik heb de afgelopen drie dagen al MEER verkocht dan de afgelopen 2 maanden als top-rated...


 


Hier klopt toch iets niet... Ebay, graag even een verklaring!

Bericht 7 van 14
laatste antwoord

1 maand noppes

Identiek dezelfde ervaring gehad. Ik ben top rated seller geweest sinds deze status ingevoerd werd. Rond de jaarwisseling ben ik die kwijtgespeeld. Mijn verkoop ging al niet meer als voordien dus dacht dat dit de zaken nog zou verergeren.


 


In de praktijk heb ik er niets van gewerkt, integendeel. Mijn verkoop ging licht omhoog. Een tijdje nadien ben ik terug Top Rated geworden en ging mijn verkoop terug omlaag.


 


Ik heb meermaals dezelfde opmerkingen gelezen op buitelandse Ebaysites.


 


Effe terzijde... De hele winter geen griep of verkoudheid. Nu trekt het weer eindelijk open en ben ik sinds afgelopen zaterdag geveld door de griep 😞

Bericht 8 van 14
laatste antwoord

1 maand noppes

Idem hetzelfde verhaal :


1 Aartsleugenaarster geeft een negatieve,terwijl ik reeds honderden dezelfde verpakkingen


gebruikte.


1 koper weigert foto van zogezegd defekt toestel(ontbreken van onderdeel toestel)


 


Waar is de verkopersbescherming ?Moeten kopers zich niet houden aan het teruggave beleid ?Hetzij als bewijs foto zenden,teruggave enz...Zelfs mijn verklaring dat als het waar is wat het gebrek is betaal ik ook de verzendingskosten integraal terug heeft geen invloed op die kopers.


Ebay verklaart zich hierin onbevoegd.Zij leggen de verkopers wel zeer strikte normen op en OWEE als er iets gebeurt,zelfs veroorzaakt door de koper zelf.


Ondertussen is er nog een zeer betwist geval bezig.


 


Schilderij verzonden naar nederland,met alle nodige dokumenten en bewijzen van pakketverzending.Koper verklaart het niet gekregen te hebben.


Tracking gaat maar tot de grens ?Klacht ingediend bij de post !,Paypal heeft betaling geblokkeerd en zal een beslissing nemen ! Welke ?


 


Als vekoper heb je blijkbaar geen enkel weerwerk hetzij gerechterlijk.Wie begint daar nu aan voor 10 of 125 euro ? Is dat hun sterkte,dat ze weten dat de verkoper die stap toch niet zet.


 


Ongeveer 1 jaar geen negatieve gehad,Na deze negatieve is verkoop totaal stilgevallen.


Steeds TOP RATED geweest,gaan ze nu de korting ook teniet doen daar ge dan niet meer hun konditie's daarvoor bereikt.


 


Wat doen ze aan die tientallen kopers die niet betalen,waar ge een geschil voor moet openen enz...


 


Ik ben er sterk aan het denken steeds onmiddelijk te verzenden,toch zeker voor belgie en bij niet betaling een deurwaarder of incassobureau in te schakelen.Met de kosten hiervoor teverhalen op de koper.


 


En ik ben dan nog zo goed door steeds eerst nog een of zelfs 2  vriendelijk emailtje's te sturen voor ik een geschil open(gemiddeld 15 dagen.


Zo kan ik nog wel even doorgaan.Momenteel nog 1 koper van diverse objekten reageert na 12 dagen nog niet.Wat doet Ebay daar aan.Een berichtje sturen gelijk aan een klein kind : Ge moogt dat niet meer doen zulle anders krijg je straf.

Bericht 9 van 14
laatste antwoord

1 maand noppes

ik mag niet klagen wat betreft de verkoop.


 


Heb wel een email gekregen dat ik moet oppassen daar anders men aanbiedingen mogelijkheid gehalveerd word.


 


Dit om de voormelde redenen : Onterechte negatieve die ebay niet wil verwijderen niettegenstaande de kopers zwaar in de fout zijn.


 


Nog zo iets : koper heeft 14 geschillen wegens niet betaling  en kan blijven kopen !!!!


 


Het antwoord dat ik naar ebay heb gezonden zal niet in dank worden afgenomen.


 


 

Bericht 10 van 14
laatste antwoord