annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Beleid omtrent feedback. 2 Maten en gewichten ???

i.buy.with.this.one
Community-lid

Op 14 april koop ik 3 polo's van peerke13. (geen mogelijkheid tot verzekerde zending of PayPal)


 


 


 


Na 2 weken heb ik niets ontvangen. Verkoper zend me bewijs van verzending via kiala, maar na 4 weken geven ze toe het verloren te zijn. Ik breng verkoper ervan op de hoogte, en vraag hem of hij een voorstel heeft om mijn verlies een beetje te compenseren. Daarop begint hij me verwijten te maken, en te dreigen. (geen enkele compensatie dus)
Ik laat dit bezinken, en besluit om hem negatieve FB te geven omtrent zijn agressieve, beledigende mail. Enkel to the point "LOST 36€ ! GETS ABUSIVE AND RUDE, AND REFUSES ANY REFUND ! AVOID THIS SELLER !"
Ik dien ook een geschil wegens niet ontvangen object in, maar aangezien de verkoper het heeft verzonden, (wat ik niet betwijfel, het gaat om zijn agressieve reactie op mijn vraag) verlies ik dit geschil.

Groot is mijn verwondering als even later blijkt dat de negatieve FB die ik had gegeven plots verdwenen is.


 


 Ik doe daarop navraag en krijg van hen volgend antwoord:


 


Uw geschil hebben wij onderzocht in het kader van eBay Buyer Protection en hebben wij afgerond in het voordeel van de verkoper. U heeft hierover ook een bericht ontvangen.


Gezien het feit dat deze kwestie niet in uw voordeel werd gesloten, hebben wij de betreffende feedback verwijderd.


 


 


 


Goed om weten dat dit het beleid is omtrent feedback... Dus als ik bericht in mijn feedback dat de goederen niet zijn aangekomen, en dat ik geen vergoeding heb ontvangen, dan wordt dit verwijdert omdat ik een geschil niet heb gewonnen ? Had ik geen geschil geopend, was hij dus blijven staan ???   Had de verkoper van Paypal, of verzekerde zending willen gebruik maken, dan had ik mijn geld terug gekregen. Behoorlijk tegenstrijdig met al hun regels omtrent FB, dat mijn BELEEFDE commentaar hierover werd verwijderd !

PS: Aangezien ik 3 items had gekocht, heb ik mijn FB vandaag opnieuw geplaatst. Benieuwd hoelang hij zal blijven staan.

Bericht 1 van 19
laatste antwoord
18 ANTWOORDEN 18

Re: Beleid omtrent feedback. 2 Maten en gewichten ???

i.buy.with.this.one
Community-lid

Je hebt gelijk Frits.
Ik heb me vergist, en bedoelde zoals ik al eerder zei; dat hij geen paypal of verzekerde zending aanbood, zodat ik mijn geld bij verlies zou kunnen recupereren. Verzending via de Post werd wel aangeboden, maar bij verlies zou het resultaat krek hetzelfde zijn geweest. (Geen compensatie voor het verlies, met waarschijnlijk dezelfde agressieve reactie als nu)

Bericht 11 van 19
laatste antwoord

Re: Beleid omtrent feedback. 2 Maten en gewichten ???

Wat er ook beweerd wordt, traceerbare zendingen zijn bij de post wel in iets veiliger handen dan bij Kiala hoor.


Kiala is ideaal voor de grotere firma's die hun services gebruiken maar voor de kleinere gebruiker zijn zij zeker niet dé aan te raden partner.


- Als ik zo eens bekijk hoe de pakjes van mijn vrouw haar aankopen eruit zien, dan heb ik echt de indruk dat ze niet direct door de meest zachtaardige behandelaars hun handen gegaan zijn.


- Berichten van Kiala dat het pakket afhaalklaar is, krijgt men slechts sporadisch. In ons geval op 4 weken 3 pakketjes zonder melding, 1 wel


- Als koper konden we de pakketten niet zelf traceren




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 12 van 19
laatste antwoord

Re: Beleid omtrent feedback. 2 Maten en gewichten ???

[quote mid="1900006308


- Berichten van Kiala dat het pakket afhaalklaar is, krijgt men slechts sporadisch. In ons geval op 4 weken 3 pakketjes zonder melding, 1 wel


- Als koper konden we de pakketten niet zelf traceren


[/quote]


Wanneer je geen bericht krijgt van Kiala dat je pakket is toegekomen, ligt dat meestal aan de verkoper die het mailadres van de koper niet heeft doorgegeven, in dat geval zal de verkoper zelf bericht krijgen en dient die de koper op de hoogte te brengen, enne.. pakjes via Kiala kan de koper wel degelijk zelf volgen hoor, het werkt net hetzelfde als bij de post... heb je het trackingnummer kan je je pakje online volgen.


