annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

DSR-scores

Waarom kunnen wij als verkoper niet zien wie welke DSR-score gaf?
Het valt me op dat steeds weer kopers een 3 of 4 scoren bvb voor de verzendtijd terwijl ik steeds dezelfde dag, maximaal één dag na de betaling de aangekochte objecten verzend.
Het percentage van 3of 4 ligt ook steeds hoger bij kopers uit het buitenland die blijkbaar maar niet willen inzien dat hun aangekochte zaken uit het buitenland komen en dit gepaard gaat met langere transporttijden.

In de feedbacks zie je dit jammer genoeg niet maar wel in de DSR-scores.

DSR-scores geheim houden uit vrees voor negatieve represailles heeft geen enkele zin daar als verkoper toch geen negatieve feedback kan gegeven worden.
En als er al eens een probleem opduikt, kan je dit tenminste zien als verkoper én er iets uit leren, daar waar dit nu niet het geval is.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 1 van 47
laatste antwoord
46 ANTWOORDEN 46

DSR-scores

waar ik veel beter m'n helly hansens ondergoed verkocht vroeger is deze zaak volledig stilgevallen, nochtans zelfde verkoopprijzen, zelfde manier van aanbieden en zelfde rubrieken.

Hetzelfde hier. Al jaren aan een stuk, zie ik iedere maand mijn omzet groeien. Een tijdje gelezen ben ik dan maar als zelfstandige begonnen. Of de duivel ermee gemoeid is. Op het ogenblik dat ik begonnen ben, is mijn verkoop ineengezakt.

Ik verkoop nog steeds dezelfde zaken, dezelfde prijzen, zelfde manier van werken.

Nog ongeveer de helft van het aantal verkochte items. Ik doe maar niets dan mijn onverkocht items relisten en wat van de prijs doen. En zelfs da helpt niet. Vooral maart was een ramp. Maar dat was een algemeen gegeven. Tijdens het paasverlof een paar goede dagen gehad. Nu de afgelopen dagen bijna niets verkocht. Mijn winstmarges zie ik smelten als de zon.

De huidige situatie heb ik nog niet meegemaakt van zo lang ik al met Ebay bezig ben. Het is niet alleen bij mij. Ook bij mijn medeverkopers ligt de verkoop een stuk lager. Ebay is altijd met ups en downs. Je kan niet verwachten dat je ieder maand verkoopt als met de feestdagen. Ik ben er nu veeeeeeelllll meer uren mee bezig en haal met heel veel moeite de omzet die ik voordien haalde. Een tijdje geleden ben ik gouden PowerSeller geworden. Zoals de zaken nu gaan, zal ik die status snel terug kwijt zijn.
Bericht 31 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Als ik sedert m'n start op ebay steeds onder dezelfde naam bleef en account had ik al meer dan 1000 feedbacks maar heb er voor gekozen om 2 keer een nieuwe account te openen.

Heb een account privé voor de fun, privé aankopen.
Heb een account zakelijk om aan te kopen
Heb een account uitsluitend verkopen.

Dus, ik denk op het aantal feedbacks kan je niet zeggen of iemand ervaring heeft met ebay ja dan neen.
Bericht 32 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Dergelijke uitspraken zal ik maar wijten aan een een lacune in je verstandelijke vermogens zeker?
Als je dit niet wil inzien, hoeft het echt niet meer om naar je onzin te zitten kijken die je brabbelt.

Ooit las ik in een cursus Communicatievaardigheden dat personen die een discussie niet meer kunnen winnen op basis van argumenten en feiten, over gaan tot persoonlijke aanvallen tegen de partij met wie ze in debat zijn.
Dit is een mooi bewijs van die stelling.
Bericht 33 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Ik denk dat het al een tijdje bezig is.
Weinigen durven nog laten bieden vanaf 1 euro,tenzij met privé aanbiedingen,waarbij ik een sterk vermoeden heb dat ze zelf wat bieden.zelfde item wordt later opnieuw aangeboden.
Momenteel heb ik terug de tweedehandswinkel opgezocht,moet er geen tijd insteken ,en ik recupereer zelfs meer.

