Dit moet je zeker schrijven hier!
Als er één forum is waar meegelezen wordt, is het hier onder de rubriek "Verkopen" wel!
Iets wat 4,00 euro kost als verzendkost en verzenden voor 7,95 euro vindt je niet overdreven.
Hetzelfde artikel via de post verzenden voor bijna 16 euro terwijl dit slechts 5,70 euro kost, evenmin.
Dit vrank en vrij op een forum zetten, getuigt van een grote arrogantie.
Eerst en vooral heb ik niets te verbergen: alle prijzen, verzendkosten e.d. staan duidelijk in de aanbieding, dus ik heb er geen enkel probleem mee die hier neer te schrijven.
Alleen de verzendkost zelf kost overigens 3 EUR als ik me niet vergis, maar je moet er natuurlijk verpakkingsmateriaal bijrekenen. Dit is (zoals eveneens vermeld in de aanbieding) ecologisch verantwoord, gerecycleerd verpakkingsmateriaal. Dozen snij ik op maat, krantenpapier wordt manueel tot kleine propjes bijeen gefrommeld. Daar kruipt tijd in, en kost dus geld. EBAY laat verkopers toe om redelijke kosten voor verzending en verpakking in rekening te brengen, dus ik doe hiermee helemaal niets fout.
Paypal staat als aanvaarde betalingswijze aangegeven
Dit beschouw ik als een bug in EBAY vermits ik dit niet kon uitschakelen. Niemand kan me hier onduidelijkheid verwijten denk ik vermits het zowel in de beschrijving staat vermeld (inclusief kleurig logo, dank je voor het compliment mikmak!) en als erratum onder de betalingswijzen.
Zou de koper zijn pc kunnen crashen als hij met Paypal betaalt misschien???
Dit slaat natuurlijk op veiligheid van betaling, die PayPal uiteraard niet kan garanderen. Kijk voor meer info eens op deze site: http://www.aboutpaypal.org/
Er staat een item op die voor 5,70 kan opgestuurd worden met taxipost, dus, Kiala is duurder? Of heb je er nog wat WINST bij gedaan!
Dat staat dan ook letterlijk in puntje 3 van mijn vorige post: "bijgevolg verreken je de waarde van het object, de verzendkosten en de winst die je graag zou willen maken in de Shipping & Handling". Aandachtiger lezen a.u.b!
De goedkoopste antistatische verpakking is tinfolie. (Zilverpapier)
Dat is zo, maar zilverpapier is allerminst milieuvriendelijk, nochtans een garantie die ik mijn kopers zwart op wit geef (zoals eveneens in de aanbieding vermeld). Ik heb overigens geen idee hoeveel zo'n rol kost vermits mijn ouders die aankopen, maar het zal alleszins meer dan 10 µ€ zijn vermoed ik. Zeer verstandige opmerking i.v.m. de backupbatterijtjes trouwens, veel mensen geven zich daar geen rekenschap van!
wat ik dan niet begrijp, is dat je met Kiala "slechts" 3,95 euro wil uit je object halen
Kiala kost gewoon veel minder moeite: etiket thuis afdrukken, op de doos kleven, en gewoon afgeven met 3 EUR erbij. Terwijl je voor De Post eerst zo'n papiertje voor aangetekende zending moet invullen, dan moeten ze wegen, je moet je handtekening zetten enz. Veel omslachtiger.
Daar komt nog eens bij dat mijn Kialapunt door zeer vriendelijke Chinezen wordt uitgebaat die nooit de afmetingen van een pakje controleren. Ik verzend dus bijna altijd aan het minimumtarief, tenzij de afmetingen echt overdreven zijn.