Het enge wat mij bij Kiala tegensteekt, is dat ze blijkbaar hun vierdagen-regel niet meer kunnen waarmaken.. mijn twee laatste zendingen waren meer dan een week onderweg!

Bericht 13 van 19
laatste antwoord

Re: Beleid omtrent feedback. 2 Maten en gewichten ???

@i buy with this one,


Heb je een trackingnummer van die verloren zending? Indien niet, vraag ernaar bij de verkoper, bekijk het verloop van de zending op de site van kiala en neem desgevallend zelf eens contact op met Kiala. Wat je zelf doet, doe je meestal beter toch?

Bericht 14 van 19
laatste antwoord

Re: Beleid omtrent feedback. 2 Maten en gewichten ???

i.buy.with.this.one
Community-lid

NU DIT NOG !  X-(


 


Net volgende bericht gekregen van Ebay:


 


Beste i.buy.with.this.one,


 


Onlangs is gebleken dat met uw eBay-account de volgende activiteiten zijn verricht:

* Misbruik van feedback - Iedere vorm van misbruik van het feedbacksysteem waarmee het bedoelde gebruik van dat systeem wordt omzeild. Dit is niet toegestaan op eBay. Feedback is enkel en alleen bestemd voor het beoordelen van de manier waarop een koper of verkoper de transactie heeft afgehandeld


 


We begrijpen dat u wellicht niet op de hoogte bent dat dergelijke activiteiten op eBay verboden zijn. We vragen u dan ook om ons beleid inzake feedback na te lezen, dat u op de volgende pagina kunt vinden:

We proberen dit beleid bij u onder de aandacht te brengen om goede ervaringen op eBay te verzekeren. We verzoeken u vriendelijk in de toekomst af te zien van dergelijke activiteiten.

Met vriendelijke groet,

eBay Afdeling Regels en Veiligheid


 


NIET TE GELOVEN !!!  :_|

Bericht 15 van 19
laatste antwoord

Re: Beleid omtrent feedback. 2 Maten en gewichten ???

Wel wel wel... weer iets nieuw... verkoper leverd niet en de koper is de boosdoener???:-(

Bericht 16 van 19
laatste antwoord

Re: Beleid omtrent feedback. 2 Maten en gewichten ???

i.buy.with.this.one
Community-lid

Verkoper heeft wel degelijk verzonden, maar Kiala is het kwijtgespeeld.
Daarom ookdat ik in mijn FB geen melding maak dat het niet zou verzonden zijn, maar wel over het feit dat de verkoper zo agressiefn beledigend was, en geen enkele inspanning wou doen om tot een compromis e komen.

Bericht 17 van 19
laatste antwoord

Re: Beleid omtrent feedback. 2 Maten en gewichten ???

i.buy.with.this.one
Community-lid

Ik ben benieuwd wat Martijn zijn mening hier over is.
Als hij al reageert tenminste ?  😮

Bericht 18 van 19
laatste antwoord

Re: Beleid omtrent feedback. 2 Maten en gewichten ???

mac_duke
Community-lid

Ik betaal ook liever dingen met paypal, kun je teminste nog iets recupereren als jou zaak niet aankomt. Ik denk ook 2x na vooraleer ik overschrijving ofzo doe. Tot nu toe nog geen problemen gehad. Het is normaal dat je, als je je polo's nog niet ontvangen hebt dat je eens een mailtje stuurt. Dat de verkoper dan direct agressief uit de hoek komt spreekt eigenlijk al boekdelen.


Als ik af en toe dingen verkoop via ebay verzend ik ze ook nooit met Kiala maar altijd met Bpost, soms met DHL. Heb ook al slechte ervaringen gehad met niet aangekomen pakketten die "kiala" zou leveren.


Vind ook dat ebay zich wat schapperlijker moet opstellen tov feedback. Wat je getypt hebt is niets mis mee. Soms doet ebay erg vervelend op dat vlak. Zo ken ik een aantal verkopers van boeken die per maand minstens 20  negatieve feedbacks krijgen van klanten die hun boeken niet gekregen hebben en ebay grijpt daar ook niet in.


Vriendelijke groetjes


Sergei

Bericht 19 van 19
laatste antwoord