Oorzaken?
De posttarieven stijgen alle jaren,kopers maken eerst de optelsom.
Kopers die eenmaal serieus bedrogen zijn ,keren internetverkopen de rug toe.
De media hangen ook niet bepaald een positief beeld op.

Ebay blijft aantrekkelijk voor verzamelobjecten en curiosa,maar voor kleding e.d heb ik serieuze twijfels
Bericht 34 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Dus, ik denk op het aantal feedbacks kan je niet zeggen of iemand ervaring heeft met ebay ja dan neen.

Heel juist, beste Winkelcentrum. Als ik bij de feedback van Hetzijspoor kijk, dan zie ik maar een handjevol kopers in de lijst, waarvan er bv. één is die 9 feedbacks geeft. Dat lijkt me op het randje af van feedbackfraude -- als dat woord al bestaat -- en toont zeker aan dat de hoeveelheid feedbacks zeker niet representatief is voor ervaring.

Om onduidelijke redenen worden deze feiten echter vakkundig onder de mat geveegd door de "ervaren" verkopers. Erg triest te zien hoe sommige verkopers hier proberen beginnende concurrenten in diskrediet te brengen met dit soort laag-bij-de-grondse uitlatingen....
Bericht 35 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Ebay blijft aantrekkelijk voor verzamelobjecten en curiosa,maar voor kleding e.d heb ik serieuze twijfels

Dit zie je mijns inziens toch iets te negatief, Siemenpoes. In mijn vriendenkring koopt iedereen elektronica en elektronische componenten aan op Ebay, vnl. uit Azië zoals Hong Kong enz. Met verzending bij gerekend komt dit nog steeds een stuk goedkoper uit dan dezelfde component te bestellen bij Farnell of RS Components, en bij mijn weten hebben noch ikzelf noch kennissen hier enige negatieve ervaringen mee gehad.

Ik behoud dus zeker mijn vertrouwen in Ebay als handelsplaats vanuit het standpunt van (overbeschermde) koper.
Bericht 36 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Heel juist, beste Winkelcentrum. Als ik bij de feedback van Hetzijspoor kijk, dan zie ik maar een handjevol kopers in de lijst, waarvan er bv. één is die 9 feedbacks geeft. Dat lijkt me op het randje af van feedbackfraude -- als dat woord al bestaat -- en toont zeker aan dat de hoeveelheid feedbacks zeker niet representatief is voor ervaring.

Dat is geen misbruik, die feedback wordt maar als één feedback gezien als die allemaal in 1 week tijd zijn gegeven. staat ergens op help pagina.
Bericht 37 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Als ik bij de feedback van Hetzijspoor kijk, dan zie ik maar een handjevol kopers in de lijst, waarvan er bv. één is die 9 feedbacks geeft. Dat lijkt me op het randje af van feedbackfraude -- als dat woord al bestaat -- en toont zeker aan dat de hoeveelheid feedbacks zeker niet representatief is voor ervaring.

Jongen toch, hoeveel keer ga je je nu nog belachelijk maken?
Mijn lijstje beslaat wel als verkoper 261 bladzijden van 25 feedbacks per pagina hé?
Eens je zover zelf zal komen, zal je nog wel een tijdje zoet zijn hoor.
En wees gerust, ze zijn allemaal oprecht verdiend, met de nodige ebaykosten eraan verbonden betaald en wel!

Feedbackfraude... me gat Gerard, als ik me daar zou mee bezig houden, dan had ik hier al lang niet meer gezeten op ebay zulle!

Bericht 38 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

O ja, als je de moeite wil doen om ze allemaal door te bladeren, dan zal je zelfs ontdekken dat zelfs kopers bij zijn die met een lijstje van 25 niet eens toekomen!
En dit is heus niet omdat ik versleten rommel van mijne zolder haal ...

Een reputatie bouw je nu eenmaal op, niet door wat grote woordjes op een forum te gooien maar door consequent te handelen als verkoper en respect weten op te brengen voor diegene die aan de andere kant van de virtuele wereld zit.

Bericht 39 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

@ winkelcentrum: het klopt wat je zegt over de relativiteit van de feedbacks die hier te zien zijn maar aan iemands uitlatingen weet je al wel of die persoon al dan niet met kennis van zaken spreekt en hier dus eventueel post met een extra accountje.

Bericht 40 van 47
laatste antwoord